X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נישום שירצה לבדוק את השלכותיה של פעולה משפטית מסוימת יזדקק לעצתם והנחייתם של מומחים הסתמכותו בתום לב על עצה מעורך דין או מרואה חשבון יכולה לשלול את קיומה של כוונה פלילית מצידו לפעול שלא כדין
▪  ▪  ▪

למעצרי הבכירים ברשות המיסים, עתידה להיות השלכה משמעותית על נישומים בכל היבטי המס. היום נראה, כי לאחר שהמאעכרים עתידים להסתלק, דווקא מומחי המס הם שישגשגו.
כיום נפוצה ההסתמכות על מומחי המס כמעט בכל צעד ושעל. זאת, כתוצאה מהאפשרות שרשות המיסים תפרש מערכת הסכמים שלא לפי המציאות והיחסים המשפטיים המלאים בין הצדדים. הניסיון להבריח, לעיתים במכוון, הכנסות בגין פעילות כלכלית מבלי לדווח לרשויות המס ומבלי לשלם בגינן מס הכנסה, בדרך של בנייה קונסטרוקציות משפטיות כאלה ואחרות עלולה "לעלות לנישומים ביוקר", הן בפן האזרחי והן פן הפלילי.
רבים הם המקרים שבהם נראה לרשות כי מערכת החוזים המתארת מערכת עסקית, המכשירה כביכול, את חילוץ ההכנסות האלה מנטל המס, נעשית בניגוד לעובדות ולמציאות האמיתיים הנוגעים לפעילות העסקית שהתנהלה בפועל. על כן, המכשיר היעיל ביותר למניעת טענות כאמור כנגד הנישום, הוא ההסתמכות על ייעוץ של מומחים לדבר. טענת ההסתמכות מבוססת על ההנחה כי בשטחים רבים הדורשים התמחות, כמו ראיית חשבון, משפטים ורפואה, אין לאדם מן היישוב, אשר אינו מומחה באותם שטחים, ידע מספיק, והוא נאלץ להסתמך על ייעוץ של מומחים.
נישום שירצה לבדוק את השלכותיה של פעולה משפטית מסוימת, לרבות אם היא מותרת או אסורה על-פי הדין, יזדקק לעצתם והנחייתם של מומחים. הסתמכותו בתום לב על עצה שיקבל בקשר לכך מעורך דין, עליו הוא יכול לסמוך כבעל הידע המשפטי הנדרש, עשויה לשלול את קיומה של כוונה פלילית מצידו לפעול שלא כדין.
מקובל העיקרון כי מומחים הבקיאים במקצועם, המייעצים לנישום כיצד לנהוג בתחום המס, עשויים להביא למצב שבו יוכל הנישום לצאת ידי חובת הדין באם הסתמך על עצתם, אפילו אם נמצא מאוחר יותר כי העצה שניתנה הייתה מוטעית. הסתמכות בתום לב על ייעוץ מקצועי ראוי, עשויה לשלול הנחה בדבר מודעות הנישום לקיום החבות במס, באם קיבל יעוץ רציני ומוסמך השולל קיום חבות כזו. כמו כן, היא עשויה לשלול את קיומו של יסוד נפשי בעניין הכוונה להתחמק ממס משום שהיא משקפת, לכאורה, התנהגות המבטאת מחויבות למלא אחר דרישות החוק.
בסבך חיי הכלכלה המודרניים, ובייחוד בעת הזו, עשוי נישום לעמוד לא אחת בפני מצב שבו הוא אינו יכול לדעת בעצמו את מלוא חובותיו על-פי החוק. לפיכך, הפנייה לעזרת מומחים איננה רק מקובלת, אלא אף מומלצת וברוב המקרים מחויבת. גישה זו מקובלת באשר לייעוץ מקצועי מכל סוג שהוא, ובכלל זה בתחום ראיית החשבון וייעוץ משפטי בתחום המס.

עו"ד ורו"ח ארז שגיב, לשעבר מנהל המחלקה המקצועית ברשות המיסים, מומחה למיסוי; ועו"ד שי רוטנשטרייך משרד פורת, שגיב ושות' עורכי דין ונוטריון.
תאריך:  16/02/2007   |   עודכן:  16/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנישומים ישלמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר מטעה ואל לו לקורא ללכת שולל
Yoseph K  |  16/02/07 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
כשאני מעלעלת בעיתונים ורואה כמה מעט תחקירים הם מפרסמים, אני מבינה אותם    כמה משוגעים יניחו פרנסתם על קרן הצבי למען הזכות להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה?
בנימין נתניהו
כראש ממשלה, אמור אולמרט להציג חזון, אג'נדה וכושר ניהול, אולם הלחץ וכובד התפקיד גרמו לו להטיח האשמות שווא משוללות כל יסוד אודות הנכונות שהבעתי לרדת מרמת הגולן ובעניין עלייתו של החמאס ושחרורו של השיח יאסין
נסים ישעיהו
הביטוי הכי יפה לעובדה שמערכת המשפט בטוחה שהיא מחליפה את אלוקים, נתגלה בדברים שהשמיע נשיא בית המשפט העליון הפורש: מלוא כל הארץ משפט
מתי טוכפלד
ראש הממשלה נסע לטורקיה ופגע בריבונותה של ישראל כשהזמין אותם להר הבית    שחל ניסה לבדוק אצל שס אפשרות לקבל תמיכה לנשיאות, אך הובהר לו כי תמיכתם שמורה לרב לאו    על פני שלושים עמודים ניסתה המדינה לשכנע את בג"צ מדוע יש להפריט את טיפות החלב, ובכמה שורות בלבד נימק אולמרט מדוע יש להשאיר את המצב כפי שהוא    וגם: שיעור ראשון בפוליטיקה לשר החדש    אגם הברבורים
עו"ד משה גולדבלט
בימים אלה מקדמת קופת החולים הכללית את תוכנית "פלטינום"    רשימה זו לא תוכל לפרט את מגוון הבטחות השווא, ההטעיות, אי גילוי העובדות, וסיכוני הכיסוי החלקי, הכלולים בתוכנית, אך תעסוק בסוגיית הכיסוי התרופתי למחלת הסרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il