|
תאריך:
|
19/02/2007
|
|
|
עודכן:
|
19/02/2007
|
הזרם ה"חילוני" בעם היהודי |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
אם התשובה היא שהיהדות החילונית שוללת את קיומו של האל אם כן זהו אתיאיזם רגיל ואיננו מיוחד בשום צורה דווקא ליהדות. מה ההבדל איפה בין אתיאיסט שהוא במוצאו יהודי לבין "בן היהדות החילונית"?
המאמר עסק כל הזמן בכמה אלהרר לא בסדר אך לא ממש הסביר כיצד ניתן לרוקן מהיהדות את אלמנט הדתוהאמונה ולהשאר יהודי.
אני לא שואל על מנת לקנטר, נהפוך הוא, אני מבקש להבין.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המשך השאלה בפנים |
|
|
|
|
- לא. |
|
איתן גנור | 19/02/07 18:25 |
|
|
נאמר: "יהדות זה עם, לאום. לעם היהודי יש דת, ומסורת, ושפה והיסטוריה ותרבות. אין זו עסקת חבילה. כל אדם בוחר עד כמה הוא רוצה להעמיק ולצרוך מתוך כל המטען הגדול הזה."
לעם היהודי יש דת, בנוסף למסורת ושפה והיסטוריה ותרבות. כל אדם בוחר עד כמה הוא רוצה להעמיק ולצרוך מתוך כל המטען הגדול הזה, כלומר האדם בוחר אם ועד כמה להאמין בדת היהודית, לא בדת אחרת.
"חילוני" אינו אתאיסט אלא מאמין ב-"איש באמונתו יחיה", כלומר דת זה עניינו הפרטי של כל אדם.
"לא ממש הסביר כיצד ניתן לרוקן מהיהדות את אלמנט הדת והאמונה ולהשאר יהודי."
לרוקן??? נהפוך הוא. להוסיף על הדת גם את המסורת ושפה והיסטוריה ותרבות.
שלושה משכני, מתוך אחד עשר, הנם דתיים. יש לי אתם הרבה יותר משותף מאשר עם חרדי מברוקלין. איתו אני חולק קשר היסטורי רחוק ודת, ותו לא. אתם אני חולק שפה ותרבות ומסורת וחיים משותפים ותקוות לעתיד ועוד... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
2 |
|
|
איתן גנור, במטותא, לאיזה עם שייך האיש שעלה אתמול ממוסקבה ואימו מוגדרת (לא ברור מדוע) כיהודיה, ולאיזה עם שייך האיש שעלה הבוקר מאדיס-אבבה, עורו שחור וגם אימו הוגדרה (לא ברור מדוע) כיהודיה. איזה עם משותף יכול להיות לשניהם, אם היהדות אינה דת אלא עם, לאום. מה משותף לשניהם? כלום, מאומה, נאדה - לבד מהדת היהודית. בלעדיה שניהם זרים זה לזה, בדיוק כפי שהסיני בשנחאי זר לאיתן גנור, שהוא יהודי על אפו ועל חמתו, בשל סיבה אחת ויחידה: הדת היהודית.
עד מתי תרמו את עצמכם, ברגשי הנחיתות שלכם בשל היותכם יהודים, מסכנים שכמוכם?. כמובן, זהו עלבון קשה למי שרואה עצמו "חופשי", חילוני גא ששוחרר מכבלי הכפיה הדתית. אתם, ורגשי נחיתות? הצחקתי אתכם. הרי אין כמוכם בעלי ראש מורם, כמעט כמו הגאים במצעד הגאווה.
אך לא יועיל לכם, כפי שלא יועיל לו לשחור המנסה לצבוע את עורו ללבן, במקום להתגאות בזהותו, במוצאו, בעמו ובדתו. אתם אובדי-דרך המנסים להמציא את הגלגל החילוני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
שאלת: "לאיזה עם שייך האיש שעלה אתמול ממוסקבה ואימו מוגדרת (לא ברור מדוע) כיהודיה, ולאיזה עם שייך האיש שעלה הבוקר מאדיס-אבבה, עורו שחור וגם אימו הוגדרה (לא ברור מדוע) כיהודיה. איזה עם משותף יכול להיות לשניהם?"
התשובה בגוף שאלתך.
כתבתי: "לעם היהודי יש דת, ומסורת, ושפה והיסטוריה ותרבות."
העולה ממוסקבה והעולה מאדיס-אבבה, שניהם עלו לישראל מתוך קשר היסטורי, מסורתי ותרבותי, קשר שהביא את שניהם לכאן וגרם להם לרצות לחיות ביחד כחלק מהעם.
נכון שברצף ההיסטורי יש חור בן אלפיים שנה, אך מתברר שהקשר הינו חזק עד כדי שהתגבר על פער הזמן והמנהגים ושפה שכל תפוצה רכשה במהלך הזמן.
הקשר הזה הרבה יותר חזק מהקשר הדתי לחרדי בק"ק ניו-יורק... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
אתה מקובע ברעיון הוועים ה"חילוני", המתנכר לדת היהודית, ומנסה לשכנע עצמך שהיהודי מרוסיה והיהודי מאתיופיה קשורים באיזו מסורת לאומית ערטילאית ובמשיכה לארץ ישראל.
ואולם, ליהודי ברוסיה מסורת, מנהגים, לבוש, מאכלים, שפה, צבע-עור, מוסיקה וכמעט כל סממן אנושי אחר, שונים לחלוטין מאלה של היהודי מרוסיה. מה, אם כן, מאחד אותם? מה מקור המשיכה לארץ ישראל?. ומה פתאום ארץ ישראל, שאבות אבותיהם עד עשרים דורות לאחור, של היהודים מרוסיה ומאתיופיה, לא היו בה ולא היו קשורים אליה בשום קשר אחר?.
התשובה היחידה, שלא תוכל לקעקעה, היא זו: הקשר בין היהודים הללו, משני קצות התבל, היה ונשאר הדת היהודית, שהיא בלבד גם מקור הקשר לארץ ישראל. שום פולקלור מזויף, שום מסורת שאינה משותפת. רק היסוד הדתי, כפי שהבין - מאוחר מדי, לצערו - יעקב חזן המנוח. הלה קונן בערוב ימיו על שהוא וחבריו להנהגת השמאל הרחיקו את הנוער שלהם ממקורות היהדות, ומצאו עצמם בראש חבורה של נבערים-מדעת וחסרי כל שורש לאומי. הסיבה ברורה: אצל היהודים, השורש הלאומי היחיד אינו "ציונות חילונית", יצור נבוב וחסר שדרה, אלא יסודות היהדות.
לאחר שקראתי את הגיגיך באתר זה, ברור לי שאין סיכוי כי תבין. אתה תוסיף לחשוב, שאני ושכמותי נגועים בטמטום דתי. יבושם לך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
"אתה מקובע ברעיון הוועים ה"חילוני""
- ואדם דתי אינו מקובע...
"המתנכר לדת היהודית"
- זו דעתך שלך שאינה נכונה. טענתי היא שדת זה עניינו הפרטי של אדם.
"ומנסה לשכנע עצמך שהיהודי מרוסיה והיהודי מאתיופיה קשורים באיזו מסורת לאומית ערטילאית ובמשיכה לארץ ישראל."
- וכי מה הביא לפה את עלייה ראשונה ושנייה, חלוצי ההתיישבות בארץ?
"התשובה היחידה, שלא תוכל לקעקעה, היא זו: הקשר בין היהודים הללו, משני קצות התבל, היה ונשאר הדת היהודית, שהיא בלבד גם מקור הקשר לארץ ישראל."
- בשנית, וכי מה הביא לפה את עלייה ראשונה ושנייה, חלוצי ההתיישבות בארץ?
"לאחר שקראתי את הגיגיך באתר זה, ברור לי שאין סיכוי כי תבין. אתה תוסיף לחשוב, שאני ושכמותי נגועים בטמטום דתי. יבושם לך."
- קראת אך לחלוטין לא הבנת. אני מכבד את הדת ואת הדתיים, ואת זכותם להאמין. מעולם לא כתבתי מילה רעה על דת או דתיים, ולבטח לא השתמשתי בכינויים נוסח השמצתך.
האם אתה מכבד את זכותי לדעה ואמונה משלי, ואת זכותי לחיות לפיה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
לצערי, אינך היחיד שאינו מסוגל להבין, שאת עולי רוסיה ואתיופיה, כמו את עולי העליה הראשונה והשניה, הביא אומנם "קשר לארץ ישראל" - אך קשר זה נעוץ בדת היהודית, המשולבת ללא הפרד בלאומיות שלנו ובהיותנו עם. בלעדיה, ארץ ישראל, עבור כל אדם בעולם ובכלל זה יהודי, אינה שונה במאומה מנורבגיה, מקמצ'טקה או מהונולולו. יתכן כי היא אף מרשימה ביופיה פחות מהארצות הללו, ואף פוריה ובטוחה פחות מהן.
ואת הדברים הללו כותב אליך אדם שאינו מקפיד במצוות, נוסע בשבת וכדומה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
"קשר זה נעוץ בדת היהודית, המשולבת ללא הפרד בלאומיות שלנו ובהיותנו עם"
- זו אמונה, לא עובדה. לכן העניין אינו הבנה אלא פתיחות לדעות אחרות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
3 |
|
|
איתן גנור, במטותא, לאיזה עם שייך האיש שעלה אתמול ממוסקבה ואימו מוגדרת (לא ברור מדוע) כיהודיה, ולאיזה עם שייך האיש שעלה הבוקר מאדיס-אבבה, עורו שחור וגם אימו הוגדרה (לא ברור מדוע) כיהודיה. איזה עם משותף יכול להיות לשניהם, אם היהדות אינה דת אלא עם, לאום. מה משותף לשניהם? כלום, מאומה, נאדה - לבד מהדת היהודית. בלעדיה שניהם זרים זה לזה, בדיוק כפי שהסיני בשנחאי זר לאיתן גנור, שהוא יהודי על אפו ועל חמתו, בשל סיבה אחת ויחידה: הדת היהודית.
עד מתי תרמו את עצמכם, ברגשי הנחיתות שלכם בשל היותכם יהודים, מסכנים שכמוכם?. כמובן, זהו עלבון קשה למי שרואה עצמו "חופשי", חילוני גא ששוחרר מכבלי הכפיה הדתית. אתם, ורגשי נחיתות? הצחקתי אתכם. הרי אין כמוכם בעלי ראש מורם, כמעט כמו הגאים במצעד הגאווה.
אך לא יועיל לכם, כפי שלא יועיל לו לשחור המנסה לצבוע את עורו ללבן, במקום להתגאות בזהותו, במוצאו, בעמו ובדתו. אתם אובדי-דרך המנסים להמציא את הגלגל החילוני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
מי שעלה מרוסיה או מכל מקום אחר ואין לו קשר בחייו לכל תוכן חיים יהודי דתי[ולעתים קרובות גם לא לזיקה למסורת יהודית] הוא אולי יהודי על פי הגדרה פורמלית של הדת, אך לא מכל בחינה מהותית אחרת. הוא יהודי רק מפני שהוא שייך לקבוצת האנשים החייבת על פי הדת לקיים מצוות שאינה מקיימת. כל נסיון לומר שהמאחד אותו עם עולה מאתיופיה הוא הבסיס הדתי הוא חסר שחר. המאחד אותם הוא הכרה שהם שייכים לקיבוץ בעל זיקה לאומית משותפת ושבאופן הסטורי הוגדר על ידי הדת .
התנועה הציונית שחוללה את מדינת ישראל הנה תנועה חילונית לאומית מובהקת ולא יכלה לצמוח מהיהדות הדתית. רק תנועת ההשכלה המתפקרת יכלה ליצור את הזרם הלאומי.
ומשהו להדגמה מההסטוריה המשפחתית שלי-מתוך משפחת אבי ז"ל שרדו שניים הוא ואח נוסף. סבי היה חרדי מפולניה אנטי ציוני, אבי ז"ל התפקר בפולין והפך לציוני ועלה לארץ אחיו נותר דתיומאושר ב"ק"ק ברוקלין. כעת אני צריך לשמוע ממך וממר אלהרר שאני הממשיך מורשת אבא כלומר המורשת החילונית- ציונית בעצם אין לי כל קשר לארץ הזאת.
מה שקרה הוא שבשלב מסויים היהדות הדתית הצליחה בשיח שלה לגרום להרחקה של החילוניים מכל ערכי המסורת היהודית, כי אימוץ חילוני של ערכי המסורת גרוע בעיניה מהתפקרות מוחלטת. כעת אנו קוצרים את הפרות. האשמתו של אלהרר אינה אמת אך היא בהחלט עשויה להפוך לאמת בעתיד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גולדבלט משה |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
"האם "היהדות החילונית" קשורה היסטורית לעם ישראל שהיה פה? האם יש לה זכות היסטורית על הארץ? "
כן. זכות יכולה לנבוע ממגון מקורות, לאו דווקא ציווי אלוהי.
"האם אתם יודעים שביילין מנסה למחוק את הזהות היהודית של מדינת ישראל?"
"מנסה למחוק את הזהות היהודית של מדינת ישראל?"???
נהפוך הוא. ביילין מנסה לצקת לזהות היהודית של מדינת ישראל עוד תכנים, ולבטל את המונופול האותודוכסי.
"האם אתם שותפים לכך?"
אני מסתייג מהצגת השאלה הרומזת כאילו דעה אחרת הנה מעשה פלילי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
6 |
|
|
וגם המילה "יהודי" מופיעה ממש בספרים המאוחרים בנ"ך.
והיא בהקשר,שיוך שבטי.
הנכון לומר ישראל,ישראלי,בן-ישראל וכו' -
כמו שהתרגלנו לכנות את עצמנו בתקופה הזו דווקא.
לכל מי שיודע כמה דברים בסיסים אודות העם הזה,ברור-
שביסוד,הזהות שלנו היא:
קיומית-אנושית-לאומית-דתית.
קיום ההלכות היא נגזרת מחוייבת של זהותנו הלאומית, אך אפשר להתקיים כישראלי(=זהות לאומית) שלא מממש את מה שהוא ראוי לו- דהיינו קיום תורת-החיים של העם שלו(שמכונה גם בדברי כזהות דתית).
כמו שאדם יישאר אדם גם אם אינו מממש את יתרונותיו כאדם.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
. |
|
|
7 |
|
|
החילוניים נוהגים תמיד לצטט - "איש באמונתו יחיה".
צר לי לומר לכותב, אבל "אין חיה כזאת".
הביטוי הנכון הוא - "וצדיק באמונתו יחיה". זהו פסוק בספר חבקוק, שהיה אחד מתרי-עשר נביאים.
ההקשר המלא הוא -
"משה רבינו קיבל (דרך הקב"ה) תרי"ג (613) מצוות. בא דוד והעימידן על אחת עשרה. בא ישעיהו והעמידן על שש. בא מיכה והעמידן על שלוש. חזר ישעיהו והעמידן על שתים. ובא חבקוק והעמידן על אחת - שנאמר (חבקוק ב') וצדיק באמונתו יחיה".
ברור מכאן שאין דבר כזה שכל אחד בוחר לו דרך ומכריז עליה "באמונתו יחיה". כאשר חבקוק מדבר בפירוש על היצמדות לתורה. שהרי הוא ממשיך את הקשר לתרי"ג המצוות.
אבל כאשר רוצים לסלף, אין בעיה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצדיק מסדום |
|
|
|
|
|
ספר חבקוק פרק ב':
(ג) כִּי עוֹד חָזוֹן לַמּוֹעֵד וְיָפֵחַ לַקֵּץ וְלֹא יְכַזֵּב אִם יִתְמַהְמַהּ חַכֵּה לוֹ כִּי בֹא יָבֹא לֹא יְאַחֵר:
(ד) הִנֵּה עֻפְּלָה לֹא יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה:
החילוניים נוהגים תמיד לצטט - "איש באמונתו יחיה".
הביטוי הנכון הוא - "וצדיק באמונתו יחיה".
- תודה על השידרוג...
לגבי הפרשנות, זכותך לקבלה.
"ברור מכאן שאין דבר כזה שכל אחד בוחר לו דרך ומכריז עליה "באמונתו יחיה". כאשר חבקוק מדבר בפירוש על היצמדות לתורה. שהרי הוא ממשיך את הקשר לתרי"ג המצוות."
- ברור? לפי הפרשנות הדתית.
"אבל כאשר רוצים לסלף, אין בעיה."
- עד כאן. למה הרוע? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
א. זה לא רוע. זו הבעת דיעה. דעתי היא שיש כאן סילוף של המושג.
ב. לכל אורך התנ"ך, המושג "צדיק" קשור עם קיום קיום מצוות והליכה בדרך ה' (במובן של קיום המצוות).
ג. חילוניות ויהדות לא מתערבבים, ממש כשמן ויין. אתן לך דוגמא. אתה עולה, כשחקן, למגרש כדורגל. נדמה לי שכבודו יודע שבמשחק כדורגל אסור לגעת בכדור ביד. אתה עולה ומתחיל לרוץ עם הכדור בידיך,. צועקים לך - "הלו, זה לא חוקי". ואתה עונה - "מה איכפת לי. זה כדורגל חדש שזה עתה המצאתי".
אתה מבין, אין לי בעיה עם חוקים חדישם שאתה ממציא, אך אל תקרא למשחק החדש שלך - "כדורגל". קרא לו "מטחוטו" או כל שם אחר.
אינך רוצה לקיים מצוות? אתה חושב שביהדות לא צריך קיום מצוות? "איש באמונתו יחיה?". יפה. רק הגדר "דת חדשה". אל תשתמש בדתך החדשה, תחת כיסוי של משהו אחר. אצלי במילון זה קרוי רמיה ואחיזת עינים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצדיק מסדום |
|
|
|
|
|
א. סילוף זו מילה המביעה כוונה רעה, להבדיל מטעות.
ב. לכל אורך התנ"ך, המושג "צדיק" היה אחד, היום למילה זו יש משמעות שונה. שפה זה דבר דינמי.
ג. לא אוהב להתווכח על דוגמאות.
"אינך רוצה לקיים מצוות? אתה חושב שביהדות לא צריך קיום מצוות? "איש באמונתו יחיה?". יפה. רק הגדר "דת חדשה". אל תשתמש בדתך החדשה, תחת כיסוי של משהו אחר. אצלי במילון זה קרוי רמיה ואחיזת עינים."
- זהו, שיהודי זה לא הגדרת דת אלא לאום, שגם יש לו דת. יהודי, מלשון בן שבט יהודה, זו מילה המביעה שייכות שיבטית, לא דת.
אין מדובר על דת מדובר על השתייכות לעם, עם או בלי אמונה דתית. כלום מי שאינו מאמין באלוהות הפסיק להיות חלק מהעם? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
אין קשר בין יהודי לשבט יהודה
אולי חלקי ועקיף
יהודי שלא מאמין נשאר יהודי
הבעיה היא עם צאצאו סטטיסטית הדור השלישי רביעי גוי גמור
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ואיתיופים? |
|
|
|
|
|
לכאורה באמת משמע שכל אחד יכול לבחור לו את הקטע המתאים לו ולהכריז על יהדותו, רק בקטעה הנבחר והנדון. ללמשל, אדם יכול להכריז לגביו היהדות מתבטאת בלבישת ציצית. כל היתר לא משמעותי לגביוץ ומכאן הדרך קצרה לומר "אני מאמין בלב, המצוות לא מדברות אלי. אבל אני יהודי טוב, לא פחות מאלה המקיימים מצוות".
לדעתי, לא לזאת כוונת המאמר בגמרא (סוף מסכת מכות).
הכוונה היא שראוי לכל יהודי לקיים מצוות רבות ככל האפשר ולשאוף (אסימפטוטית) לתרי"ג. יחד עם זאת, הנביאים הכירו בכך ש"הדרך ארוכה היא ורבה.." ועל כן הציעו קיצורי-דרך.
גם אני תמיד אומר כךץ אני יהודי מאמין ומאמין גם בקיומן ועשייתן של כל תרי"ג המצוות, אך מה לעשות והגוף מעכב? "אמר עצל ארי בדרך שחל ברחובות" (משלי?). תמיד יש תרוץ לא לקיים מצוות. אך אין זה שולל את האמונה בהן.
החיוליני, לעומת זאת, הוא בגישה של "מה העבודה הזאת לכם?", כאשר הדגש הוא על העבודה. גם הם "מאמינים",אך הם "כי באדם אאמין".
עד כאן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצדיק מסדום |
|
|
8 |
|
|
החילונים שמנסים להמלט ממוצאם היהודי הם לא יותר מבורים עלובים שלעולם לא יבינו את החיים או את העולם, ובמיוחד לא יבינו את מה שמבינים הערבים בלאומנותם ובקנאתם לדתם.
מספר עובדות: (ואני לא רק שוביניסט יהודי)
העם היהודי הוא עם אחד ויחיד בעולם שאין כמותו על כל פני תבל ובכל ההיסטוריה האנושית. הסיבה הפשוטה היא שכל העמים הם חלק מקרקע מולדתם, אנגלים באנגליה, צרפתים בצרפת, וכו וכו. בתחילה היו משפחות, שהתאגדו לשבטים, שגדלו והיו לעם ונשארו נקראים על שם הקרקע שהם יושבים עליה.
אלו עמים ילידי הגיאוגרפיה שלהם ואם בגלל התחממות כדור הארץ ספרד תטבע בים ותיעלם, תוך דור אחד יעלמו גם הספרדים כי הקרקע שמאחדת אותם נעלמה.
העם היהודי אינו עם גיאוגרפי אלא עם של אמונה וזה מה שמאפשר לנו לחיות על פני כל העולם ועדיין שיהיה לנו מכנה משותף ומאחד. האמונה היא אמונתו של אברהם אבינו שעברה לבניו וממשפחה בת שבעים נפש שירדו למצרים עלינו משם כשני מיליון וחצי נפשות וזה כבר עם. ועדיין לא היתה לנו מדינה או אפילו קרקע שנוכל לומר שהיא שלנו. רק תקוות היו לנו. אנחנו איננו עם גיאוגרפי ככל העמים ולכן אנו עם יחיד במינו על כל פני תבל.
זאת ועוד.
כל עם היום מתהדר בממשלה """"דמוקראטית"""". גם סעודיה ואירן וסודאן עם כל רציחות דארפור, כולם כולם הם """דמוקראטים""""
ואפילו חוקה יש להם לדבריהם !?!?!
אבל כמה עמים אתם מכירים שאכן יש להם חוקה של ממש, חוקה בת קיימא שיכולה לשרוד מעבר לאלפי שנים? חוקה שהיא עד היום מפת החברה האנושית לקיום מוסרי וחברתי? ואוי כמה שמקנאים אלו שאין להם חוקה באלו שיש להם חוקה?
ואולי זו הסבה לכל השנאה ההיסטורית אלינו!
והנה , אנחנו העם ללא ארץ, שיירת עבדים נמלטים במדבר, בדרך הביתה עצרנו לרגע וקבלנו חוקה עוד לפני שהיתה לנו ארץ משלנו!!!
אנחנו הגענו הביתה לא כמשפחה קטנה אלא כ ***עם*** ועם חוקה מוכנה, וחברה מסודרת פחות או יותר, וכל זה התחיל....בגלל אמונה !!!
לולא האמונה הזו של אברהם אבינו בבורא עולם לא היינו בכלל קיימים לא אתמול ולא היום.
וכשלחברה מסוימת יש אמונה באלוהים כלשהוא זה כבר באופן אוטומטי דת עם כל המשתמע מזה.
*** זה האמונה בבורא עולם שיצרה את העם הזה והדת הזו. ולכן אי אפשר להשתייך לעם הזה, כלומר לטעון שאתה יהודי, בלי להכיר ביהדות וממילא בבורא עולם.
זה גדול פרא, זה יבלית שדה וקוץ ודרדר מה שגדל לאחרונה בעם ישראל. בורים שמתעקשים לקרוא לעצמם יהודים מבלי להכיר בעם ישראל או אפילו להבין את עם ישראל שהוא למעשה דת שצמחה מתוך אמונה.
ואם כי היום הם הרוב בעם ישראל לצערנו הן בארץ והן בחו'ל, הזמן יעשה את שלו והם יעלמו במעמקי העבר וישכחו כלא היו כי אין להם את הכלים הנחוצים לשרוד בתור מה שהם קוראים לעצמם, ""יהודים שלא מכירים ביהדות"" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
והנשמות התועות |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ומה חטאתי שם בניסוח שלי שאתה רוצה שאשנה?
ואם אקרא לצפרדע שועל זה יהיה יותר נכון?
ותרשה לי להוסיף חטא על פשע בסיפור הבא:
יש בארה'ב וגם במקומות אחרים בעולם ארגונים מוכרים של אתיאיסטים. ארגונים גדולים ועשירים ובעלי כוח והשפעה כי יש להם חברים רבים.
ארגונים כאלו מכילים בדרך כלל שני מיני אנשים, אתיאסיטים ואגנוסטים. ולמשך זמן מה הסתובבתי שם ותהיתי על קנקנם. חשבתי שהם מתאימים לי רוחנית עד שראיתי את הריקנות בהם.
התורה של האתיאיסט אומרת דבר פשוט מאד:
***אין אלוהים, וזה הוא זה, ואל תבלבל את המוח ***
התורה האגנוסטית היא של אדם יותר זהיר והיא אומרת כך:
*** תוכיח לי שיש אלוהים ואאמין בו, ולא, אז אין אלוהים *** במלים אחרות, אני מבולבל ובאמת לא יודע את האמת...
והיו בדיחות שם על ההבדל בין שני בעלי הדעות הללו. אמרו עליהם שהאגנוסטי מגיע לכנסיה בימי ראשון אבל נשאר במכוניתו במגרש החניה. הוא מחכה לראות אם אלוהים יגיע לכנסיה אז הוא מהר ירד מהמכונית וירוץ לכנסיה בפנים להתפלל. לעומתו האתיאיסט נשאר בבית ואם אלוהים יגיע עם פסק דין מות בשבילו אז שיבואו לקחת אותו מהבית.
לאחר שמבלים זמן מה בין החבורה הזו, שאגב מכילה אנשים בעלי שיעור קומה ממקצועותיהם השונים, אתה מבין שיש לך ענין עם חבורה מבולבלת שלא מבינה את העולם וכל מה שהם יודעים זה להסתובב ברחוב ולצעוק "אין אלוהים--אין אלוהים" למרות מעמדם הדי חשוב של כמה מהם בחברה שלהם.
גם על זה יש בדיחות אבל נניח לבדיחות ונעשה חשבון פשוט:
יש לנו בעולמנו למעלה מששה ביליון נפש והערכות שונות אומרות ש 90% מתושבי העולם מאמינים בכוח עליון כלשהוא. יהיה זה אלוהים היהודי או אללה של המוסלמים או ישו של הנוצרים או אפילו "הרוח ביער" כפי שילידים בכל מיני מקומות מכנים אותו. והאדם עובד את הכוח העליון הבלתי מובן הזה מרגע שעמדנו על רגלינו האחוריות ויצאנו מהמערות ומאותו הרגע התחלנו לחפש מישהוא להגן עלינו והיינו מוכנים לעבוד אותו.
זו הסיבה שהאמונה בכוח עליון היא הדבר הקבוע ביותר בהיסטוריה האנושית וקיים מאז שהאדם עמד על דעתו. עד היום עמים רוצחים זה את זה על רקע אמונתם ותראה מה עושים היות המוסלמים עבור ה "אללה" שלהם שלגבי האתיאיסט אינו קיים בכלל כי אין דבר כזה כמו "אללה"
כלומר לא האלוהים הוא שצריך את האדם אלא האדם הוא שצריך את האלוהים ולכן מאמין בו. וזה כך מאז קיום האדם וזה לא ישתנה לעולם כי האלוהים פירושו תקוה ובטחון עצמי.
ואם ששה ביליון נפש מאמינים בכוח עליון *** אז כוח עליון זה קיים!!! אפילו אם אינו קיים*** אפילו אם יבואו כל מדעני העולם ויוכיחו שאינו קיים. אבל האמת היא ששום מדען בעל שם לא יעיז לומר מילה על ענין זה כך או אחרת כי לא ניתן להוכיח את קיום או אי קיום של אלוהים.
הקיום הפיסי של כוח כזה הן בשמים והן בלב האדם אין לו חשיבות בכלל. היהודים למשל מחכים למשיח ואלו שמחכים לו בתמימותם חושבים שזה יהיה בן אדם עם זקן לבן שיגיע על חמור לבן וכו. אלו הם הבורים שאינם מבינים שהמשיח היה בן אדם כשבעם ישראל משחו מישהוא לתפקיד מסוים אבל היום המשיח הוא רק תקוה ולתקוה אין זקן ולא חמור לבן.
כך גם אם יוכיחו בנוסחאות ועובדות שאין אלוהים אז מוצע לחכמים לא לעמוד בדרכם של ששה מיליארד נפש שכן מאמינים באלוהים ולא משנה איך תקרא לו, כי אם תעמוד בדרכם של ששת הבילין הללו כשהם צועדים אז לא ירגישו אפילו שהם רמסו שם כחמש עד עשרה מיליון אתיאיסטים שזה בערך מספרם של חסרי האמונה.
ובורים זה עדיין בורים, וצפרדע עדין צפרדע ולא ניתן לקרוא |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
על ניסוחים מכובדים |
|
|
|
|
|
"ומה חטאתי שם בניסוח שלי שאתה רוצה שאשנה?"
- את זה: "החילונים שמנסים להמלט ממוצאם היהודי הם לא יותר מבורים עלובים שלעולם לא יבינו את החיים או את העולם, ובמיוחד לא יבינו את מה שמבינים הערבים בלאומנותם ובקנאתם לדתם."
- מול " בורים עלובים שלעולם לא יבינו" למה אתה טורח בהסברים ושכנוע?
ואם זה יחסך, למה שמישהו ירצה כלל להתווכח איתך?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
קוראים לי דוד כהן מר גנור ובעבר הרחוק השתמשתי בשמי . אבל באינטרנט היכן שהכל אנונימי זה לא רצוי ואפילו מפריע לדיון שכן מתרכזים בשם והנושא עצמו סובל, וחייבים בכבוד שלא תמיד זה מגיע למתדיין יהיה מי שיהיה.
ולכן אני משתמש בשיטה הזו של תגובות ללא שם וכך אני יכול להביע את האמת ואם אני רואה צפרדע אז אני קורא לה כשמה ולא מנסה לעשות ממנה יעלה רק כדי לשמור על הכבוד ועל הדקורום.
מה שקראת שם בתגובה הראשונה זה מה שיש לי במחשבה גם אם יהיו מי שיעלבו מזה אבל אם לא תחזיק ראי מול פניו של שועל הוא ימשיך לחשוב שהוא יונה צחורה וזו הטעיה, לדעתי לפחות. ולכן אני מרשה ומקבל ברצון מי שרוצה לתאר אותי כעולה על רוחו בתנאי כמובן שהוא מדבר דברים הגיוניים כי אחרת אני אתאר אותו כפי שאני רואה אותו.
אם אתה עדין שם מר גנור, ואם שמרת קישור לדף הזה כדי לחזור לכאן אז הבה נרחיב את המאמר המקורי שלך בצורה שאני רואה את הדברים, ותרשה לי לךהציג את עצמי.
* אני אתיאיסט שמאמין באלוהים*
ואם זה נגוד בלתי הגיוני אז הבה נוסיף ללכת בדרך הניגודים.
*אי אפשר להיות דתי טוב אם אינך אתיאיסט טוב*
ולחילופין
* אי אפשר להיות אתיאיסט טוב אם אינך דתי ממש וטוב*
ותאמין לי מר גנור, יש מאחרי חיים ארוכים, עשירים בדת ובאתיאיזם, ומלאים ממה שאחרים יקראו נגודים, ועבורי הם האמת של החיים.
והחיים הללו הם כמו לרכב בעת ובעונה אחת על שני נמרים שנלחמים קשות זה בזה ולאחר מציאת המכנה המשותף של שני הנמרים אתה מוצא שאתה שולט במצב והנמרים הם עבדיך ולא אדוניך ואתה נהנה משני העולמות. כי הדת היא נמר טורף והנגוד שלה הוא נמר טורף עוד יותר.
כי כאשר מישהוא מחליט להכריז על עצמו כעל חילוני או אתיאיסט שזה לבד מושג מעורפל, הוא למעשה קצה נפשו בשעבוד הדתי שהוא רואה מסביבו ויהיה זה יהודי או נוצרי או מוסלמי. מפעילי ובעלי הדתות השונות נוטים מטבע הדברים לכפות את עצמם על שאר הציבור ואם בעבר, או אפילו היום במדינות תיאוקראטיות הדבר כרוך בסכנת מוות, הרי היום במדינות חופשיות ניתן להיות חילוני או אתיאיסט ללא סכנת חיים ולכן צץ כל שדה הקוצים הזה הקרוי חילוניות.
אבל החילוני נלחם באויב הלא נכון. הדת אינה האויב, הדת והאלוהים במרכזה היא נכס חשוב מאד לאדם אם הוא מבין במה מדובר אבל ה "בורים" כפי שקראתי להם בתגובה הראשונה אינם מבחינים בזאת ולכן צורחים שאין אלוהים.
האויב שהם צריכם להלחם בו הם בעלי הדת ואנשי הכהונה בדתות השונות (במיוחד באיסלם האימתני עם השהידיות שלו) שנכסו את הדת ואת האלוהים לעצמם ופוקדים עליך מה לעשות. זה מה שהוליד את החילוניות והאתיאיזם.
אבל כשאתה זורק את מי האמבטיה יחד עם התינוק אבדת נכס חשוב שהוא פאר מחשבת האדם, כי כל הפילוסופיות שיצר האדם מעודו, אף אחת לא עלתה על הפילוסופיה של הכרת האלוהים ע'י אברהם אבינו ועובדה שהיא אומצה ע'י כל העולם ולנו היהודים יש את הגירסה המקורית שלה, מזוקקת כיין ומוכנה לשימוש למי שמבין במה מדובר.
ואלו שמתנענעים כל היום בבתי כנסת או מכורים לתפילות ללא סוף כל היום, לרוב אינם מבינים בכלל מה הם עושים אבל ממשיכים לעשות זאת והם לא יותר טובים מאתיאיסטים או החילוניים המבולבלים והבורים.
מר גנור.
אני לא מאמין שהעתון הזה ירצה להמשיך לארח את השיחה הזו, ואלי כבר התגובה הזו תיעלם אל תהום הנשיה אבל אני מתנצל אם פגעתי בך ולא היה לי כל כוונה לכך ואני רק הבעתי ואמשיך לומר לכל אחד איך הוא נראה לי.
ושלום
מדוד כהן
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועל מציאות המתדיינים |
|
|
|
|
|
"אבל החילוני נלחם באויב הלא נכון. הדת אינה האויב, הדת והאלוהים במרכזה היא נכס חשוב מאד לאדם אם הוא מבין במה מדובר אבל ה "בורים" כפי שקראתי להם בתגובה הראשונה אינם מבחינים בזאת ולכן צורחים שאין אלוהים."
- אתה טוען כנגד דברים שכלל לא נאמרו. כהומניסט חופשי אמונתי היא שדת הנה עניין אישי, ובתחום בחירתו של אדם. אם קיים מאבק הוא רק נגד הכפייה הדתית, שהנה אנטי דמוקרטית ופוגעת בחופש האמונה שלי.
"האויב שהם צריכם להלחם בו הם בעלי הדת ואנשי הכהונה בדתות השונות (במיוחד באיסלם האימתני עם השהידיות שלו) שנכסו את הדת ואת האלוהים לעצמם ופוקדים עליך מה לעשות. זה מה שהוליד את החילוניות והאתיאיזם."
- לא. אכן המאבק צריך להיות רק במערכת המייצרת את הכפייה הדתית. "זה מה שהוליד..." לא. מה שהוליד את החילוניות זה האמונה בחופש הפרט, לא מאבק כנגד משהו.
"אבל כשאתה זורק את מי האמבטיה יחד עם התינוק אבדת נכס חשוב שהוא פאר מחשבת האדם, כי כל הפילוסופיות שיצר האדם מעודו, אף אחת לא עלתה על הפילוסופיה של הכרת האלוהים ע'י אברהם אבינו ועובדה שהיא אומצה ע'י כל העולם ולנו היהודים יש את הגירסה המקורית שלה, מזוקקת כיין ומוכנה לשימוש למי שמבין במה מדובר."
- זורק??? לאו דווקא. אין מדובר בפילוסופיה אלא באמונה. ואמונה או שקיימת או לא. אין זה משהו שקיים ונזרק, שהרי אין זה עניין לוגי.
"מר גנור. אני לא מאמין שהעתון הזה ירצה להמשיך לארח את השיחה הזו, ואלי כבר התגובה הזו תיעלם אל תהום הנשיה אבל אני מתנצל אם פגעתי בך ולא היה לי כל כוונה לכך ואני רק הבעתי ואמשיך לומר לכל אחד איך הוא נראה לי. ושלום מדוד כהן"
- כל אחד וסגנונו. אני זהיר מאד בהבעת דעות על אנשים ועוד יותר בהפניית האשמות כלפיהם.
טועה זה דבר אחד, מסלף זה דבר אחר, שהנו בבחינת האשמת האחר בכוונה רעה. לא רק שבהעדר הוכחות לכוונה תחילה זה בבחינת לשון הרע, אלא גם זה גורר את הויכוח לכיוונים אישיים ובלתי רצויים, הרחק מהנושא הנידון.
אני חושב שהנושא מוצה. יום טוב. איתן.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
איתן, הופתעתי שחזרת. אבל אתה כנראה מאלו שאוהבים לומר את המלה האחרונה וזה בסדר אתי.
אבל תרשה לי לתקן טעות קטנה בחשיבה:
אתה כותב:
אין מדובר בפילוסופיה אלא באמונה. ואמונה או שקיימת או לא. אין זה משהו שקיים ונזרק, שהרי אין זה עניין לוגי.
וזה לא נכון כלל.
כי אין מאמינים בכלום הלא? חייב שיהיה רעיון כלשהוא להאמין בו נכון?
ורעיון הוא דעה= ודעה היא פילוסופיה= ופילוסופיה היא הבסיס לאמונה ולכן פילוסופיה=אמונה או בצורה נכונה ממש, אמונה היא התגשמות הפילוסופיה בפועל.
ולכן האמונה היהודית= הפילוסופיה היהודית= הדת היהודית.
ולא חזרתי כדי להתנצח איתן, פשוט כדי לתקן דעה לא נכונה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לפני הסיום |
|
|
|
|
|
"איתן, הופתעתי שחזרת. אבל אתה כנראה מאלו שאוהבים לומר את המלה האחרונה וזה בסדר אתי."
- פנית אלי, האם לא על מנת לקבל תגובה? וכשעניתי, במקום לכבד את מי שטורח ומגיב, אתה מייחס לזה "אתה כנראה מאלו שאוהבים לומר את המלה האחרונה"
לא מכובד.
"אבל תרשה לי לתקן טעות קטנה בחשיבה:
אתה כותב: אין מדובר בפילוסופיה אלא באמונה. ואמונה או שקיימת או לא. אין זה משהו שקיים ונזרק, שהרי אין זה עניין לוגי. וזה לא נכון כלל.
כי אין מאמינים בכלום הלא? חייב שיהיה רעיון כלשהוא להאמין בו נכון?
ורעיון הוא דעה= ודעה היא פילוסופיה= ופילוסופיה היא הבסיס לאמונה ולכן פילוסופיה=אמונה או בצורה נכונה ממש, אמונה היא התגשמות הפילוסופיה בפועל.
ולכן האמונה היהודית= הפילוסופיה היהודית= הדת היהודית.
ולא חזרתי כדי להתנצח איתן, פשוט כדי לתקן דעה לא נכונה."
- וואאו. ארוך ומסובך.
אתייחס רק לסיפא. דעה אינה עובדה, וממילא אין דעה נכונה או לא נכונה. כל דעה ניראית נכונה למחזיק בה, ושגויה לעיני המתנגד.
ואחזור לפתיח. אני כותב לא מעט ב-NFC, ונוהג לענות לתגובות ענייניות.
לא מכובדים בעיני אלה אותם כותבי מאמרים בחזקת "שגר ושכח", ואינם טורחים לענות לתגובות ענייניות. אלה פשוט לא מכבדים את הקוראים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
לכן יהדות חילונית זה כמו שחור לבקן. או גבוה שהוא נמוך. בחרת להיות חילוני? נהדר, אך הקשר שלך ליהדות הוא מיקרי בלבד. האג'נדה שלך מנוגדת בד"כ ליהדות. והנושא הוא ענק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סתם הערה |
|
|
12 |
|
|
העם היהודי לא היה קיים אם לא היתה היהדות הדתית כלומר שומרי המסורת- כי אם לא היו שומרים על המסורת לא יהי כבר העם היהודי! לכן ההגדרה שיהדות זאת לא עסקת חבילה היא לא נכונה- כי בשביל לשמור על העם היהודי צריך שיהיה את התורה.
דרך אגב, אני לא בא חס וחלילה לזלזל בחילונים, שהם חלק גדול מהעם היהודי, אבל השאיפה הם שיהיו גם חלק מהדת היהודית, כי אם לא עוד כמה שנים הם כבר לא יהיו יהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סתם אחד |
|
|
|
|
- לא |
|
איתן גנור | 19/02/07 21:38 |
|
|
העם היהודי לא היה קיים אם לא היתה היהדות הדתית כלומר שומרי המסורת- כי אם לא היו שומרים על המסורת לא יהי כבר העם היהודי! לכן ההגדרה שיהדות זאת לא עסקת חבילה היא לא נכונה- כי בשביל לשמור על העם היהודי צריך שיהיה את התורה.
דרך אגב, אני לא בא חס וחלילה לזלזל בחילונים, שהם חלק גדול מהעם היהודי, אבל השאיפה הם שיהיו גם חלק מהדת היהודית, כי אם לא עוד כמה שנים הם כבר לא יהיו יהודים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
את ההודעה הזו לא אני כתבתי, וכך ברור גם מתוכנה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
- לא |
|
איתן גנור | 19/02/07 21:42 |
|
|
עד תנועת ההשכלה כל העולם היה דתי. החילוניות נולדה רק לפני כמאה וחמישים שנה. לכן אז הדת לא היתה אופציה אלא חלק בלתי נפרד, עסקת חבילה. רק שהעולם השתנה מאז.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
|
|
|
כי בכול משך ההסטוריה חלק גדול מהעם התפקר ונעלם
זה הזרם היחיד שקיים -החוצה
אינך המצאת דבר כבר 3300 שנה ישנה זליגה תחת שמות שונים
כיום זו החילוניות או ההשכלה החילונית נו שוין
אמר פעם משהו חכם -"יהודי זה מי שהנכד שלו יהודי"
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבל בין הקטנים, למה? |
|
|
13 |
|
|
הוגה הדעות המנוח מרדכי נסיהו ואני, פעלנו בנושא. מי שמעוניין מוזמן לעיין בספרו של נסיהו "קוסמותאיזם".
בנוסף, פעלנו שפעילות יהודית חילונית ציונית, תקבל תקצוב של כפרומיל, מהכספים שמקבלים החרדים.
פקידי האוצר וחברי הכנסת, חיבלו ביוזמה זו, ודנו את הציבור הישראלי לבורות ולשטחיות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זיו תמיר |
|
|
14 |
|
|
א. סילוף זו מילה המביעה כוונה רעה, להבדיל מטעות.
הערתך מזכירה לי את ביטויו של משה דיין - "הוא בחור טוב, במובן הרע של המילה". אבל זה מסדר שלישי או רביעי.
ב. לכל אורך התנ"ך, המושג "צדיק" היה אחד, היום למילה זו יש משמעות שונה. שפה זה דבר דינמי.
לדידי, שפת התנ"ך נשארה כשהיתה. ולוואי והיו משתמשים בה יותר. אני, למשל, לא יכול (כמעט) להאזין לרדיו, בגלל השפה העילגת (אבל הדינמית מאוד) שבה מדברים מרבית האנשים והנשים. אני קורא לכך "VE-BE". לדוגמא במילה ובכל-זאת (קרא את ה"ואו" בסגול ואת ה"כף" דגושה ותבין לה ירמזון מילי).
אז כאשר אני שומע על שפה דינמית, תצילנה אוזני.
כפועל יוצא מכך, להמילה "צדיק" יש עדיין את משמועתה המקורית.
ג. זהו, שיהודי זה לא הגדרת דת אלא לאום, שגם יש לו דת. יהודי, מלשון בן שבט יהודה, זו מילה המביעה שייכות שיבטית, לא דת.
אין מדובר על דת מדובר על השתייכות לעם, עם או בלי אמונה דתית. כלום מי שאינו מאמין באלוהות הפסיק להיות חלק מהעם.
מה לעשות ומשה רבינו אומר לעם ישראל - "היום הזה נהיית לעם" והוא מדבר על מתן תורה. כלומר על התהוות העם ליחידה אחת. "אתם עשיתוני חטיבה אחת בעולם, אף אני כן...".
עם ישראל איננה משוואה מתמטית שאפשר לפותרה ע"י מה שקרוי "הפרדת משתנים". אין חיה כזאת "יהודי חילוני". יש יהודי מומר, יהודי שאינו מקיים מצוות, אך עד להגדרתך, טרם שמעתי על יהודי חילוני. ואני חוזר לדברי על הגדרה של כללי מישחק. אני משחק בדמינטון ואתה משחק גולף. ולא יעזרו כל הסמנטיקות בעולם - "דווא קווים מקבילים ניקגדה ייפגשו", לימדוני פעם.
אמונה היא עניין שברגש (אפשר לשפרו ע"י שכלתנות, אך לא להפך. כמאמר הפתגם "כל הרומנים גנבים, אך לא כל הגנבים רומנים").
ולסיכום. אין לנו מן המשותף (רק אויבנו וצוררינו דואגים לכך. ביחוד בתור ל"מקלחות", שם כולם אותו דבר בעיניהם) וחבל על ניסיונות הויכוח והווכחנות.
קרוב לוודאי שלא אצליח לשכנעך בטיעוני ובוודאי שאתה לא תצליח לשכנעני.
בעוד מספר דורות נראה מי צדק, יען כי אחד הדברים היפים ביהדות (ובכך היא אכן דינמית) הוא שיש בה תהליך של ניפוי מתמיד.
מי יזכור את הרצל וילדיו בעוד מספר דורות? שאל היום ילדים בתיכון מיהו בן-גוריון? בגין? לוי אשכול?
אבל לך לחיידר או ישיבה קטנה ותראה דרדקים רוכנים על גמרות, רמב"ם, רש"י, טור, הגאון מוילנא וכו'. ממש כמו לפני מאות ואלפי שנים.
טוב, מספיק להיום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצדיק מסדום |
|
|
|
|
|
"קרוב לוודאי שלא אצליח לשכנעך בטיעוני ובוודאי שאתה לא תצליח לשכנעני."
- מכיוון שמה שאתה רואה כעובדה, אני רואה בו דעה.
הסבריך מנומקים על בסיס אמונה דתית, רק שלגבי מי שאינו מאמין בדת, אין הסברים אלה אלא דעה, אחת מיני כמה.
"מי יזכור את הרצל וילדיו בעוד מספר דורות? שאל היום ילדים בתיכון מיהו בן-גוריון? בגין? לוי אשכול?"
- אוכל להעיד רק על ילדי, והם יודעים.
"אבל לך לחיידר או ישיבה קטנה ותראה דרדקים רוכנים על גמרות, רמב"ם, רש"י, טור, הגאון מוילנא וכו'. ממש כמו לפני מאות ואלפי שנים."
- מאות אולי, אלפי? ומה הקשר של לימודיהם לעולם המודרני? קלוש.
אך מה יותר חשוב, גמרא או מדע, זה ויכוח אחר... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן גנור |
|
|
15 |
|
|
מדובר בשלולית שמתיבשת ומתמלאת ועומקה תלוי בהרבה גורמים
אין יהודי חילוני דור רביעי או חמישי או אפילו אין אף רפורמי שיכול להתגאות בסבא רבה רפורמי
כי אם הסבא רבה שלך היה חילוני ומאז אף אחד לא חזר בתשובה הינך בהסתברות (99.99% )גבוהה גוי
לכן אל לך לחשוב שהמצאת משהו חדשני. במהלך כל הדורות היו יהודים (אחוזים גדולים מאד) שעזבו את היהדות אבל לקרוא לזה זרם מקביל זו בדיחה. מקביל לרבע שעה אולי לאחר מכן היהודי המאמין ממשיך לבד |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתמשך |
|
|
גיל רופא
מהו ביטוח המשכנתא? הביטוח נחלק לשני ביטוחים שונים: ביטוח חיים- ביטוח הנועד להבטיח את החזר המשכנתא במקרה מוות של הלווה. ביטוח מבנה- ביטוח כנגד אובדן גמור של הנכס
|
|
|
|
|
|
שי ברק
השר דיכטר, אני קורא לך למנות מיד, מפכ"ל ראוי ואיכותי, תחת קראדי. לא ועדת זיילר יצרה רעידת אדמה, כי אם דרך התנהלות המשטרה. מן הראוי להעמיד בראש המשטרה אדם שיהפוך את המשטרה לארגון יעיל ואיכותי. זה אפשרי
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
עו"ד משה מכנס
הדחת קראדי, בעיקר בשל מסירת דיווח חלקי וממילא כוזב, ראויה לשמש לרב-אלוף אשכנזי מנוף להטמעת דיווחי-אמת בצה"ל, בכל מחיר
|
|
|
|
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
על-רקע הויכוח הביטחוני ארוך השנים על יכולת של מדינה לתת מענה לטרור, ראוי לקרוא בעיון את הראיון שנערך לא מכבר עם אבו אחמד, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הריאיון, שהוסר מהאתר הרשמי סמוך לפרסומו ושאותר במאמצים רבים, חושף את מערכת השיקולים המנחה את הארגון בביצוע פיגועי הטרור ואת השפעות התגובה הישראלית על שיקולים אלו.
|
|
|