מחקר חדש של Jupiter Research מצא שהאימוץ המסיבי של אתרי מערכות חברתיות כמו: MySpace, Facebook, Flickr וכיו"ב על-ידי הגולשים, הפך את התופעה של יצירת אינטראקציה עם גולשים אחרים ל-Killer Application המשמעותי ביותר מאז שהאינטרנט הומצא. את הממצאים המלאים הציג חיים אורן, מנהל המשרד הישראלי של ג'ופיטר ריסרץ', בכנס השנתי האחד עשר של איגוד האינטרנט הישראלי, "אינטרנט 2007 חובק עולם", שהתקיים בין ה-19 ל-20 בפברואר.
על-פי ממצאי המחקר, עלייתה של המדיה החברתית הצמיחה קבוצה של "משפיענים חדשים" באינטרנט, המשדרים את דעותיהם באמצעות אתרי מערכות חברתיות, בלוגים ופורומים, ויש להם את היכולת ליצור רמת מודעות והד תקשורתי מסיבי (Buzz), ולהשפיע באופן משמעותי על תהליך קבלת החלטות הרכישה של מספר עצום של גולשים. "משפיעני הרשת החדשים" מהווים, על-פי הנתונים שנאספו במחקר, רק 17% מאוכלוסיית הגולשים הכללית, שלהם יש מוטיבציה, זמן פנוי ואנרגיה להשקיע בפעילויות התנדבותיות ברשת, כמו כתיבת בלוגים, כתיבת ביקורות על מוצרים, הכנסת עידכונים לוויקיפדיה והפקת סרטים ביתיים והעלאתם לרשת. למעשה, מדובר בקבוצה מצומצמת למדי.
עוד מצא המחקר כי הקבוצה מתאפיינת בפרופיל פעיל באינטרנט בהשוואה לגולש הממוצע. לחלק משמעותי מהם יש כבר בלוג, הם נוטים להגיב לקמפיינים פרסומיים באינטרנט, ולהעביר את הפרסומות לחבריהם, וחלק ניכר מהם העלו תמונה או קליפ ווידאו בתגובה לקמפיין פרסומי באינטרנט במהלך שנת 2006. בעת שהם מבקרים באתרי מערכות חברתיות, הם נוטים יותר לתקשר עם חבריהם, ולהכיר חברים חדשים, כך שחוג חבריהם הוא הרבה יותר גדול משל הגולש הממוצע.
האנליסטים של ג'ופיטר מצאו, שעם היווצרות קבוצת "המשפיענים החדשים", מתחילה להשתנות גם עבודת השיווק באינטרנט. עבור המפרסמים, המשמעות היא בצורך ללמידת הדרכים למינוף קבוצות המשפיענים באינטרנט. המחקר מגלה, כי בעוד ש"המשפיענים הקלאסיים" משפיעים על חוג חבריהם ומכריהם בשלב הסופי של תהליך קבלת החלטת הקנייה, קרי בשלב גיבוש כוונות הרכישה, הרי ש"המשפיענים החדשים" משפיעים כבר בתחילת תהליך קבלת ההחלטות, כלומר, בשלב יצירת המודעות ואהדה למותג. לפיכך, זוהי הקבוצה האופטימאלית למטרת יצירת מודעות ו"באזז".
מסקנת האנליסטים היא שיש צורך באסטרטגיות שונות למשיכת "המשפיענים החדשים", לעומת "הקלאסיים". בעוד ש"המשפיענים הקאלסיים" רוצים מידע על המוצרים ודוגמאות שלהם (free samples), ו"סיפור המוצר" הוא שמושך אותם, "המשפיענים החדשים" הם בעלי פרופיל שונה, ומעוניינים בתכנים "שמסביב", כדוגמת תוכן מעניין שטרם נראה (למשל: "מי שיירשם יוכל לראות את הסצינות שנחתכו..") ונמשכים להגרלות.