X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניר יהב התרגל לכך שאתם מדברים בסלולרי לידו, אך הוא לא מצליח להתרגל לשמוע את בן-שיחכם כשאתם מדברים מתוך רמקול פנימי הוא מתחנן: אנא, הפסיקו. תנו לבנאדם לדמיין.
▪  ▪  ▪

כתל אביבי מצוי, קורה לי לא פעם שאני נאלץ לחזור הביתה באוטובוס עמוס אנשים. פעם, לפני כמה שנים, ביושבי על מושב האוטובוס, הייתי נוהג לשקוע בתוך עולם דמיונות ומנסה לנחש מאין הגברת שמולי הגיעה ולאן היא נוסעת, מה קרה לאדון שיושב משמאל הגורם לו להיראות כה עצבני, מדוע הנערה העומדת ליד הדלת כל כך מאושרת, ועל מה הבחור המוטרד מצידו השני של האוטובוס חושב.
אלא שלאחרונה התחלתי לקבל תשובות לכל שאלותיי ותהיותיי. הגברת שמולי הגיעה מנתניה והיא נוסעת לקניון בתל אביב, האדון שלידה עצבני כי הוא רב עם הבוס שלו במשרד והוא חושש למעמדו, הנערה העומדת ליד הדלת מאושרת כי אתמול, לאחר חודשים עמוסים-לעייפה בדייטים מאכזבים, היא זכתה לפגוש את נסיך חלומותיה, והבחור המוטרד מצידו השני של האוטובוס חושב על הפסדיו הכספיים לאור נפילתה החדה של הבורסה.
כל התשובות לשאלות הגיעו אליי בזכות המכשיר ששינה את חיינו ומחק את כל מרחבי הדמיונות שלנו - באוטובוס בפרט ובמרחב הציבורי בכלל: הטלפון הנייד. כל נסיעה באוטובוס, כל הליכה ברחוב, כל ישיבה במסעדה וכל מנוחה בפארק משולבת בהכרת בעיות שלפוחית השתן של הגברת שלידי ובהתוודעות לצרותיו של הבחור מאחוריי עם רעייתו או לחילופין עם פילגשו. המרחב הפרטי של כל אדם, אשר אמור היה להישמר בתוך תוכו, נחשף לעיני כל ולאוזני כל, כך שלפעמים מתחשק להשתיק איזו בחורה בצעקה רמה: זה לא מענייני הטחורים בתחת של בעלך!
בתוך עמי אני חי, וכבר כמעט התרגלתי לשמוע על ענייניהם הפרטיים ביותר של חבריי לנסיעה לאוטובוס, אלא שבאחרונה הדברים השתכללו. בין אם בגלל סכנת הקרינה ובין אם מסיבות של אופנה עכשווית, אנשים משוחחים עם בני שיחם בטלפון הנייד מתוך רמקול פנימי. כלומר, לא רק זאת שאני חורק בשיניי ועוצר את עצמי שלא להשתיק את הגברת שלידי, כעת אני גם נאלץ לשמוע את בעלה צועק עליה.
אני מנסה לברוח מזה אבל לא יכול. זה ברחוב ובבית, זה בגינה ובאוניברסיטה, זה במסעדה ובדוכן הפלאפל, זה שם וזה פה, זה בכל מקום ולא תוכל לברוח מזה. אנשים איבדו את הבושה. שיחותיהם הפרטיות ביותר פרוצות לאוזניי כל. איני מעוניין לשמוע את צרות הזוגיות, הטחורים, הדייטים, האהבה, חוסר האהבה, הנטיות המיניות, הנטיות להשמנה, הנטיות להתאבדות והנטיעות בט"ו בשבט. תנו לבנאדם קצת לדמיין. תנו לבנאדם להמציא סיפור אהבה על זאת מהצד השני של האוטובוס שברחה מהבית אל אהובה שנמצא בצידה השני של העיר. רק אל תגלו לי את ההתחלה, את האמצע ובטח לא את הסוף.

תאריך:  17/02/2007   |   עודכן:  17/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגלים את סוף הסיפור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בכל מילה ל"ת
תל אביבית   |  23/05/07 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
יהודה שהרבני
השאלה האמיתית היא במה גרנט מצטיין יותר: באימון או ביחסי הציבור?! מה קידם אותו יותר, היכולת על המגרש או היכולת למכור את עצמו?! ואיך כל זה מתקשר לדרור קשטן מאמן נבחרת ישראל העכשווי ולליגת הכדורגל של אנגליה?!
דוד אלהרר
אם החילוניות מבקשת להיות זרם בתוך דת כלשהי, הרי איבדה בדל אחרון של חיוניות    אין לחילוניות שום קשר לארץ הזאת ולאדמה הזאת    יהודי שרוצה לחיות בארץ הקשה הזאת, אינו יכול להיות חילוני
ד"ר צ'לו רוזנברג
תגובה למאמרו של רון בן ישי: "להחליף יח"צנים בלוחמים" [Ynet, 15.02.07]
ארז שגיב, שי רוטנשטרייך
נישום שירצה לבדוק את השלכותיה של פעולה משפטית מסוימת יזדקק לעצתם והנחייתם של מומחים    הסתמכותו בתום לב על עצה מעורך דין או מרואה חשבון יכולה לשלול את קיומה של כוונה פלילית מצידו לפעול שלא כדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il