X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פיגוע מחריד זעזע את אילת, אחד הארגונים שנטלו על עצמם את האחריות הוא לא אחר מארגון `גדודי חללי אל-אקצה` של הפת"ח. אותו ארגון פת"ח שמקבל בחודשים האחרונים כמויות נשק ותחמושת מהדוד בוש בארה"ב דרך מצרים וירדן. מה היו המניעים לתוכנית האמריקנית לחמש את אבו-מאזן וצבא הפת"ח?
▪  ▪  ▪

מייד לאחר ניצחון החמאס בבחירות בינואר שעבר בירך היועץ לביטחון לאומי האמריקני, אליוט אברמס, קבוצה של אנשי עסקים פלשתינים במשרדו בבית הלבן ודיבר איתם על "הפיכה כואבת" נגד הממשלה הטרייה הנבחרת של חמאס. הוא דיבר על סילוק אלים של מנהיגות החמאס ע"י נשק רב שיסופק ע"י ארה"ב. בעוד אנשי העסקים הפלשתינים היו בשוק, היועץ היה נחוש- ארה"ב חייבת לתמוך בפת"ח ע"י רובים, תחמושת ואימונים בכדי שהם יוכלו להלחם בחמאס על השליטה בממשלה הפלשתינית.
בעוד מקורביו של אברמס טוענים כי דבריו אלו נאמרו ברגע של תיסכול, במהלך 12 החודשים האחרונים ארה"ב סיפקה נשק רב ואימנה פעילי פת"ח כדי להילחם בפעילי החמאס בגדה ובעזה. מספר רב של פעילי פת"ח אומנו וקיבלו "הכשרה" בשני מחנות בגדה המערבית- אחד ברמאללה והשני ביריחו. אספקת הרובים והתחמושת התחילה בטפטוף והיום הנשק מגיע בזרם חזק (עיתון 'הארץ' דיווח שארה"ב ייעדה סכום אדיר של 86.4 מיליון $ לאבו-מאזן), ובעוד התוכנית הזו עוברת כמעט ללא דיווח של התקשורת האמריקנית, הדבר מדווח בחופשיות בתקשורת הערבית ואצלנו.
אלפי רובים וכדורים מגיעים לעזה ולגדה ממצרים וירדן, השותפים הקרובים של ארה"ב לתוכנית. בהתחלה חשבו שמאמצי אספקת הנשקים (שהוגדרו כ"עזרה למנהיגות הרשות הפלשתינית במימוש התחייבויותיה למפת הדרכים לפרק את תשתית הטרור ולהנהיג חוק וסדר בגדה ובעזה") יחזקו את כוחות הביטחון בפיקודו של אבו-מאזן. בכירים חשבו שתוספת של נשקים יפחידו את ראשי החמאס שייכנעו וימסרו את משרדי הממשלה לפעילי הפת"ח. לא רק שזה לא קרה אלא שהתוכנית האמריקנית זוכה לקיתונות של ביקורת בעולם הערבי בקרב ידידות של ארה"ב. בעוד מצרים העבירה 1,900 רובים וירדן 3000 רובים, אפילו עבדאללה ומובארק לא חושבים שהתוכנית תצליח ושניהם מנסים עכשיו לחפש דרכים לצאת מהתסבוכת.
בכיר בפנטגון מותח ביקורת על שיטותיו של היועץ לביטחון לאומי וטוען: "זה לא יעבוד. אף אחד מחוץ לבית הלבן לא רוצה מלחמת אזרחים בין הפלשתינים. מישהו באמת חושב שהירדנים חושבים שזה רעיון טוב? הרי ברגע שזה מצליח, עבדאללה גמור. לעזאזל, 50% מהמדינה שלו הם פלשתינים".
בכירים בצבא האמריקני גם מעבירים ביקורת קשה על התוכנית שהגיעה לידיעתם רק באמצע אוגוסט לקראת סוף המלחמה בלבנון. מזכיר ההגנה אז, דונלד רמספלד, ארגן פגישה דחופה עם בוש בניסיון לשכנעו לרדת מהרעיון שיתפוצץ לארה"ב בפנים לטענתו. רמספלד מאמין שהתוכנית אנטי-חמאס תגרום להקצנה של קבוצות איסלמיות בידידותיה הערביות של ארה"ב ושבסופו של דבר תסכן את חיילי ארה"ב שנלחמים בקיצונים סונים בעירק. בוש אמר לו שידאג לעינייני עירק ושמזכירת המדינה תדאג לעניין הפלשתיני.
התוכנית נהגתה ע"י היועץ אדמס, הובאה לאישור קונדוליזה רייס ולאישור בוש שהעביר את האחריות לביצוע התוכנית ל-CIA, אבל ב-CIA חשבו אחרת ולא אהבו את הרעיון ולא חשבו שהוא יצליח. הפנטגון שנא את התוכנית, שגרירות ארה"ב בישראל שנאה את זה וגם הישראלים שנאו את זה. אבל למרות הביקורות המשיכו עם התוכנית.
אבו-מאזן ומוחמד דחלאן קיבלו את ה"מתנות הנדיבות" מארה"ב ובישראל מכנים זאת ביזיון. בעוד שראש ממשלתנו האהוב, אולמרט, תמך בהססנות בתוכנית, יועצי המפתח שלו הבהירו שהם לא רוצים במלחמת אזרחים פלשתינית. הם גם הטילו ספק אם חמאס ייחלש וציינו שמאז החלת התוכנית החמאס דווקא מתחזק בגלל שמנהיגיו נחשבים לא מושחתים וקשובים לעם.
קונדוליזה קונדוליזה קונדוליזה
מובן שבפומבי קונדוליזה מביעה דאגה נוכח ה"אנרכיה בשטחים" שנובעת לדעתה מחוסר יכולתם של מנהיגי החמאס לשלוט בפועל. עוד לטענתה חוסר יכולתה של מנהיגות החמאס לשלוט נובעת מאי רצונה להיכנע להיכנע לתכתיבים בינלאומיים. מומחים במחלקת המדינה עצמה מגדירים את הערותיה כמסוכנות ואפילו הזהירו אותV שהמוניטין שלה ייהרס אם תוודע התוכנית האמריקBית של אדמס למימון מלחמת אזרחים פלA,ינית לציבור האמריקBי.
בכירים בפנטגון ובישראל דווקא חושבים שחוסר יכולתו של חמאס לשלוט נובעת דווקא בגלל התוכנית של אדמס לחימוש הפת"ח ומתחילים למרוד. מומחי מודיעין בישראל טוענים שדווקא חמאס מתחזק ופת"ח נחלש. אפילו עבדאללה מסכים לזה ובסוף דצמבר ייבש את אבו-מאזן 6 שעות כשזה בא להיפגש איתו בעמאן. לבסוף כשהואיל עבדאללה להגיע לפגישה, אמר לאבו-מאזן שיחזור הביתה ויבוא שוב מלווה במנהיג חמאס וברוה"מ הפלA,יני, הנייה. לאחרונה גם בכירים סעודיים אירחו את הנייה לשיחות בסעודיה.
נראה שהתוכניות של ארה"ב ל"דמוקרטיה במזרח התיכון" מתמוטטות ולא רק בעירק. ומי שיצטרך לתת את הדין על המחדלים הללו הם ממשלת ישראל ובכירי המודיעין בישראל שאלפי הרובים והתחמושת שהוזרמו לשטחים מופנים כלפי אזרחים ישראלים חפים מפשע!!!

הכותבת היא דוקטורנטית למדעים.
תאריך:  31/01/2007   |   עודכן:  31/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיגועים במימון ארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התכניות המדיניות של ארה"ב ככ הזויות שקשה להאמין שאינם יודעים זאת אלא
@@מ.ל.@@  |  31/01/07 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
פתאום, אחרי כמעט 7 שנות תרדמת ציבורית-מוסרית, גילה לנו משה קצב את העוצמה החבויה במישרת הנשיא, שניתן היה לעשות ממנה מכשיר רב-כוח לזיכוך וטיהור דרכי התנהגותנו הציבורית, לתיקון, לרפורמה!
קרן רווה
מאיתנו איננו חושש להיתקל בעובד לא מוצלח וחסר כישורים במקום העבודה שלו? שיקול דעת מוטעה בגיוס עובדים עלול להוביל אותנו להתמודדות לא נעימה מול עובד שאיננו מתאים לעבודה, ואף עלול לגרום בה לנזקים בלתי הפיכים. הגרפולוגית קרן רווה נותנת בהם סימנים
איתן גנור
שר האוצר נזכר לטפל בעיוות המס של הרכבים הצמודים. כלום שר האוצר בנה תוכנית לטיפול בכלל עיוותי מערכת המיסים? הרי זאת מערכת שכולה עיוותים מודבקים במעט היגיון
ד"ר גיא בכור
הסעודים בכל מקום במזרח התיכון: מול האירנים, מול חיזבאללה, מול הפלשתינים ומול ישראל    עבדאללה מלך סעודיה הוא כיום המנהיג הערבי החשוב ביותר במזרח התיכון    אלא שמאחורי הביטחון העצמי של הסעודים מסתתר חשש גדול, וכדי להסוות אותו הם ישתמשו לא רק במקומות הקדושים עליהם הם מופקדים, אלא אפילו בישראל
נרי אבנרי
אם דילים מעוררים אצל פרופ' זאב סגל שאט נפש, היה צריך לתמוך דווקא בהצבעה חשאית. אלא שמר סגל רוצה לראות את פרס בנשיאות, וכדי שזה יקרה, הוא תורם את תרומתו לקומבינה שתכליתה חיזוק הסיכוי של פרס. ועל התרומה הזו נאמר: "טובל ופרס בידו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il