X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר "שולף" אחד, ארגון "מרוסק" האמור לשמור על אכיפת החוק ומדינה שלמה "עומדת" מנגד- ההצגה הכי טובה בעיר?! ספק רב!!
▪  ▪  ▪

משטרת ישראל נמצאת היום באחת משעותיה הקשות ביותר מאז היווסדה. ארגון שאמור לאסוף את השברים של האזרח הקטן ולשמור עליו מפני הצרות הרוגשות ובאות עליו מכל פינה, מנסה היום הוא עצמו לאסוף את שבריו שלו, ליתר דיוק השברים שהביא עליו השר הממונה שלו- השר לביטחון הפנים אבי דיכטר.
מי שמכיר את דיכטר מהימים בהם כיהן בתפקידים בכירים בשירות הביטחון הכללי ובשיא הקריירה שלו כראש השירות, יודע להגדיר את האיש מאשקלון כאדם שולף, לא תמיד מחושב, בעיקר אדם לא צפוי שיעשה הכול כדי ליישר את כולם לפי הקו שהוא התווה לעצמו, לא תמיד יהיה זה לטובת הארגון שעליו הוא ממונה ובמיוחד לא תמיד לטובת מדינת ישראל.
השר דיכטר ריסק אתמול את משטרת ישראל! מי שנכשל במינויו של בנצי סאו לראש מטה השר ואשר כזכור, ספג ביקורת קשה בשל העובדה שהוא מנסה להתעלם מדבריה של וועדת חקירה אשר פסקה בעקבות אירועי אוקטובר, כי סאו לא ראוי למלא תפקידים בכירים במשטרה, בטח לא במשרד שאמור להתוות את הדרך של המשרד הממונה בין היתר גם על משטרת ישראל, מנסה היום להוכיח שהוא גם השר, גם המפכ"ל, גם קצין בכיר בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה וגם השוטר הפשוט.
בנצי סאו היה בסך הכול כלי שרת בידיו של פוליטיקאי, בסופו של דבר לא אושר לסאו לקבל את התפקיד אותו רצה דיכטר לתת - כישלון ראשון של השר לביטחון הפנים.
השר הממונה על המשטרה עשוי לעבור בתקופה הקרובה עימותים לא פשוטים אל מול מערכת המשפט שכבר היום מוצפת בבקשות לבג"צ, בניסיון למנוע את השליפה האחרונה של דיכטר מאמש - מינוי מפכ"ל בעייתי מבחינה משפטית. כישלון במינוי של יעקב גנות לתפקיד המפכ"ל, תפקיד ש"בישל" דיכטר, עשוי "לרסק" את השר לביטחון הפנים מבחינה פוליטית (מעניין מדוע ראש הממשלה-אהוד אולמרט, עומד מנגד ולא מתערב במהפך הנוכחי שמנסה ליזום השר ממפלגתו וממשלתו).
יש מי שאומר היום כי אם המינוי שמבקש דיכטר, לא יאושר על-ידי וועדת טירקל הממתינה אף היא להחלטת בג"צ, יהיה זה כישלון שני, צורב של השר "השולף", כישלון פוליטי צורב שדיכטר ייאלץ לסחוב על גבו לעתיד לבוא.
קצינים בכירים במשטרת ישראל מדברים היום על תשעה חודשי כהונה של אבי דיכטר כשר לביטחון הפנים, תקופה שבה הצליח בתקופה הקצרה הזו, לרסק את המשטרה מכל הבחינות.
במקום ללכד ולהנהיג, זורע דיכטר רוח נכאים בארגון שאמור לשמור עלינו האזרחים, לפחות על אותם אזרחים שומרי החוק במדינה, אלה שהפוליטיקה שמנסה להנהיג, רחוקה מהם כרחוק מדינת ישראל מסין העממית.
הארגון שאמור לשמור על ערכי וחוקי הדמוקרטיה, הוא היום ארגון פגוע, וכשקצינים בכירים במשטרה מדברים על צמרת פיקודית שדיכטר הצליח לכבות את שמחת חייה ושמחת יצירתה, מי שיפגע מכך זה מי שזקוק לשרותיה ובעיקר מי שמשלם את המיסים כדי להניע את גלגלי הארגון הזה.
את מה שרואים אזרחי המדינה קל וחומר רואים אותם פקודים של הדרג הבכיר במשטרת ישראל, וכשהמפקדים כבויים מה מצפים?! או ליתר דיוק למה מצפה השר לביטחון הפנים, למה מצפה אבי דיכטר מהשוטר הפשוט ברחוב?! כן, אותו שוטר, זה שצריך לתת את המענה לאזרח הזקוק לשירותיו ולא יכול לקבל את המענה והפקודות ההולמים ממפקדיו הכבויים, ורק ואך ורק כתוצאה מהתנהלות פוליטית לא ראויה של השר הממונה.
קצינים בכירים במשטרת ישראל המומים, ופגועים. מדובר במערכת ארגונית חזקה שעשויה מאנשים מקצועיים ומקצוענים שנתנו את כל חייהם לטובת שמירת ביטחון הציבור ובטחון המדינה. קצינים אלה מרגישים היום כפיות טובה גדולה דווקא מכיוון שמבחינתם היה עד היום כיוון בלתי צפוי לחלוטין.
הרבה ביקורת סופגת משטרת ישראל מכל כיוון, לעיתים בצדק ולעיתים מתוך חוסר הבנה וידיעה אמיתית את העובדות. הגורם האחרון שקציני המשטרה חשבו, למרות שהעריכו שירסק אותם, הגיע דווקא מכיוונו של מי שאמור לעמוד חזית אחת יחד איתם ולהתמודד איתם כתף עם כתף בהתמודדות עם בעיות שמירת הביטחון האישי והציבורי של מדינת ישראל. דווקא מהכיוון הבלתי צפוי הזה הגיעה ההתרסקות, המשבר הארגוני ומשבר האמון הכי קשים שידעה משטרת ישראל בשנים האחרונות.
במקום מוטיבציה חיובית ויצירתית דאג השר לביטחון הפנים למוטיבציה שלילית בקרב שוטריו וקציניו. משטרת ישראל בתקופת תשעת חודשי כהונתו של אבי דיכטר, היא משטרה שמפגינה בעיה של חוסר אמון מוחלט של קציני משטרה בשר הממונה עליהם.
"השולף"- גם אם הוא תכנן את המהלך האחרון שלו, במשך החודשים האחרונים ורק חיכה להזדמנות, "השולף" דיכטר ריסק במהלך שעשה, הוא ריסק את מעט האמון שעוד נשאר למי מקציני הארגון שעוד נתנו בו את אמונם ומבטחם, נתנו את אמונם בשר שאמור היה להגן עליהם מכל משמר.
כידוע, כביסה מלוכלכת מכבסים בבית וזה לא מה שעשה אבי דיכטר בהצגה הדרמטית שעשה אל מול מצלמות הטלוויזיה, בשידור חי ולעיני כל עם ישראל שזקוק היום יותר מתמיד למשטרה חזקה, ולשר ממונה נטול פוליטיקות אינטרסנטיות, שר שישמור על הארגון שאמור לשמור עלינו האזרחים, שומרי החוק ומשלמי המיסים.

תאריך:  19/02/2007   |   עודכן:  19/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר "השולף" וביטחון הציבור
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה לכל מילה
ט.ג.מ.  |  20/02/07 07:49
2
פרשת השבוע-פרשת ניצבים
לא יציב או לא יציג  |  20/02/07 08:00
3
שר בלתי ראוי
איזי  |  20/02/07 11:17
4
בנצי סאו
ע.ג1  |  20/02/07 12:53
5
דיכטר מינוי של אולמרט המושחת. האימרה: "אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה" ל"ת
חץ  |  20/02/07 13:45
6
דיכטר - השר הכושל ביותר לבטחון פנים!! נפוח, פזיז, חסר שיקול דעת!!! ל"ת
רמי.ב.  |  20/02/07 14:57
 
- המקום הראשון שמור לצחי הנגבי ל"ת
צחי הנגבי מושחת יותר  |  24/02/07 16:14
7
המנהל דיכטר, מפגין לעיני האומה את כישוריו העלובים. חבריו בשב"כ, כמותו? אבוד לנו ל"ת
הניה  |  20/02/07 18:43
8
דיכטר עצמו נגוע בשחיתות
יהלום הכתר  |  20/02/07 19:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
חשין וזמיר רומסים נורמות בסיסיות כאשר הם מפטפטים ומקוננים בניסיון "לסנדל" את השופטים בבית המשפט העליון    מי יותר מוסרי, גנות או חשין?    וגם: מדוע זמיר מקשקש עכשיו למרות שבזמן אמת לא עשה מלאכתו כדבעי?
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שעסק בהינתקות הורעל, כי רק אנשים שהמוסר האישי שלהם פגום יכלו להוביל את פשע ההינתקות כפי שבוצעה
ראובן לייב
כאשר מדברים על ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, צריך לקחת בחשבון גם אפשרויות בלתי נעימות: גניבת ארנקים ותיקי מסמכים של תיירים הוא דבר יומיומי, שיכול להפוך חופשה נפלאה לסיוט. מדריך קצר על הדרכים להתמודד עם גניבות טיפוסיות בניו-יורק. סיפור עם מוסר השכל, אך ללא טיפת מוסר
עוה"ד הורנשטיין ובן ברוך
שנת 2007 מבשרת את הורדת שיעורי המס ליחידים על מכירת מקרקעין בישראל ובחו"ל ל -20%. עם זאת, תקלה חקיקתית מצביעה לכאורה כי ביחס לחברות דווקא הועלה שיעור המס. האמנם? ועוד, כמה נשלם על מכירת מניות באיגוד מקרקעין והאם צפויה העלאה של המס?
שמואל קופר
ההגירה של מאות אלפי לא יהודים מחבר העמים לא רק שהגבירה משמעותית את אחוז הפשיעה במדינה, אלא גם הביאה לגל מעשי פשע ברוטליים שלא היינו אף פעם עדים להם. כל צרכן תקשורת מודע למציאות האיומה הזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il