X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נוסח מכתב ההתפטרות של הרמטכ"ל המתפטר, רא"ל דן חלוץ, אשר הוגש לראש הממשלה אהוד אולמרט
▪  ▪  ▪
רא"ל דן חלוץ

אדוני ראש הממשלה,
לא מכבר מלאו ארבעים שנה לשירותי בצה"ל. בתקופה ארוכה זו נפלה לידי הזכות לשרת את הארץ הזו, ארצי מולדתי, במשימה הנעלה ביותר בעיני: הגנה על שלומה ובטחונה של ישראל.
לחמתי עם אחיי הלוחמים בשורות צה"ל בכל הזירות. בכל פעם שנקראתי למשימה עשיתי זאת מתוך תחושת שליחות. פעלתי מתוך חשיבה עמוקה בהתאם לערכי המוסר, הנאמנות, נקיון הכפיים, האמינות והרעות.
בדרכי הארוכה בצה"ל זכיתי לפקד על אנשים מצוינים וראיתי את צה"ל מתקדם ומתפתח בזכות אותם אנשים ליכולות ולהשגים, שמציבים אותו כאחד הצבאות המובילים בעולם.
עבורי המילה אחריות היא בעלת משמעות גדולה וחזות הכל מאל"ף ועד ת"ו, מאמון ועד תחקיר. תפישת האחריות שלי היא זו שהובילה אותי להישאר בתפקידי עד לעת הזו, ולהניח על שולחנך את המכתב הזה.
ביום שבו זכיתי לאמון הממשלה בראשות אריאל שרון, עם קבלת תפקיד הרמטכ"ל ב-1 ביוני 2005, קיבלתי על עצמי אחריות גדולה. תמציתה של אחריות זו באה לידי ביטוי בלחימה בלבנון בקיץ 2006, וגם לאחריה. משתמו הדי הקרב, החלטתי למצות את אחריותי על-פי מטב המסורת והערכים מבית ומן השירות בצה"ל. לפיכך הוריתי על תיחקור הלחימה באופן שאין לו אח ורע בתולדות צה"ל: תחקיר נוקב עמוק ומפורט, שלא פסח גם עליי.
היום, לאחר השלמת מהלכי התיחקור בצה"ל ולאחר שנקבע מתווה ליישום לקחי התיחקור במסגרת תוכנית העבודה של צה"ל, אני חש גאווה שהשלמתי את אשר שמתי לי כיעד. עם סיום הלחימה בלבנון מיציתי את אחריותי. לאחר תהליכים תהליכים עמוקים אלה, אני סמוך ובטוח שצה"ל יהיה נכון לאתגרים שלפניו.
התחקירים האירו את עינינו לראות את אשר נדרש לעשות על-מנת לתקן את הטעון תיקון, ולשמר ולטייב את התחומים שבהם הצלחנו. אחד הדברים המרכזיים שאותם למדנו מן התחקירים הוא כי המערכת הצה"לית מושפעת עמוקות מתהליכים ארוכי טווח. לעיתים השפעה זו אינה מורגשת, ואנו איננו מודעים למלוא השלכותיה. לתהליכים אלה ישנן השלכות על החברה הישראלית בכלל ועל היכולת הכוללת של הצבא בפרט.
על מדינת ישראל נגזר, לצערנו, להמשיך ולהילחם על קיומה. היכולת להבטיח את נצחוננו במלחמה המתמשכת קמה ונופלת על עוצמתנו. עוצמה זו ביסודה בנויה על ערכים, על חינוך איכותי, על כלכלה איתנה ומעל הכל - על צה"ל חזק.
עוצמתו של צה"ל בנויה בראש ובראשונה על איכות אנשיו, ולאחר מכן על המשאבים המוקצים לו למילוי משימותיו. עלינו לזכור, כי השגי צה"ל בלחימה בלבנון, כמו גם בזירות האחרות, הושגו על-ידי חבורה גדולה של לוחמים ומפקדים בשירות סדיר ובמילואים המוכנים להיקרא אל הדגל בכל עת. חוסנו של צה"ל נובע מן התמיכה הציבורית שלה הוא זוכה. למרבה הצער, בתחום זה חלה שחיקה בשנים האחרונות.
אני סבור, אדוני ראש הממשלה, שעלינו לשמור מכל משמר על כבודו ומורשתו של צה"ל ולהותירו מחוץ למאבקים הפוליטיים. טבעם של בני אדם שאינם ששים לשרת במערכת שאינה מוערכת ואינה מוגנת על-ידי שולחיה. עלינו להבטיח שלא נגיע למצב שבו אנשים איכותיים יהססו מלקשור את גורלם ועתידם עם ישראל. לא יועילו לנו אז - לא החינוך הטוב, גם לא הכלכלה החזקה, ויש סכנה שהאיומים על מדינת שראל ייהפכו מוחשיים יותר.
צה"ל הוא צבא ערכי מאין כמוהו. את מורשתו מעטרי דפי גבורה מוכתמים בדמם של טובים ורמים מבניה ובנותיה של הארץ, שנפלו לאורך הדרך. זכרם ילווה אותי תמיד. אני מקווה שיעלה בידנו להשיב במהרה את החטופים, השבויים, הנעדרים לארץ למענה נלחמו. בליבי יהיו שמורים לעד המפגשים עם המשפחות השכולות, שגם בזמנים קשים ומורכבים אלה עבורן, ממשיכות לתמוך בצה"ל ולעודד אותו ואת מפקדיו.
אני אסיר תודה לשרי הביטחון שתחתם שירתתי, מודה לחבריי במטה הכללי של צה"ל שהיו לי שותפים מלאים - למחשבה ולמעשה. תודה מיוחדת יש לי למפקדיי ולחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, לכל עובדי צה"ל השותפים במאמץ והנושאים בעול היומיומי.
לך, אדוני ראש הממשלה, אני מבקש להודות על התמיכה והגיבוי, לאחל לך הצלחה בהתמודדות עם האתגרים המורכבים הניצבים בפני האומה ובפניך כראש ממשלה. כדי להוביל ולהנהיג, שומה עלינו למצות את אחריותנו. לפיכך, לאחר שסיימתי את משימתי לעת הזו הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את תפקידי כרמטכ"ל, לאלתר.
אני מצדיע לצה"ל ולוחמיו ועומד לרשותך תמיד.
בברכה,
דני חלוץ, רב אלוף
ראש המטה הכללי

תאריך:  17/01/2007   |   עודכן:  17/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המילה 'אחריות' היא חזות הכל"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה לא שווה אפילו "תודה"
מאיר דרום  |  17/01/07 12:24
2
לקיחת אחריות???
יואל  |  17/01/07 16:09
3
ו...למרות הכל........אני רוצה להודות לדן חלוץ
יוסי הדואג.....  |  17/01/07 18:36
4
רמטכ"ל הבזיון
שלמה אידן  |  17/01/07 23:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר חיים ורועי לוי
שימוש בגישה המאזנית לניתוח היציבות הפיננסית: ניתוח עמידות המשק לסיכון שער החליפין    עבודה חדשה בסדרת המאמרים "סוגיות ביציבות פיננסית" של בנק ישראל
דודו אלהרר
כבר עשרה ימים המדינה משתגעת ולפתע באמצע מהדורת מבט, מקשיב חיים יבין לאוזנייה התקועה לו באוזן והוא פונה למצלמה: "מודיעים לי כרגע שנציג החוטפים של הילד עידו נמצא על הקו..."
ד"ר רון בריימן
עצוב להיווכח שלכל אחד מהשלושה - חלוץ, פרץ ואולמרט - צץ מועמד מחליף מטעם עצמו    אף אחד מהשלישייה ברק-לבני-פרס, או בראשי תיבות בלו"ף, אסור שינהיג את ישראל באף אחת מ-3 המשרות הרמות ביותר
אליקים העצני
במדריד יודעים, וממשלת ישראל יודעת, הגיע הזמן שגם עם ישראל - שהקרקע עומדת להישמט מתחת לרגליו - ידע את "תג המחיר" האובדני והנורא, הצמוד למדינה הפלשתינית
בלפור חקק, שושנה וֵיג
העוצמה של הכפר הגלובאלי מתגברת והולכת והיא מאיימת על זהותנו כעם ועל תרבותנו הייחודית. האם נצליח לשרוד וליצור תרבות עברית ייחודית בכפר זה?    מאמר שני מתוך שניים העוסקים בתרבות העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il