X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ולא היתה בארץ הוצאת ספרים כל-כך אנושית, רגישה ובלתי מסחרית כמו של ירון גולן. במפעלו המיוחד שפעל 16 שנה הספיק ירון גולן להוציא כאלף ספרים, ביניהם ספרי ילדים, ספרי שירה, סיפורים, ביוגרפיות, מסות ועוד
▪  ▪  ▪

ירון גולן המו"ל הלך אתמול מאיתנו והוא בן 57 שנה בלבד. ירון היה איש מיוחד במינו, לא קונפורמיסט, עם נשמה יתרה לאנשים ולספרים. הוצאת הספרים שלו היתה משפחה גדולה ומיוחדת, לא של מיוחסים אלא של אנשים שונים ומשונים שמצאו אצלו כתובת להוציא את ספריהם לאור, לעיתים רבות גם על חשבונו.
כל אדם עניין אותו, הוא הסתקרן לגבי כל דמות ודמות ואסף אל חיקו כל מי שרצה לספר בכל ז'אנר. משירה עד ביוגרפיה פרטית. הוא לא היה סלקטיבי בהוצאת הספרים שלו, גם לא בעל קו ספרותי מיוחד. לעיתים אנשים שנדחו במקומות אחרים מצאו בו מו"ל קשוב לרחשי לבם.זאת עשה משום שרצה להביא לאותם אנשים קצת נחת ונחמה בחייהם.
אין ולא היתה בארץ הוצאת ספרים כל-כך אנושית, רגישה ובלתי מסחרית כמו של ירון גולן. במפעלו המיוחד שפעל 16 שנה הספיק ירון גולן להוציא כאלף ספרים, ביניהם ספרי ילדים, ספרי שירה, סיפורים, ביוגרפיות, מסות ועוד.
האיש היקר הזה הבין בספרות. בזמנו היה מבקר בעל טור בעיתון הארץ. כמוֹ-כן שקד על מספר ספרים עם מורו ורבו פרופסור גרשון שקד, ביניהם האנתולוגיה לספרות ישראלית חיים על קו הקץ, שיצאה לאור בשנת 1982. אך לא איש כירון מסוגל היה לאורך שנים להסגר בהיכל המחקר הספרותי. הוא אהב לגעת בחיים עצמם, התעניין באירועי ספרות, במכירות פומביות, במסיבות חברתיות, ואף ערך בעצמו לא מעט ערבי שירה וספרות. בימי שישי נפגש עם חבורת הכותבים בבתי הקפה והיה לא אחת למסמר השולחן. איש לא נעלם מעיניו הסקרניות, תמיד רצה להכיר דמויות חדשות. אהבנו להתכנס בביתו לחגוג מסיבות, חגים שונים, היו בזה טעם של גיוון אמיתי, שמחה ופרגון.
ירון לא החניף לאיש, גם אם היו דבריו החכמים מהולים לעיתים באירוניה ידענו שאין באיש זדון, או עוקצנות מרגיזה, הוא עשה הכול בחן של ילד, בתמימות ובחמימות אנושית.
ירון נולד וגדל בתל אביב. הוא הכיר את היוצרים בה והיה שייך לחבורה שישבה בזמנו בבית-הקפה שטרן. דוד אבידן, יונה וולך, יאיר הורוביץ, גבריאל מוקד ואחרים. לימים, כשאבידן
נפטר, קנה ירון את החיפושית שלו, ראיתי במעשהו ערך רגשי ואנושי לשמר את דמותו ורוחו של דוד.
ירון אהב לאסוף דברים, חפצים יפים. פעם אמר לי שאת ספריו אינו נוהג לקרוא. תמיד יכולת לשמוע ממנו את ההיפך, משהו בלתי מקובל, מקורי וחכם. מסתובב עם תיק העור הישן שלו ברחובות העיר למכור איזה ספר מבית ההוצאה שלו, או לתת פרוספקט על מגוון הספרים שלו.
בתחילת השבוע פגשתי אותו בהשקת ספר חדש. הוא סיפר לחברה שישבה לידי כי הוצאתי אצלו שני ספרים, ואף הוסיף כי העניק לי את פרס רחל לשירה. נדיב היה ירון לאחרים, לעצמו לא ביקש דבר, ואף צנוע היה מעין כמוהו.
שלום יפהפיה אמר. אלה היו מילותיו האחרונות אלי, מילות פרידה של איש יקר ואהוב שכה רבים מאיתנו יחסרו אותו ויתגעגעו אליו, לדמותו הצבעונית, לחוכמתו, לספריו, לנוכחותו.

תאריך:  25/01/2007   |   עודכן:  25/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזכר ירון גולן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איש יקר וחכם הלך מאתנו ל"ת
יוסקה  |  25/01/07 13:45
2
נסיך התהלך בינינו וידענו
קורא  |  25/01/07 14:01
3
מדליקה נר לזכר איש יקר. ל"ת
sari66  |  5/02/07 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכה לינדנשטראוס
נאום מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בכנס הרצליה [ה' בשבט תשס"ז, 24.1.07]
אהוד אולמרט
נאום ראש הממשלה בכנס הרצליה [ה' בשבט תשס"ז, 25.1.07]
צחר רותם
מי שעוקב ולו מעט אחר המתרחש בשוק הווירטואלי המקומי, יתקשה להחמיץ את ה"טרנד" הישראלי החדש: קהילות, קהילות ועוד קהילות    הדור השני של אתרי האינטרנט כבר כאן וזוהי, כנראה, רק ההתחלה
גרטנר
ספקיות התקשורת הגדולות ישקיעו מיליארדי דולרים כדי לשרוד את מהפכת פרוטוקול האינטרנט    גרטנר צופה גם כי יותר ממחצית ספקיות התקשורת הגלובליות בעולם ייכשלו בנסיונן לפתח אסטרטגיות עסקיות חדשות
עינת שמעוני
נתונים תפעוליים אינם מנוהלים בצורה מערכתית, אולם המצב שונה כאשר מדברים על הנתונים האנליטיים שיושבים ב-DW    הסברים והמלצות לארגונים הנכנסים ליוזמות ניהול נתונים תפעוליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il