X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקור בפארק מסעיר בעיירה האיטלקית קולודי, אשר ישראלים מעטים נקלעים אליה, חושף מציאות העולה על כל דמיון
▪  ▪  ▪

אנטוניו הנגר, סבא ג'פטו והדג אוג'ין מוכרים לכל ילד אצלנו, כמו בעולם כולו, כגיבורי הספר "פינוקיו". דמויות אלה קרמו עור וגידים בפארק ענק בעיירה האיטלקית הנושאת את השם קולודי - הלא הוא כינוי-העט של מחבר הספר הנודע, קלאודיו לרונצינים.
ביקרנו ב"פינוקיו פארק" שבעיירה, הטובלת בירק ופרחים, הנמצאת במרחק שעה מפירנצה, ועינינו לא שבעו ראות. דמויות הסיפור, החקוקות באבן, שיש וברונזה - מעשה-ידיו של הפסל-אמן האיטלקי, ונטורינו ונטורי - חיו לפנינו בכל יופיין והדרן.
הפייה הכחולה
כבר בכניסה לפארק אינך יכול שלא לחלוף על פני בניין גבוה ומרשים בכל צבעי הקשת - הלא הוא "פונדקו של סרטן הים האדום". לצידי הפונדק - קבוצת פסלים של "פינוקיו והפיות". קבוצת פסלים זו, שכל אחד מהם מתנשא לגובה של חמישה מטרים, באה לתאר את דרכו הקשה והארוכה של פינוקיו, מאז שהיה חצוף ומרושע ועד שהפך לילד טוב וממושמע. כאן ניתן להבחין גם בעץ, שממנו גולפה דמותו של פינוקיו, כשלצידו "הפייה הכחולה"; ומעליהם - הינשוף, שנשלח למלט את פינוקיו מידי השודדים, שתלוהו על עץ אלון גבוה.
במרחק קצר משם "כיכר המוזאיקה", המוקפת עצים עבותים. בכיכר זו, העשויה קירות-קירות של מוזאיקה, פסל ונטורי, בדמיון מקורי מפליא, אפיזודות רבות מפינוקיו. הבולטות שבהן: ג'פטו מגלף בגזר-עץ; הכפר שממנו נמלט פינוקיו; הצרצר המדבר, שנפגע מפטישו של פינוקיו, כשהוא מעוך בקיר; השועל והחתול ב"פונדק סרטן הים האדום".
על קיר אחר ניתן להבחין בכלב השמירה אלידור, שהציל את פינוקיו ממוות בטוח, כשברקע ידידיו השוטרים; הדייג הירוק עם המרחשת; ג"פטו במעי הכריש; שר הים ובובות העץ, כשלידם האוהל והמרכבה; הרוצחים, האורבים בחשכת-לילה לפינוקיו מבעד לעצים, כדי לשדוד אותו; ומחול הילדים מרחבי העולם בארץ הצעצועים.
שלושת הרופאים
ומהעבר השני - שלושת הרופאים: העורב, הינשוף והצרצר; השבלול הסובלני והמדרגות שבהן היה עליו לרדת, כדי להביא מזון לפינוקיו; הפייה הכחולה; הנחש שהתפוצץ מצחוק; פינוקיו בין הבובות הרקלין ופונצ'ילנו; וכן - המערה הפרוצה לרווחה, שממנה נמלט פינוקיו; העז על הצוק, בחוף הים הסוער; השוטרים ובור הכלא, שבו שהה פינוקיו כשנחשד כגנב; עץ הזהובים; קורי העכביש והעיר הקרוייה "מלכודת השוטים", שה היו הסוסים מזי-רעב ותריסי החלונות נפלו ממסגרותיהם; הגמד השמן, שהיה עדין ורך כמו חמאה ושהביא את פינוקיו לארץ הצעצועים.
בחלקו הדרומי של הפארק משתרעת ארץ הצעצועים, בכל יופיה והדרה, על שטח של שמונה דונם. פינת-חמד זו תוכננה בידי שלושה ארכיטקטים איטלקיים והיא מוקפת עמקים וגבעות. כאן אנו פוגשים ב-21 דמויות מפורסמות מתוך "פינוקיו", המגולפות באבן ומקושטות בשלל-צבעים.
לארץ הצעצועים יורדים מבעד למנהרה קטנה, שבמבואתיה כבישי-אספלט צרים וארוכים. אלה מובילים לבית-מגוריו של פינוקיו. על קירות הבית הנציחו ילדים מרחבי העולם, שביקרו במקום, את שמותיהם, בצירוף סיסמאות: "הלאה לימודי החשבון"; "הבוז לבית הספר" ו"יחי פינוקיו לעד".
מקלחת קרה
ממשיכים ללכת ופוגשים בפייה הכחולה בבית הלבן, שמבעד לחלונותיו ניתן לחזות - תודות למשחק-מראות משעשע ומוצלח - ברהיטים המיניאטוריים שבחדר, כשעל הקיר ניצב לו השבלול הגדול והסובלני. במרחק קצר משם, בעקמומית על אם הדרך, שדה הפלאים, שבמרכזו העץ שעל צמרתו צומחים מטבעות-זהב לרוב. מעט הלאה, לרגלי גבעה קטנה, אנו מבחינים בארבע ארנבות קטנות, כשהן נושאות ארון-מתים, שאותו הכינו לפינוקיו, כאשר סירב ליטול את התרופה שלו, ומיל-הפייה, כשזרועותיה פרושות לצדדים.
וכאן- מעל מיטת אבני-חצץ - מזדקר לו נחש ענק המתפתל ולצידו, חבוי מבעד לאבנים, הסרטן המתיז מים על העוברים-ושבים. גם אנחנו לא נמלטנו מן המקלחת הקרה...
בסמוך תלויות לייבוש רשתות-דייג, כשבמרחק מה מהן, על אח מאולתרת, מוצבת מחבת גדולה, שנועדה לטיגול דגים. ואז בא הקרקס, שבמרכזו פינוקיו בדמות חמור.
מגיעים לחוף הים. מעל צוק גבוה ניצבת עז, כשהיא פועה לעבר פינוקיו, המיטלטל בין גלי הים. ואז מגיח לו, לפתע, הכריש, החושף לוע אימתני עם שני טורי-שיניים חדות ולשון מאיימת מאדומה כדם, כשבעוגן-הצלה אנו עולים, כל עוד רוחנו בנו, במדרגות פתלתלות, שגילינו זה עתה, ומדלגים בהן, עד שאנו מגיעים - שוד ושבר - אל מפלצת, שראשה נוטף מים. ממשיכים לדלג במדרגות ומולנו ניצב - סוף סוף - פינוקיו, מעל גבי תל, כשהוא נפרד מאיתנו לשלום.

הכותב, ראובן לייב, הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות ו"קול ישראל".
תאריך:  11/02/2007   |   עודכן:  11/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל אדירעם
עידן יוסף
מה הכי מעצבן אנשים חשובים, איך מוכרים להם שעון, איך ההתפטרות של ליבאי הפכה אותו לחשוב יותר, כיצד מתגמלים לקוח חשוב ואיזו תרומה תורם עמישראל לאיש חשוב מאוד    תורנות שבת
יואב יצחק
האם יאפשר אולמרט לפרידמן לבצע את הרפורמות הנחוצות?    והאם אולמרט, המסובך בעבירות פליליות, ישרוד כדי להעניק לו תמיכה פוליטית?    האם ינסו פרידמן-אולמרט לשלוף את פרופ' גביזון מוועדת וינוגרד ובכך לסכל פרסום דוח קטלני נגד אולמרט?    וכיצד הצליח ארנון מוזס להפוך 3 מפלות, לניצחון?
אריה אבנרי
רונן ליבוביץ
בשבוע בו חגגה הכנסת 58 שנות פעילות החליטה ועדת האתיקה שלא להעניש חבר כנסת על שקילל חבר כנסת אחר    וגם, מדוע הפסיק לאכול ח"כ אהרונוביץ'    ומה צריך לעשות על-מנת להבין את דברי הכלכלנים    המאה ועשרים [5]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il