X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ולמרות זאת, רבים מתקשים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום לעתים קרובות קושי זה נובע ממחסום פסיכולוגי
▪  ▪  ▪

כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ולמרות זאת, רבים מתקשים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום שלהם. לעתים קרובות קושי זה נובע ממחסום פסיכולוגי להתחיל בפעילות גופנית או להתמיד בה. ביקשנו מד"ר בוריס בלומשטיין, מנהל מחלקת מדעי ההתנהגות במכון וינגייט, להציע לנו דרכים להתמודד עם מחסום פסיכולוגי זה.
"עצם ההחלטה לצאת לפעילות גופנית היא חשובה ביותר ומהווה 50% מהדרך להצלחה", מסביר ד"ר בלומשטיין, "אנשים חוששים מהקושי הכרוך בפעילות גופנית, ולכן הם מאמצים הסברים ותירוצים לכך שאינם פעילים, למשל: מחסור בזמן או היאחזות באשליה שהגנטיקה במשפחה טובה ולכן אינם זקוקים לאימון.
השלב הראשון בתהליך לשינוי אורך החיים הוא הפנמת העובדה כי פעילות גופנית היא הכרחית לבריאות הגוף. אנו חיים בתקופה בה מרבית האנשים מועסקים בעבודה שאינה דורשת מאמץ פיסי ולכן אורח החיים היום שונה ומנוון לעומת אורח החיים בעבר.
כל התירוצים והסיבות לא משנים את העובדה שללא פעילות גופנית מצב בריאותינו לא ישתפר ואף יורע".
החלטתי שאני רוצה להתאמן, אבל האימון קשה לי, כל הגוף כואב ולא נראה לי שאני לא יכול יותר, מה תציע במקרה כזה?
"אכן יש פה קונפליקט; מצד אחד אנו מתאמנים כדי לשפר את מצב הבריאות שלנו, אך מצד אחר, לאחר האימון או במהלכו, הגוף מאוד כואב לנו. לכן חשוב להתאמן במידה ובהתאם ליכולת. זכרו שהאימון לא נועד להכין אתכם למרוץ מרתון או לאולימפיאדה. חשוב להתחיל בצעדים קטנים ולהתקדם שלב שלב, ולא להתחיל באימון אינטנסיבי וקשה מיד בפעם הראשונה. הקושי וחוסר ההצלחה ישברו אתכם, ואילו הצלחה תתרום מוטיבציה להמשיך".
התחלתי להתאמן אך אינני מצליח להתמיד באימון.
"ראשית אני מציע להפוך את הפעילות הגופנית לחלק משגרת היום והשבוע. כפי שכל אדם מצליח לפנות זמן לאכילה, כך צריכה להיות הגישה בנוגע לספורט. חוסר ההתמדה מתחיל בחוסר הפנמה כי כושר חשוב כמו תזונה ולכן לא ניתן לוותר עליו. ברגע שבן אדם עושה את המהלך המחשבתי הזה יהיה לו קל יותר להתמיד.
שנית, אני תמיד ממליץ להצטרף למסגרת קבוצתית כלשהי. מסגרת כזאת תספק תמיכה, עזרה ומוטיבציה להתמיד. כמובן שצריך לבחור קבוצה העוסקת באימון מתאים מבחינת רמת הקושי וסוג הפעילות.
שלישית, חשוב ליצור חיזוקים על-ידי הצלחה, לכן השתדלו לא להפסיק אימון באמצע. אם מרגישים שהאימון קשה אפשר להקטין במעט את העומס על-ידי האטה או הפחתת משקל (במכשירי כושר?). באימונים מסוימים ניתן לשחרר ולהרפות את השרירים על-ידי ניעור הידיים והרגליים (למשל בריצה או בהליכה)".
הטיפ החשוב מכול הוא לחשוב באופן חיובי במהלך האימון, זאת ניתן לעשות בהקפדה על כמה כללים פשוטים:
  • אל תחשבו כמה נותר לסיום האימון, אלא כמה עברתם עד עתה.
  • מומלץ לחלק את האימון לחלקים קטנים ולחשוב רק על סיום החלק הנוכחי. כך סיומו של כל פרק יתרום למוטיבציה, והאימון כולו ייראה קל וקצר יותר.
  • אם אתם מאזינים למוזיקה באימון, כדאי להאזין לה בתחילת האימון להעלאת מצב הרוח, במהלכו להפסיק את ניגון המוזיקה, ושוב לנגן לקראת הסיום, כאשר מתחילים לחוש כאב בשרירים, וכך לחשוב על דברים נוספים מלבד הכאב והקושי.
  • התייחסו לאימון בפרופורציה. כאמור, אינכם מתכוננים לאולימפיאדה. האימון הוא בשבילכם ועצם קיומו והצלחתכם לסיימו הם הישג.

ד"ר בוריס בלומשטיין הוא מנהל מחלקת מדעי ההתנהגות במכון וינגייט.
תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
וועדת זיילר קבעה: שחיתות, חלמאות, רשלנות במחוז הדרומי של המשטרה    השר דיכטר - מנסה לנענע את העץ, כדי שהתפוחים הרקובים יפלו, ולשפץ את הצמרת
ראובן לייב
אין צורך לטוס במחלקה ראשונה או במחלקת עסקים כדי לזכות במבחר ארוחות    גם לטסים במחלקת התיירות יש אפשרות, שלא כולם יודעים עליה, לבחור מתוך מגוון גדול של ארוחות    צריך רק לדעת להזמין מראש
עו"ד משה גולדבלט
ח"כ רמון, לדוגמא, אולי יערער על הרשעתו ואולי גם יזוכה, אך כיצד יוכלו לערער העדים שהעידו לטובתו ואשר בית המשפט הכפיש בסדרת הערות לא מחמיאות? העדים אינם יכולים לערער ולשופטים יש חסינות מלאה מפני תביעות לשון הרע
ד"ר אברהם בן-עזרא
כיום כבר אין עוררין בחוגי הכלכלה לגבי תרומתו של נתניהו לצמיחת הכלכלה הישראלית, ורבים מצטערים על כי בגלל שיקולים פוליטיים מפלגתיים לא התאפשר לו להמשיך בתפקידו, בין כראש ממשלה ובין - למצער - כשר האוצר
בועז ארד
מה שלא הודגש דיו עד כה הוא כי גנות, המעיד על עצמו כי הוא "סוס קרבות ותיק", כפי שכינה את עצמו בתגובה למינוי האחרון, אחראי לכתם מוסרי שלא ימחה על מדינת ישראל - הקמתה והתווית אופן ניהולה של משטרת ההגירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il