X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו מגדל קלפים מפילים זה את זה, דוחפים זה את זו, משמיצים זה את זה ובין לבין יש זמן להסתכל בשקדיה הפורחת תורנות שבת
▪  ▪  ▪
החיבוק. קח אותי דן

מי שחשב להיפטר מחלוץ כ"כ מהר עשוי להתבדות. אצל הרמטכ"ל לשעבר יש טינה רבה, וכטיבם של דברים מעין אלו לא ניתן לשמור אותם בבטן זמן רב. בין אם יחליט לעשות לביתו ולטפח את מניותיו ובין אם יחליט לעשות צרות למחזיקים בהגה ולהצטרף לצוות פרשני ערוץ 1, הרי שהפעם, בלא מדים על גופו, יהווה מטרה נוחה לכל אלו שעד כה נמנעו מלהשיב מלחמה. חלקם אף הגיעו לטקס הפרידה, ולא כדי לחלוק כבוד אחרון כמו לבצע וידוא הריגה.
קשה היה להתעלם משלל המלחמות שהרעיפו זה על זה חלוץ ואולמרט, שני ה"שרופים" הלאומים. ראש ממשלה העמוס בפרשיות עד צוואר כבר יודע עד כמה כסאו שאול, וקריעת הממלכה ממנו היא רק עניין של זמן. החיבוק בין שני הסוסים המתים היה כה חזק ואמיץ, עד שכדי להפרידם נדרש ניתוח כירורגי. תגידו מה שתגידו, אבל להתחבק חייבים. אחרת מישהו עלול לדפוק לעצמו כדור בראש.

המוטרדת

מי שנוכחותה עשויה לגרום לאחרים לדפוק לעצמם כדור היא זהבה גלאון. דמותה הבולטת נמצאת כמעט בכל קלחת פוליטית. לראות את הח"כית הנמרצת (לפחות בדיבורים...) במצב "שקט" זה אירוע נדיר, בפרט כאשר היא מותקפת. אך לפלא, בדיון בוועדת הכנסת התיישבה גלאון דווקא ליד אחמד טיבי. נושא הדיון היה נבצרות הנשיא, משה קצב. עד מהרה התלהטו הרוחות ובין טיבי ליו"ר הוועדה התפתח ויכוח מר על-רקע אישי. חדי העין שהביטו בתמונות לא היו יכולים להתעלם מזהבה. שכנתו לכיסא של טיבי הוטרדה לעיני המצלמות, ושתקה. מול פניה נופף טיבי בעט הקמוץ באגרופו תוך שהוא פולש בבוטות ניכרת לתחומה. הוא עשה זאת לפחות 20 פעמים, כשבשיאם אף נתן לזהבה דחיפה הגונה שכמעט הפילה אותה מן הכיסא. הסיטואציה הלא נעימה, בלשון המעטה, גרמה לה לזוע בחוסר נוחות מופגנת על הכיסא.
האם כורח הנסיבות הוא שגרם לה לנשוך שפתיה ולהבליג? האם השמחה-לאידה של רוחמה אברהם המותקפת הכניסה אותה למצב "רטט", או שאולי פשוט עייפה בובה זהבה?

כיפת השמיים

הסקרנות היא יצר טבעי, אך יש מי שבוחרים להוביל אותו למחוזות של מציצנות. כזה הוא אחד מפורטלי האינטרנט הידועים במדינה, שאפילו שמו לא ראוי שיוזכר. בחידתו השבועית לקוראיו הייתה שאלה בוטה בלשון זולה וגסה שאחסוך מכם באשר לזהותו של איש התקשורת חובש הכיפה העובר על דיבר "לא תנאף". הטוקבקיסטים החרוצים לא טמנו את ידם בצלחת ומאות ניחושים נרשמו. ספק אם מישהו מאנשי התקשורת הדתיים בישראל יצא נקי אחרי כל זה.
מה שהפתיע אותי בכל ה"משאל רחוב" הזה הוא דווקא מי ששלח אותו אלי - בחור דתי, איש תקשורת בעצמו. אל הלינק ששלח התלוותה השאלה אם יש לי מושג מי הוא זה ואיזה הוא אשר ההין לסטות מדרך האל. זה כבר הספיק לי לתת לו שטיפה הגונה. ותמציתה בשתי נקודות: א. מי אמר שזה נכון; ב. גם אם זה נכון - תמצא לי הלכה מהלכות לשון הרע עליהן אתה אמון שתתיר לך לספר. הוא מצידו ניסה להצטדק ולהסביר שדווקא מצווה לפרסם ולהזהיר ושה"דתי" הזה לא מייצג. אך לשכנע אותי כי אנשי תקשורת חובשי כיפה מייצגים את כל המגזר הוא ממש לא הצליח לשכנע. הסברתי לו שתרבות המציצנות ההרסנית אינה רק נחלתן של ליאורות למיניהן, והשתלטה גם על צדיקים שכמותו, שבשם אותו מוסר אלוהי רוצים לחנך אחרים.

מפטיר

ואם באלוהים עסקינן, קפיצה קלה לכותל להתפלל על מצב חשבון הבנק לא יכולה להזיק כל עוד לא גובים עליה עמלה. מי שמגיע למקום הקדוש אינו יכול להתעלם מהקבצנים הרבים. השבוע הגעתי לכותל ואחרי שהצלחתי להשתחל ביניהם, הגעתי אל הקיר הנכסף, טמנתי ביראת כבוד את הפתק. או אז שמעתי בת-קול: "נא הקש את מספרך הסודי".

נפרדים משבט

העייפות שאחזה בי אחרי החמין של שבת לא פיתתה אותי להישכב מעולף לשינת צהריים. היום האביבי משהו אחרי כמה ימים גשומים סייע לשכנע אותי לצאת ולהוריד את האוכל בכמה דקות של הליכה ברחוב. גיליתי כי גם אחרי שנים על-גבי שנים של מגורים באותו רחוב אפשר לגלות בו דברים חדשים. עצי השקד שכל השנה נותרים ערומים ומסווים את עצמם בתנאי השטח מצמיחים פריחה לבנה ומרהיבה. רק ברחוב מגורי הצלחתי לספור 41(!) שקדיות. נסו גם אתם להציץ למה שצומח מעבר לדלת ביתכם וגלו סקרנות לנפלאות הטבע, שבימים סגריריים אלו יכול להיראות יפה מתמיד.

תאריך:  17/02/2007   |   עודכן:  17/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
סטנלי מוראייס, מנהל משרד אל על בטורונטו, דמות מוכרת בקהילה היהודית, עושה בימים אלה את ההכנות האחרונות לקראת העלייה לישראל    סיפור העלייה של סטנלי, יליד קנדה, נשוי לבת הקהילה ואב לשלוש בנות, חושף טפח מהקשר הגורדי בין קהילת טורונטו למדינת ישראל ולתחושת שותפות הגורל עימה גם בשעות הקשות
ניר יהב
ניר יהב התרגל לכך שאתם מדברים בסלולרי לידו, אך הוא לא מצליח להתרגל לשמוע את בן-שיחכם כשאתם מדברים מתוך רמקול פנימי    הוא מתחנן: אנא, הפסיקו. תנו לבנאדם לדמיין.
אריה אבנרי
יהודה שהרבני
השאלה האמיתית היא במה גרנט מצטיין יותר: באימון או ביחסי הציבור?! מה קידם אותו יותר, היכולת על המגרש או היכולת למכור את עצמו?! ואיך כל זה מתקשר לדרור קשטן מאמן נבחרת ישראל העכשווי ולליגת הכדורגל של אנגליה?!
דוד אלהרר
אם החילוניות מבקשת להיות זרם בתוך דת כלשהי, הרי איבדה בדל אחרון של חיוניות    אין לחילוניות שום קשר לארץ הזאת ולאדמה הזאת    יהודי שרוצה לחיות בארץ הקשה הזאת, אינו יכול להיות חילוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il