X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתונים תפעוליים אינם מנוהלים בצורה מערכתית, אולם המצב שונה כאשר מדברים על הנתונים האנליטיים שיושבים ב-DW הסברים והמלצות לארגונים הנכנסים ליוזמות ניהול נתונים תפעוליים
▪  ▪  ▪

נתונים תפעוליים אינם מנוהלים בצורה מערכתית, לא עוברים תהליכי טיוב, ברוב הארגונים אין תהליכים לבדיקת ה-data על-מנת לזהות פגמים, לטפל בכפילויות, בפורמטים שונים של תאריכים/שמות/כתובות וכו'.
המצב שונה כאשר מדברים על הנתונים האנליטיים שיושבים ב-DW, כאן המצב הרבה יותר טוב - הנתונים עוברים תהליכי בדיקה, נושא ה- data cleansing מתחיל להיכנס, תהליכי ה- ETL מוודאים שהנתונים יועלו ל-DW בצורה טובה, וכל זאת על-מנת שרמת האמון של הארגון בתוצרים שהוא מקבל מה-DW לא תיפגע.
הטיפול בנתונים התפעוליים הרבה יותר מאתגר מכמה סיבות:
ראשית, התרגלנו במשך השנים לפתח "איים" של מידע - בהתאם ל"איים" האפליקטיביים (מידע פיננסי יושב ב-ERP, מידע על לקוחות יושב ב-CRM, מידע על עובדים במערכת ה- HR). עם המעבר לעולם ה- SOA ותפיסת ה- BPM, תפיסת ה"איים" כבר אינה רלוונטית - כשם שאנו מתחילים לחשוב על תהליכים כחוצי מערכות, יש לחשוב גם על נושא הנתונים כחוצי תחומים (לדוגמה, יש צורך לעשות שימוש בנתון על לקוח במגוון תהליכים עסקיים בארגון, לכן הנתון על הלקוח צריך להיות בנוי בצורה שתוכל לשרת את כל התהליכים שיצרכו אותו).
שנית, ברוב הגדול של הארגונים לא קיימת שום פונקציה עסקית האחראית על ניהול נתונים. מכיוון שהפוקוס עד כה היה על תהליכים ו- "Ownership" על תהליך, נוצר מצב בו אף אחד אינו אחראי על "נתוני לקוח". כיום אנו רואים מגמה מעניינת (גם בישראל) של מחלקות עסקיות חדשות לחלוטין שאחראיות על נתונים מסוג מסוים (בין אם מדובר על נתוני לקוחות, נתונים פיננסים, נתונים על מוצרים). אפילו הקביעה של "איך לקוח מוגדר בארגון שלנו" מתגלה כקביעה בעייתית, שגורם שיווקי צריך לבצע.
שלישית, נדרשים משאבים רבים לטפל בכל המידע שיושב במערכות התפעוליות של הארגון.
לבסוף, בסביבה התפעולית הרבה יותר מורכב לבצע בדיקות וטיובים על הנתונים, בשל החשש לפגוע בביצועי המערכות התפעוליות.
המלצות לארגונים הנכנסים ליוזמות ניהול נתונים תפעוליים:
1. לכל ארגון יש תחום נתונים שעבורו הוא מהווה נכס חשוב. דרך אחת לזהות נתון זה הנה לבדוק איזו ישות מידע קיימת במגוון מערכות תפעוליות שונות (לדוגמה, בחברות ביטוח הישות "לקוח" קיימת במספר מערכות תפעוליות, ובצורה לרוב שונה, לעומת חברה תעשייתית גלובלית שעבורה נתונים על מוצרים/מספרים קטלוגיים חיים בצורה מבוזרת ובלתי אחידה לאורך הארגון).
2. קיימים כיום כלים המאפשרים יצירת חוקים ואכיפתם סביב הנתונים - כגון MDM (ניהול רשומות אב), CDI (ניהול נתוני לקוחות). כלים אלה מאפשרים לאותם אנשים שהוגדרו כאחראים על המידע לנהל את הנתונים בצורה מערכתית, ממש כשם שכלי BPM מאפשרים לנו לנהל תהליכים עסקיים בצורה מערכתית.

pConBiz - סיכומים טכנולוגיים למנהלים להגדלת הרווחיות העסקית
הכותבת היא סמנכ"לית ואנליסטית בכירה ב-STKI - חברת אנליסטים ישראלית המספקת ללקוחותיה מידע אסטרטגי וטאקטי, המותאם למציאות הישראלית בתחום ה-IT, תוך שיתוף פעולה עם מספר חברות ייעוץ מובילות בעולם. רובם המכריע של ארגוני ה-IT המובילים בישראל נמנים על לקוחות החברה כשצוות האנליסטים הבכירים של STKI מלווה את הלקוחות בתהליכי קבלת ההחלטות השונים.
תאריך:  24/01/2007   |   עודכן:  24/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אינג' א. בן עזרא
מן הראוי להתחשב בליקויי בנייה, גם כאשר הם אינם מתועדים בכתב התביעה או בחוות הדעת המקצועית המצורפת לו
שלמה טל
לאחר שהממשלה הגשימה את עיקרי מדיניות ההבראה הכלכלית, כולל משק ללא אינפלציה, תקציב מאוזן ועודף במאזן התשלומים, הגיע העת להבריא את החברה
לאה טרן
המוות הידוע מראש יכול להפוך ע"י בחירה של האדם המודע לרגשותיו לחיים שהוא רוצה ואף פעם לא היו לו    סרט קסום העוסק בכוחה של הספרות והסופרת לברוא דמויות ולחסלן בכוחה של המילה
עו"ד אברהם פכטר
לכל אזרח הזכות לשמירה על פרטיותו    למרות שאין לנו חוקה, מדובר בזכות קונסטיטוציונית    באשר לאנשי ציבור ונבחרי ציבור, ככל שהם עולים בסולם התפקיד החברתי והציבורי, מעגל ההגנה על הפרטיות קטן - וקומות השקיפות הולכות וגדלות
פרופ' מרדכי קרמניצר
מחקר זה בוחן את הדרך היעילה והצודקת ביותר לשימוש במשפט הפלילי לטובת מאבק בהפרות אמונים של עובדי ציבור    השאלה המרכזית היא האם העברה צריכה להיות מנוסחת בלשון כללית, כפי שהיא היום, או שמא יש לנסח עברה עם סעיפים פרטניים, המתארת התנהגויות מסוימות של הפרת אמונים, כגון ניגוד עניינים וכד'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il