X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"יוקרה", סרטם האחרון של האחים נולן, מוכיח לנו שוב שהם יודעים באמת איך לעשות קולנוע טוב ואינטיליגנטי, כזה שמשאיר את הצופה מרותק לכיסא ולא עושה הנחות, לא ליוצריו ולא לקהלו זה הזמן לתפוס אותו לפני שהוא יורד מהמסכים
▪  ▪  ▪

שיתוף הפעולה הראשון של האחים ג'ונתן וכריסטופר נולן, הראשון כתסריטאי והשני כבמאי, הוליד בשנת 2000 את יצירת המופת "ממנטו", המסופרת לאחור. כריסטופר נולן הספיק לביים בינתיים עוד כמה סרטים כמו "אינסומניה" ו"באטמן מתחיל", ו"יוקרה" הוא שיתוף הפעולה השני בין האחים (אגב, יש למה לחכות, כי הם כבר עובדים ביחד על החלק הבא של באטמן, The Dark Knight).
הסרט מגולל את סיפורם של שני קוסמים מתחרים, אבל אל תטעו לרגע, אין להם ולו בדל-צילו של קשר לחגיגת הקוסמים המתרגשת על הטלוויזיה הישראלית בעת האחרונה. זהו סרט אינטיליגנטי במיוחד, שקורא לצופה לשמור על עירנות ולעקוב אחר נפתולי העלילה מתוך ציפייה לבאות.
רוברט אנג'יר (יו ג'קמן - "סקופ", "אקס-מן", "קייט וליאופולד") ואלפרד בורדן (כריסטיאן בייל - באטמן ב"באטמן מתחיל" וגם בבאטמן הבא עלינו לטובה) הם שני קוסמים יריבים שאיבה מרה שוררת ביניהם, מאז שבורדן גרם, ככל הנראה, למותה של אישתו של אנג'יר במהלך קסם מסוכן (וזה היה הפרט העלילתי האחרון שאני תורמת, לפני שכל הכתבה תהפוך לספויילר אחד גדול). זהו סרט על האובססיביות המעוורת שבה הם מחפשים אחר הקסם האמיתי, כזה שהוא מעבר לאשליה, וגם על ההקרבה האולטימטיבית ועל היכולת ללכת עם האמת עד הסוף.
האחים נולן מערבבים ביד אומן בין מציאות לבין דימיון - כך שהאופן שבו בנויה העלילה משקף במידה רבה את הנושא שבו היא עוסקת - והם משאירים אותנו כל העת על הגבול הדק בין האשליה, שברור לנו שהיא אחיזת עיניים, לבין התחושה שמדובר במשהו על-טבעי; ובעצם הבחירה במה להאמין נותרת בידינו. חיבתם לעלילה שאינה נאמנת לכרונולוגיה מביאה לנו עוד סרט שבו הם לא מאכילים אותנו בכפית ובכל רגע יש על מה לחשוב. חוצמזה, אני אוהבת במיוחד סרטים שבסיומם ברור שצפייה נוספת בהם, רק תעניק נופך נוסף לחוויה, ו"יוקרה" הוא בדיוק אחד כזה.
זהו סרט מעט תקופתי (אבל לא במובן המעיק של המילה), המצולם ומשוחק באופן נפלא, והקאסט שלו טומן בחובו עוד כמה תופינים, כמו מייקל קיין שנראה נפלא מתמיד (גם בגיל 74), דיוויד בואי, שתמיד כיף לראות ולא רק לשמוע, בתפקיד המדען ניקולא טסלה וגם סקרלט ג'והנסון, לחובבי הז'אנר. טסלה, אגב, לאלו מאיתנו שכבר עברו כמה שנים מאז שיעורי הפיזיקה שלהם, אינו דמות פיקטיבית. הוא היה ממציא זרם החילופין ואף נהג להעבירו דרך גופו וכך להאיר נורות שהחזיק (וגם ערך את ניסויי הברקים בקולורדו ספרינגס המופיעים בסרט).
אם כבר הספקתם לראות את "ממנטו" ואת "יוקרה", שווה להשיג גם "Following" משנת 1998, שכתב וביים כריסטופר נולן; גם בסרט זה, נהנה נולן להתל בצופה בהשיטו את הזמן קדימה ואחורה, הלוך ושוב.
אה, ודבר אחרון לפני סיום, לפני כמה שנים שמתי לב ל"מדד השעון", שהוא בעצם קריטריון אמפירי לחלוטין לבחינת רמת העניין שלי בסרט: כמה זמן יחלוף מראשית הסרט ועד שאגשש אחר השעון ואתהה כמה זמן עוד נשאר. מהבחינה הזאת, אבל ממש לא רק, "יוקרה" עבר ובגדול.
"יוקרה", The Prestige, 2006 - באולמות הקולנוע הקרובים למקום מגוריכם.

תאריך:  18/02/2007   |   עודכן:  18/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקסם החדש של נולן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ביקורת מצויינת, אגש לראות! ל"ת
מיכל  |  18/02/07 13:58
2
טסלה
קופנהאגנית  |  18/02/07 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ציון בן רפאל
החברה כולה תהנה יותר מקיומם של בנקי דם טבורי ציבוריים גדולים עם מגוון התואם את כל הקבוצות האתניות באוכלוסיה    כך בהוצאה לאומית קטנה יותר ניתן יהיה להציע דם טבורי תואם גנטית לכל דורש מהבנק הציבורי
אדמונד חסין
האם "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא" הוא הפרמטר היחיד והמכריע בסוגיית דיניי נפשות או שקיימים פרמטרים נוספים במערך השיקולים הלאומי?
שלומית ליר
שתי פרסומות המוקרנות בטלוויזיה בימים אלו יוצרות זהות נשית בדויה ומונמכת    זהות הנוחה לתפעול ולמניפולציה המקלה על מכירת הפרודוקטים מן הפרסומת
עמי דור-און
לב העניין טמון בשאלה: איך ימלא הרב, כמאמין חרד, את תפקיד הנשיא, והאם חוקי ההלכה יהיו עדיפים בעיניו על חוקי המדינה שאותם הוא אמור לייצג, אם אומנם יבחר
ראובן לייב
כביש מספר 1 - הכביש היפה ביותר באמריקה - בין סן פרנציסקו ללוס אנג'לס, 750 ק"מ של נהיגה בנופים משכרים ועוצרי נשימה לאורך חוף האוקיינוס השקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il