X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם פיטר זיילר את שנדר מפני שגם הוא התקרנף או מפני שפחד לחקור את ארבל? כך או כך, אי אפשר להשתחרר מההרגשה שגם הוא שייך ל"קליקה" ולא לנו, האזרחים, כפי שהיה רוצה שנחשוב
▪  ▪  ▪

להלן 3 ציטטות מהראיון שנתן השופט זיילר לארי שביט בהארץ בשבוע שעבר.
ציטטה ראשונה
ש: על-פי התיאור שלך מח"ש נושאת באחריות מרכזית למחדל. אבל בעוד שעם המפכ"ל קראדי החמרתם, עם מי שעמד בראש מח"ש, ערן שנדר, הקלתם מאוד. הוא אפילו לא ננזף.
ת: "יש כישלון ויש כישלון. אנחנו חשבנו שמח"ש עשתה פעולה לא נכונה אבל בתחום מתחם הסבירות. גם כאשר היה בהתנהגותה משום מחדל זה לא היה מחדל של לראות אדם טובע ולא להציל אותו. זה היה מסוג הדברים שמתערפלים בחיים".
ש: ובכל זאת, יש מפכ"ל ויש פרקליט מדינה. כל אחד מהם אחראי למחדלים בתחום אחריותו הפיקודית. הפער במסקנות כלפי שניהם הוא בלתי נתפס.
ת: "מי שהיה סנדלר ועכשיו הוא פרופסור לא תבוא אליו בטענות שלא דפק מסמר טוב כשהיה סנדלר".
ש: שנדר הוא לא פרופסור. הוא רב סנדלרים. הוא נכשל בדיוק באותו תחום שעליו הוא מופקד כעת - מתי לפתוח בחקירה פלילית.
ת: "יש מדרג של מצבים. יש מי שמאחר לעבודה ויש מי שמנתח לב במקום תוספתן. בסעודיה כורתים יד לכל מי שגנב. לא כאן. כאשר אנשים לא עשו דבר בשחיתות ולא ביוזמה אלא נגררו, וכאשר יש הסבר אנושי לכישלונם, אין כאן זדון. יש היגררות אחרי טמטום".
ציטטה שנייה
"....אם כתב המינוי היה אומר שעלינו לבדוק דרך מינוי של קראדי היינו מזמינים את צחי הנגבי ואת עמרי שרון ואת כולם. אבל אם אין התייחסות לכך בכתב המינוי ואם אין קצה חוט, עריכת חקירה מסוג זה היא דבר שלא ייעשה".
ציטטה שלישית
ת: ... והאסון הגדול שלנו הוא שבתחומים שונים משרתים כמנהלים אנשים שאינם חכמים ואינם נבונים. והם עוסקים בדיני נפשות: רופאים, מהנדסים, שופטים, שוטרים. לפעמים פשוט נופל עליך פחד אלוהים כשאתה רואה מה מתרחש.
ומכאן 4 שאלות לשופט זיילר:
1. בציטטה השנייה אתה קובע שהיית עורך חקירה בעניין דרך מינויו של קראדי לו היה בידך קצה חוט. יואב יצחק פרסם ב-Nfc דבר קיומה לכאורה של פגישה לילית בחווה בין עמרי שרון לקראדי זמן מה לפני מינויו למפכ"ל. זה לכאורה קצה חוט, ויואב יצחק ידוע באיכות מקורותיו. האם חקרת את יואב יצחק? ואולי המקור שלו היה מסכים להעיד בפניך?
2. בסוף הציטטה השלישית אתה פוטר את שנדר מכל אחריות מפני ש"אין כאן זדון. יש היגררות אחרי טמטום". בציטטה השלישית אתה טוען שהאסון הגדול שלנו הוא טמטום של אנשים שעוסקים בדיני נפשות. נו, אז אם מישהו "נגרר אחרי טמטום" הוא אסון גם אם איננו מעוול בזדון האם לא היתה זו חובתך להתריע על טמטומו ולגרום לצמצום האסון שאתה כה חרד מפניו? לא מפריע לך שיש לנו פרקליט מדינה מטומטם, אפילו אם איננו מושחת?
3. על סמך מה קבעת ששנדר פעל בטמטום אבל לא בזדון מבלי שחקרת את ארבל?
4. אולי לא צירפת את שנדר לקראדי משום שבפרשת פריניאן שנדר וארבל הם תאומים סיאמיים ומשום שידידותה של ארבל חשובה לך יותר מ"האסון הגדול שלנו"? ואולי אתה סתם מתחיל להתקרנף כמו כולם?

תאריך:  26/02/2007   |   עודכן:  26/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טול קורה מבין עינייך, זיילר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לסגל מה יש לך בין עינייך ?? זיילר עשה מלאכת קודש ונימוקיו לתהיות שלך משכנעים וצודקים.
המאבחן  |  26/02/07 16:18
2
ארבל מבית המשפט העליון, והעליון מעל לכל חוק מעל לכל ביקורת  ל"ת
נחום שחף  |  26/02/07 20:41
3
סוף סוף
שוטר ש פוטר  |  27/02/07 08:57
4
חובה לסגור את היחידה
שוטרים   |  27/02/07 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
חלון הזדמנויות מדיני אינו קיים. בצד הפלשתיני אין פרטנר קביל. הפלשתינים, תוך איום באינתיפאדה שלישית, דורשים "אופק מדיני", שמשמעותו "כניעה ללא תנאי" לתנאיהם, ובראשם שיבת מיליוני הפליטים. מול "אופק מדיני" המבוסס על פשרה היסטורית יש להציג נכונות להסדר עם ויתורים כואבים. מול "אופק צבאי" ראוי להיערך לאופציה צבאית במה שעשוי להסתבר כמערכה המכריעה על הבית
רני ברוכשטיין
אומרים שעד גיל 40 כולם רוצים סכום חד פעמי בגיל פרישה, ומגיל 40 כולם רוצים לקבל פנסיה חודשית לכל החיים בגיל פרישה    אז מה יותר טוב?
ד"ר אברהם בן עזרא
המדינות החזקות בעולם שלהן יכולות צבאיות מתאימות צריכות להציל את העולם משואה גרעינית שעלולה להינקט בידי שלטון חסר אחריות ונטול רסן, כמו הממשל של אירן, המושתת על פנדמנטליזם פנאטי דתי קיצוני
רו"ח אילן דנציגר
המידע על שערי המניות, הסחורות והמטבעות השונים זמין לכל אחד כמעט בכל מקום ובכל שעה    יתרון יחסי יכול להיווצר רק על-ידי קביעת דרכי פעולה ייחודיות ופיתוח שיטות מסחר ייחודיות המתאימות למפתח השיטה בלבד
עו"ד חיים קליר
חברות הביטוח צריכות להפסיק להתייחס לדרישות לקיום אמצעי מיגון שבפוליסה כתנאי מוקדם    באם לא ווידאה כי המבוטח מילא אחר תנאי המיגון הקבועים בפוליסה, לא תוכל לטעון כי המחלוקת סביב אמצעי המיגון ברכב הייתה בתום לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il