X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ ממהרת לצאת ביוזמה מדינית חדשה לפתיחת מו"מ על הסדר קבע ההצעה לדלג על כל שלבי הסדר הביניים תאפשר לרש"פ לחמוק מהתחייבותיה לפירוק תשתיות הטרור ולהפסקת ההסתה ולזכות בנקודות בזירה הבינלאומית
▪  ▪  ▪
המנדט היחיד שניתן לאבו מאזן הינו לקיים שיחות עם ישראל, אך לא להכריע בעניינן

הדיו של הסכם מכה בין החמאס לבין הפתח על הקמת ממשלת אחדות לאומית עוד לא יבשה, והרשות הפלשתינית יוצאת ביוזמה מדינית חדשה לפתיחת מו"מ עם ישראל על הסדר קבע. יו"ר הרשות, אבו מאזן, רואה בפגישה המשולשת המתוכננת בינו לבין ראש ממשלת ישראל ושרת החוץ האמריקנית ציון דרך לחידוש התהליך המדיני וליישוב בעיות היסוד של הסכסוך ובהן: הגבולות, ההתנחלויות, הריבונות והפליטים ושחרור כל האסירים הפלשתינים. לאחר סיכום המו"מ, אומר אבו מאזן, יקבע לוח זמנים ליישום ההסכם.
סאיב עריקאת, האחראי על המו"מ באש"ף מסביר, כי אבו מאזן מעוניין בתהליך שלום כולל על בסיס החלטות הלגיטימיות הבינלאומית המבטיחות הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' לצד מדינת ישראל. הוא הביע התנגדות נחרצת ל"גדר ההפרדה, ההתנחלות וניתוק הערים הפלשתיניות", אשר לדבריו אינם יוצרים אופק לשלום אמיתי.
"מתקפת השלום" הפלשתינית נדמית לכאורה, ולפחות בדרך הצגתה ע"י הדוברים הפלשתינים, כהזדמנות היסטורית לשלום בין ישראל לבין העם הפלשתיני. כל אשר נדרש הוא לשבת מסביב לשולחן המו"מ ולסכם את הסוגיות שבמחלוקת ובכך להביא קץ לסכסוך הישראלי-פלשתיני בן למעלה ממאה השנים. האמנם לאחר הסכם מכה הבשילו התנאים להשלמה פלשתינית עם קיומה של ישראל כמדינה יהודית? הייתכן שהשותפות בין החמאס לפתח בממשלת אחדות מבשרת את עידן פרוק תשתיות הטרור של ארגונים אלה? במה הנסיבות הנוכחיות נוחות יותר להידברות מדינית לעומת אלו שהתקיימו בתחילת שנות ה-90, בימי תהליך אוסלו?
בחינת תמונת המצב בזירה הפלשתינית תגלה שאין כל הזדמנות אמיתית לחידוש התהליך המדיני עם הרשות הפלשתינית. אבו מאזן ואש"ף אינם מייצגים עוד את העם הפלשתיני באופן בלעדי ובלתי ניתן לערעור. החמאס מחזיק בכוח הווטו למניעת קבלת החלטות במישור הלאומי ובוודאי ויתורים בשטחי 67' או במקומות הקדושים. המנדט היחיד שניתן לאבו מאזן הינו לקיים שיחות עם ישראל, אך לא להכריע בעניינן. סמכות זו הופקדה בידי העם הפלשתיני באמצעות נציגיו במועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) לאחר הרפורמה הארגונית או במשאל עם, כפי שסוכם בין החמאס לפתח. משמעות הדברים - מו"מ מדיני עם אבו מאזן ונציגיו הינו אשליה בלבד.
לא לחינם מבקשים הפלשתינים לדלג על כל שלבי הסדר הביניים ולגשת ישירות להסדר הקבע. בדרך זו הם מעוניינים לחמוק מהתחייבותם לפרוק תשתיות הטרור ולהפסקת ההסתה ולזכות בנקודות בזירה הבינלאומית על נכונותם להידבר עם ישראל. כניסת ישראל למלכודת הדבש של הסדר הקבע לא תקדם את האינטרסים הישראלים, אלא תשחק לידי הפלשתינים שיוכלו לנצלה כבסיס להשגת הכרה בינלאומית בהנהגה הפלשתינית. בהיעדר הזדמנות ופרטנר אמיתי למו"מ חייבת ישראל להקפיד על השורות הקטנות של הסדר הביניים, ובראש ובראשונה על פרוק תשתיות הטרור לפני כל התקדמות במו"מ. ויתור על דרישה זו משמעותו השלמה ישראלית עם מציאות של טרור ההולכת ומסלימה.

המאמר התפרסם בבלוג האסטרטגי של המרכז הירושלמי לענייני וציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  16/02/2007   |   עודכן:  16/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
או: כך נראה יומה הראשון של המנקה סווטלנה בלשכתו של פרזידנט קצב
נסים גבאי
האזרח התמים, המנסה לקבל שירות, נתקל פעם אחר פעם בחומות האטימות של אלה שאמורים לספק לו אותו    הפעם היו אלה דואר ישראל וחברת הכבלים "הוט"
ראובן לייב
לשוט כמו תום סוייר אפשר רק על ספינת-נהר במיסיסיפי    בערב מציע הרובע העתיק מסעדות בטעם צרפתי-קריאולי, וג'אז, שאין משובח ומפורסם ממנו בשום מקום אחר בעולם    ורק הירח, מעל בורבון סטריט, בחינם
עו"ד יצחק בם
העובדה כי צו מינהלי שאושר בידי בג"צ מבוטל בידי השב"כ, שעמד מאחורי הוצאת הצו, פחות מחודש לאחר אישורו, מוכיחה כי שופטי בג"צ אינם מסוגלים לבחון בצורה יעילה החלטות הנוגעות להגבלת חירות באמצעים מנהליים
אליקים העצני
לולא כבר היה המחנה היהודי הפייסני אטום לחלוטין למציאות הטופחת על פניו, שוב ושוב, פרשת שער המוגרבים היתה פוקחת את עיניו, מפני שאין כמותה להוכיח את חוסר התוחלת של חלום ההתפייסות עם הערבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il