X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד עשרים שנה, מה שיזכרו לחלוץ הוא שני דברים: ההצטיינות שלו בעקירת אחיו המתנחלים מביתם, והתבוסה שלו מול נסראללה. באותו מקום שהיה צריך "להרים ידיים", הוא שיחק אותה גבר (בנחישות, וב[חוסר] רגישות), ובמקום שהיה צריך להיות גבר, הוא יצא פארש
▪  ▪  ▪

בעל אלים יכול להתלבש יפה, לענוב עניבה אופנתית, להיכנס לאולפן טלוויזיה, ולהגיד שהוא סולד מגברים מכים. בעיה?? לא בעיה!! תשאלו את ח"כ לשעבר חיים דיין. ח"כים מושחתים יכולים מול מצלמות טלוויזיה להבטיח לציבור "פוליטיקה אחרת". בעיה? לא בעיה!!! תשאלו את אולמרט וצחי הנגבי. נהנתנים יכולים לומר בנאום התפטרות היסטורי מול ציבור ש"בשם תחושת השליחות, בלה, בלה, בלה"... בעיה? לא בעיה!
על איזו שליחות דיבר הרמטכ"ל דן חלוץ בנאום ההתפטרות שלו לפני חודש? תחושת השליחות שגדלנו עליה, כבר לא קיימת. ישראל החדשה חוגגת. נבחרי הציבור נותנים דוגמא רעה. אנשים מוכנים לדרוך זה על זה בשביל ג'וב.
תחושת השליחות במובנה הישן, מכילה בתוכה אגו מרוסן, שמחה והתרוממות רוח בגין נטילת חלק בבניית הארץ. בביצורה. סטף ורטהימר הוא דוגמת מופת. אפשר למצוא את התחושה הזו גם אצל המתנחלים. הפצת השנאה כלפיהם היא עוד הוכחה, שהנהנתנות פגעה קשה במערכת החיסונית של העם הזה, שדן חלוץ אחד ממנהיגיה.
אני אומר דן חלוץ, אבל אני מתכוון לרוב הפוליטיקאים. זה לא מקרה שהציבור לא מאמין להם. מבחינתם, הערך "שליחות" הוא מזמן פיקציה. תוצאות מלחמת לבנון אינן מקריות. כל אלה שהובילו והנהיגו אותה, הגיעו לתפקידם לא במסלול טבעי, אלא בזכות מושחתים שרצו את "האנשים שלהם" בתפקידי מפתח. הכול מקרי, והכול תוצאה של מניפולציה קצרת טווח.
מינוי משה קראדי למפכ"ל: הפתעה! מינוי דן חלוץ לרמטכ"ל: הפתעה! מתוך שישה וחצי מיליארד בני אדם על כדור הארץ, אין אפילו אחד שהיה מוכן להמר לפני שלוש שנים, שאולמרט יהיה ראש ממשלה, ופרץ יהיה שר הביטחון. יותר קל לדמיין את טומי לפיד מניח תפילין ומנשק מזוזות, ואת הזמר/ת דן/ה אינטרנשיונל משגיח/ת כשרות.
ארבעים שנה במדים. בעוד עשרים שנה, מה שיזכרו לחלוץ הוא שני דברים: ההצטיינות שלו בעקירת אחיו המתנחלים מביתם, והתבוסה שלו מול נסראללה. באותו מקום שהיה צריך "להרים ידיים", הוא שיחק אותה גבר (בנחישות, וב[חוסר] רגישות), ובמקום שהיה צריך להיות גבר, הוא יצא פארש.
שורות אלה נכתבות בגין הציטוט הבא: "תרבות עריפת הראשים כביטוי למושג אחריות- היא הרסנית"! (14.2.07). הקביעה הזאת שהשמיע הרמטכ"ל היוצא מכילה בתוכה מסר מקומם: צריך לעשות הפרדה בין לקיחת אחריות לבין התפטרות. דהיינו, הנכשלים, די שיגידו "אני לוקח אחריות", וכולנו צריכים להפוך דף.
אילו חי על הקרקע, היה מן הסתם מגלה שהבעיה שלנו היא תרבות הפוכה: האחיזה של מנהיגנו בקרנות המזבח. לא משנה כמה נכשלו- הם לא יוותרו על השררה. ואלה שנפלטו חולמים לחזור. אבוי לאותה בושה: האיש שהגיע להגה בחסות עמותות בלתי חוקיות, אבי המנוסה מלבנון, רוצה לחזור! האיש שהמיט עלינו את אסון אוסלו, וראה בטלוויזיה אלף חמש מאות לוויות של "קורבנות שלום"- מועמד לנשיאות. והוא רוצה להחליף נאשם באונס שלא רוצה להתפטר.
הדיקטטור המושחת שחלוץ מעריץ, אריאל שרון, הגדיר את התחושות של מסורבי ההתפטרות כך: "טוב להיות שר", ו-"העיקר להיות על הגלגל". שרון היה כל כך להוט להסניף שררה, עד כי הוא העדיף לשלם קנס בסך 4.7 מיליון ש"ח, ובלבד, שמבקר המדינה הקודם אליעזר גולדברג לא ידרוש ממנו להניח את המפתחות. מובן שאת הכסף הזה הוא גייס תוך ביצוע עבירה נוספת.
דן חלוץ היקר. רק עריפת ראשים סיטונית תביא מזור. החשש מהגיליוטינה, ידלל את תחושת ה"אני ואפסי עוד", יחדד את החושים, וישנה את ההליכה של מנהיגנו. לא עוד צעידה בחזה נפוח. די לנו מהיהירים. זה הזמן להפשיל שרוולים, לצופף שורות, ולנער את האבק מערכי היהדות והציונות.
ולסיום הערה קטנה: אני מצפה בכיליון אוזניים, לשמוע את הראיון שבו תביע חרטה עמוקה על החלק שלך בגירוש אחיך המתנחלים, או לחילופין, תגיד שההינתקות היתה מהלך מדיני חכם שהניב תוצאות טובות. נראה אותך!

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכשל כישלון חלוץ
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האם הוא תומך בישוב הארץ או בעקירה? ל"ת
האם סטף ורטהימר דוגמא?  |  20/02/07 09:17
 
- לא הבנת את הכתוב, תן לנרי קרדיט
תוכי יוסי  |  20/02/07 11:21
2
אז ככה
הצדיק מסדום  |  20/02/07 13:26
3
מי שלא הצליח לנהל מסעדת חומוס שלא ידבר על כשלונות אחרים ל"ת
אביגיל  |  20/02/07 17:38
 
- מכה גם מכוערת ובעיקר מטופשת מתחת לחגורה
צלילה  |  20/02/07 18:15
4
מי שמתאכזר אל רחמנים סופו שירחם על אכזרים ל"ת
חז"ל  |  20/02/07 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איתי בן חורין
תודה לכולם על שבאוזלת ידם איפשרו הארכה נוספת של חוק טל
מנחם ברוד
מה משמעותה של ההתפוררות הכללית? האם נסתפק במציאת הסברים נקודתיים לסדרת הכישלונות הזאת? התשובה נמצאת כולה במישור הרוחני-ערכי
צבי גיל
הכיפה סימלה פעם מורשת של יהודים יראי שמיים. עכשיו היא משמשת גם כסות על ראשם של פושעים, של חשודים בפשיעה ובמעשי נבלה אחרים שמבזים את העם, את מורשתו ואת תורתו
דני שירץ
דומני שעל מדינת ישראל למצוא את הקו הדק והעדין, בין נטרול פעילותו הזדונית של השיח ראאד ואנשיו לבין טיפול קשוח -שיהפוך אותו למה שהאיש שואף בסתר בכל נפשו - מנהיג כל פלשתיני בעל הכרה מקומית, בינערבית ואולי אף בינלאומית; במודל השיח' יאסין
מוטי אקסמיט
שר "שולף" אחד, ארגון "מרוסק" האמור לשמור על אכיפת החוק ומדינה שלמה "עומדת" מנגד- ההצגה הכי טובה בעיר?! ספק רב!!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il