X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת האחדות הפלשתינית מציגה אתגר חדש והזדמנות לתיקון שגיאות העבר במדיניות ישראל
▪  ▪  ▪

השלטון הדו-ראשי של הרשות הפלשתינית, מאז הרכבת ממשלת החמאס מול "הנשיאות" של אבו-מאזן, איפשר להם ליהנות משני העולמות, במשחק תעתועים של "השוטר הטוב" ו"השוטר הרע". השוטר הטוב יחזיק בלגיטימציה בינלאומית לדרישת ויתורים ומחוות מישראל, כשהשוטר הרע ימשיך להצהיר על אי-הכרה במדינת היהודים ולנפנף בסיסמאות להשמדתה. במצב זה, זו רק בעיה של זמן עד שגאוני המלל שלהם ימצאו נוסחה שלפיה החמאס כאילו מכיר בישראל (כפי שעשה ערפאת), מבלי שישנה את התנהגותו, והברייה הדו-ראשית תזכה להכרה בינלאומית, למענקים ולגיבוי "הקוורטט" לדרישות מרחיקות לכת מישראל.
ברגע שתקום ממשלת אחדות פלשתינית - משתנים כללי המשחק, והאסטרטגיה הנדרשת מולה ניתנת להגדרה בשתי מילים: נ ג מ ר ו ה ת י ר ו צ י ם. ממשלת האחדות חייבת להוכיח את הלגיטימיות שלה - על-ידי הפסקת ההתנהגות הכנופייתית והטלת מרותה על כל הציבור אותו היא מתיימרת לייצג. סימן ראשון להוכחה כזו חייב להיות שחרור מיידי וללא שום תנאים של החייל שנחטף משטח ישראל, ובלי התירוצים שזה תלוי במישהו בדמשק. כל עוד לא יקיימו תנאי זה - לא יזכו לשום הכרה מצד ישראל, לשום העברות כספים ולשום תעודות אח"מ לתנועה חופשית בכבישי הארץ.
ממשלת האחדות מבטלת באופן אוטומטי את מעמדו הנפרד של אבו-מאזן בתפקיד "השוטר הטוב", איתו אפשר לנהל דיונים כנציג הישות הפלשתינית אך מבלי שאלה יחייבו את כל פלגי הישות. ממשלת ישראל חייבת להבהיר ולהסביר מראש לכל העולם - שלא תוותר על תנאי זה ושלא תקבל שום תירוצים ושום ניסוחים מעורפלים לשינוי עמדה עקרונית זו.
אם מנהיגי הפלשתינים רוצים לפתוח במו"מ להקמת מדינה עצמאית שתחיה בשלום עם ישראל, עליהם להוכיח את יכולתם לקיים שלטון הבנוי לשלום ולא כקרש קפיצה לג'יהאדיסטים מכל ארצות האיסלאם שמטרתם - השמדת ישראל. ומכאן - התנאי המיידי השני לקיום מו"מ איתם: הפסקת ההסתה האיסלמו-נאצית באמצעי התקשורת ומוסדות החינוך שלהם, ותיקון ספרי הלימוד שבהם נשללת זכות הקיום של ישראל. כל הארצות שהחליטו על יחסי שלום, לאחר סיום המלחמה שהייתה ביניהן, עמדו על קיום תנאים דומים, ואין שום סיבה לדרוש מישראל לנהוג אחרת.
ולסיכום: הגיע הזמן לאסטרטגיה של סוף עונת התירוצים של הערבים וסוף עונת הגמגומים של ישראל.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  25/02/2007   |   עודכן:  25/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיה מול ממשלת חמאס-פתח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השוטר הטוב והרע זה המצאה של אוילי ממשלות ישראל
אליעם  |  25/02/07 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכל טמיר
נדמה כי הגיעה העת לצמצם את השימוש במקרים של אכיפה פסולה בדוקטרינה האמריקנית של "הגנה מן הצדק", שלא נועדה לטפל ב"אכיפה סלקטיבית"
עו"ד יוסי דר
מלשון ההערה של השופטת היה ברור, שלא רק הנאשם המסויים ההוא עומד בפניה על הדוכן, אלא כל בני "העדה הזאת", באשר הם, מצטופפים בהמוניהם מול השופטת על דוכן הנאשמים הקטן
ראובן לייב
תושבי אדינבורו, בירת סקוטלנד, מקבלים את הבאים אליהם בפנים מאירות ומציעים להם ברוחב-יד מכל טוב: שפע מעדנים, מופעים בינלאומיים, מוזיאונים יפים והדר היסטורי
איתן גנור
"הממשלה קיבלה החלטה המאריכה את חוק טל. 21 שרים תמכו ושר המשפטים, דניאל פרידמן, נמנע..." (Nfc ,18.2.2006) - אגרוף בפרצופה של הדמוקרטיה, סטירת לחי לזכויות האזרח. כלום יש בושה גדולה מזו?
עו"ד משה גולדבלט
בומבך הוא ההימור העצוב שלי לניצחון בבחירות הקרובות ללשכה, יש לו יכולות בתחום היחצנות, מרץ עסקני ובמיוחד הוא מצטיין בתכונה החשובה של היכולת לשדר אנרגיה, מרץ ורעיונות מבלי לומר כלום, בלי להתחייב לדבר ומבלי להגות ולו רעיון מקורי אחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il