X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במלאת שבעה למותו של פרופ' שמואל קנדל דקאן הפקולטה לניהול לשעבר ומבכירי חוקרי המימון בארץ ובעולם - יוסי ריבלין, דובר הפקולטה לניהול, כותב כמה מילים על מנהיג שהלך לעולמו בטרם עת
▪  ▪  ▪

• שמוליק הבין את החשיבות של תחרות בעולם האקדמי על הסטודנטים הטובים, על המרצים הטובים ועל היוקרה. תמיד רצה שהפקולטה לניהול שבהנהלתו תהיה ראשונה, אבל מעולם לא היה מוכן שההצלחה תבוא על חשבון פגיעה לא הוגנת ב'יריבים' - גם אם היא הייתה מקדמת עוד יותר את הפקולטה. "אנחנו נסתמך רק על הצלחות שלנו ולא על כישלונות של אחרים", אמר.
• שמוליק הבין את החשיבות של תרומה לקהילה ודחף זאת כל העת. אבל לא היה מוכן שמשהו יתפרסם ברבים בטרם היה ברור שהתרומה לקהילה של סטודנטים בפקולטה אכן בוצעה ואף מניבה פירות ראויים לנתרמים ולתורמים. "קודם אראה את זה קורה בעיניים ואז נדווח לציבור",אמר.
• שמוליק הבין את החשיבות של תגובה מהירה לתקשורת, אבל לא היה מוכן להגיב על נושא בטרם למד אותו לעומק והבין אותו והיה משוכנע שיש לו ערך מוסף.
• שמוליק ידע לדרוש מעצמו וגם מאחרים, אבל תמיד הדרישות שלו לוו בהבנה של המכלול, הוא לא דרש את הבלתי אפשרי. תמיד את האפשרי, תוך הבנה מהירה, מבריקה ואינטליגנטית גם בתחומים חדשים לו, תוך מתן כבוד תמיד לזולת.
• שמוליק ידע להיות משימתי - להתייחס אל העכשווי והמיידי אך לרגע לא שכח את החזון. את ראיית המהלכים קדימה. ידע לעצור לרגע להביט ולהתעניין גם באדם הבודד. לשאול תמיד במפגשים של ארגון הבוגרים- מי כאן נמצא בפעם הראשונה?והתעניין לפעמים בסיפור אישי של בוגר או סטודנט זה או אחר.
• שמוליק התייחס לכל דבר בשיא הרצינות אבל גם היה בעל חוש הומור מעולה. פעם באיזו ישיבה שהיתה יותר מדי מורכבת מפוליטיקה פנים ארגונית עצר לרגע וסיפר סיפור חביב על וודרו ווילסון, שהחליט יום אחד לעזוב את משרתו כרקטור אונ' פרינסטון על-מנת להתמודד בבחירות על משרת נשיא ארצות-הברית. וודרו, שאלו אותו עוזריו מדוע אתה עושה זאת? 'נמאס לי מהפוליטיקה', הוא ענה. את זאת סיפר שמוליק ופוגג באחת את המתח שהיה בישיבה.
• בדברים מסוימים הוא היה פורמליסט. אבל לרגע לא איבד את הרגישות. אני זוכר שפעם הגעתי לישיבת עבודה איתו והוא אמר שהוא מחכה לעוד אנשים שיצטרפו אליה. ואז עצר לרגע ואמר, "אלא אם כן יש לך משהו שאתה רוצה לדבר איתי ב-4 עיניים".
• הוא ידע לדבר ברוגע ושלווה, אבל ידע גם לדפוק על השולחן. כל דבר בעתו. הוא ידע לבדוק את האפקטיביות של כל פעולה ביושר אינטלקטואלי אדיר.
• שמוליק ידע את החשיבות של כתבה טובה בעיתון על הפקולטה, אבל מעולם לא הסכים שייכללו בה פרטים שעלולים להיתפס כ'לא אקדמיים' ולא בדוקים במאת האחוזים, אפילו אם הם היו עוזרים לפרסום מהיר של הכתבה. הוא דחף כל העת להכנסת תכנים של אתיקה ללימודים האקדמיים.
• לשמוליק היתה תכונה מדהימה שכל כך חסרה לנו היום. מנהיגות. הוא היה לא רק איש אקדמיה מעולה הוא היה מנהיג. מנהיג אמיתי. יהי זכרו ברוך.

הכותב הוא דובר הפקולטה לניהול.
תאריך:  24/01/2007   |   עודכן:  24/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סלים ג'ובראן
דברי שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן בטקס סטודנטים מצטיינים של המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן
דודו אלהרר
שהרי מהו חופש הביטוי, אם לא לומר דברים קשים ומקוממים? מה הטעם לקיומו של החופש המפוקפק הזה אם אדם, לא כל שכן חבר-כנסת, מנוע מלהביע עמדה ואפילו עמדה קיצונית בעיני כל "הנאורים"? חופש הביטוי לא נועד לסבר את כל האוזניים! הוא איננו כלי נגינה מנעים זמירות!
דן אלבו
אנו דומים לאוניה רבת נפח והדר המפליגה בבטחה בים הפתוח כשבירכתיה התבקעו החורים שיורידוה למצולות    מר אולמרט הוא הנקב שעלול להוריד את כולנו למצולות
גבריאל למברגר
מדוע אנו משתמשים בבנקים כשאפשר בלעדיהם? למה הבנקים לא יעילים מספיק ואין תחרות אמיתית ביניהם?    ואין שום אגודת צרכנים שנלחמת בתופעה
אורנה מרקוס בן-צבי
כדי שהמורה יוכל לעמוד במשימות הקשות העומדות בפניו בכבוד, נדרש שינוי מערכתי ושינוי הגישה הממסדית הבסיסית ביחס למעמד המורה    אין לנו ארץ אחרת, גם לא מורים אחרים ואף לא ערכים אחרים זולת אלו ההומניים והאנושיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il