X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעת חוק מוגשת בימים אלה ליצירת חזקת ההגנה העצמית כאשר פורצים באישון לילה לביתך. בפי המתנגדים חוגגת הדמגוגיה, בלשון ח"כ שלי יחימוביץ: "אין עונש מות על פריצה". רק שזו אמירה שאינה קשורה כלל לעניין. עונש זה הפעלת סמכות לאחר מעשה, בעוד שהדיון הוא על מניעת המעשה ויצירת הרתעה. וממילא למשטרה יש סמכות להפעיל נשק במקרים כאלו, רק שהמשטרה איננה
▪  ▪  ▪

כל הדיון על המושג הגנה עצמית במובנו הקיים אינו העניין. הגנה עצמית על-פי החוק הקיים מתייחסת רק להגנה על חייו של אדם. הדיון הנוכחי הוא על הגנה על רכושו של אדם. אין חילוקי דעות על כי אין המשטרה מסוגלת להגן על רכוש, היא אפילו לא מנסה.
סיפורו של החוואי שי דרומי ורבים מחבריו מראה כי במושג רכוש נכללים לא רק בגדיו של אדם או תכשיטיו, אלא גם כל פרנסת משפחתו ומפעל חייו של אדם. ועל זה, על-פי החוק הקיים, אסור לאזרח להגן. שיחכה למשטרה. ושימשיך לחכות גם אחרי שפרנסתו נגזלת פעם אחר פעם, ולרשויות החוק אין כל מענה לבעיה.
לאחרונה התפרסמו מספר מקרים של פריצה לבית אנשים זקנים למטרת גניבה, והפעלת אלימות קשה כלפי הזקנים, ולרשויות החוק אין כל מענה.
גניבות רכב הינן מכת מדינה כבר שנים, ולרשויות החוק אין כל מענה. וגם ראינו כי מה שמתחיל כגניבת רכב יכול להסתיים ברצח. ומה אומרות לנו רשויות החוק: אסור לאזרח לקחת את החוק לידיו. אך באיזה ידיים החוק כן נמצא?
המצב בו אזרח צריך להגן על רכושו בעצמו אינו מצב רצוי, ומצב כזה מייצר הרבה סכנות. אך השאלה העומדת על הפרק אינה מה רצוי אלא מה מצוי. המשטרה חסרת אונים, בתי המשפט מגלים רחמנות בלתי מובנת על פושעים, הפשע גואה - זה המצב המצוי. הגיע הזמן שח"כים יפעלו לספק לציבור פתרון למצב המצוי, ויפסיקו להשחית מילים מיותרות על המצב הרצוי.
ולנושא שימוש בנשק. בדיחה ידועה מספרת על ג'ורג' ברנרד שאו שבאירוע חברתי הציע לנערת זוהר לבלות עמו את הלילה תמורת מיליון דולר. לאחר היסוס הסכימה. המשיך שאו: "אז בואי ואשלם לך מאה דולר". "מה אתה חושב שאני", כעסה נערת הזוהר. "מה את כבר הסכמנו", השיב שאו, "עכשיו רק מתווכחים על המחיר".
והנמשל - הפעלת נשק במקרים אלו מותרת לשוטרים ואסורה על אזרח מהשורה, כלומר עיקרון היתר הפעלת נשק בנסיבות אלו כבר נקבע, השאלה רק על מי הוא חל. לאזרח אסור, למשטרה מותר, רק שהמשטרה איננה.

תאריך:  13/02/2007   |   עודכן:  13/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכושו של אדם - מופקר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ידוע לך האם אפשר לראות פרוטוקול ?
מאיר דרום   |  13/02/07 17:01
 
- עדיין אין. רצ"ב הפנייה להצעת החוק.
איתן גנור  |  13/02/07 19:11
2
מציעי החוק לא חשבו עד הסוף
משה, עורך-דין  |  13/02/07 22:00
 
- זו הצעה טרומית
איתן גנור  |  14/02/07 11:38
3
גם המשטרה
גלעד ד  |  14/02/07 13:56
 
- למען הדיוק
איתן גנור  |  14/02/07 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעד הדר
מחקרים מצביעים כי הסיבה הנפוצה ביותר לכישלון היא שיווק לקוי וחוסר ידע בתחום זה ועל כן ייטב אם בעלי העסקים הקטנים יישמו 10 כללים פשוטים שימנעו מהעסק שלהם להצטרף לרשימה המפוקפקת של עסקים שנכשלו
עו"ד גיל איכבום
אילו היה הנביא מוחמד רואה את דברי ההסתה, המניפולציות, השקרים, התככים והמזימות של העולם הערבי כולו כנגד עבודות התחזוקה בשער המוגרבים - ודאי היה מתהפך בקברו ומזדעק על חילול השם ועל חילול כבודו וכבוד האיסלאם ע"י כת מאמיניו
ד"ר אברהם בן-עזרא
מתנגד אני לתת יד לטרור, לתמוך במנהיגים ששיטתם רצח עם, לשתף פעולה עם דיקטטורים, ואפילו מלפרגן להם אמנע, ללא כל קשר עם הגדרת הקשר ביני לבין אותם "אוייבים" או "שאינם אוייבים"
יורם אטינגר
כוח האדם הוא הבנזין של חברה מתקדמת, בעלת מסורת ערכית ותשתית חינוכית ומדעית-טכנולוגית. את זה יודעים המשקיעים הזרים הרואים בישראל יעד לוהט להשקעות ארוכות-טווח
נרי אבנרי
"ישראל היא סרטן באזור. בשם אלוהים, אני בטוח שכל גרגיר מפלשתין ההיסטורית, מהים עד הנהר - ישוב אלינו" (חדשות ערוץ 10/ 12.2.07)! מי אמר את זה? ידידם של יהודים רבים: ג'יבריל רג'וב. גבריאל רגב בשבילכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il