X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר חדש מצא שהאימוץ המסיבי של אתרי מערכות חברתיות על-ידי הגולשים הפך את התופעה של יצירת אינטראקציה עם גולשים אחרים ל-Killer Application המשמעותי ביותר מאז המצאת האינטרנט
▪  ▪  ▪

מחקר חדש של Jupiter Research מצא שהאימוץ המסיבי של אתרי מערכות חברתיות כמו: MySpace, Facebook, Flickr וכיו"ב על-ידי הגולשים, הפך את התופעה של יצירת אינטראקציה עם גולשים אחרים ל-Killer Application המשמעותי ביותר מאז שהאינטרנט הומצא. את הממצאים המלאים הציג חיים אורן, מנהל המשרד הישראלי של ג'ופיטר ריסרץ', בכנס השנתי האחד עשר של איגוד האינטרנט הישראלי, "אינטרנט 2007 חובק עולם", שהתקיים בין ה-19 ל-20 בפברואר.
על-פי ממצאי המחקר, עלייתה של המדיה החברתית הצמיחה קבוצה של "משפיענים חדשים" באינטרנט, המשדרים את דעותיהם באמצעות אתרי מערכות חברתיות, בלוגים ופורומים, ויש להם את היכולת ליצור רמת מודעות והד תקשורתי מסיבי (Buzz), ולהשפיע באופן משמעותי על תהליך קבלת החלטות הרכישה של מספר עצום של גולשים. "משפיעני הרשת החדשים" מהווים, על-פי הנתונים שנאספו במחקר, רק 17% מאוכלוסיית הגולשים הכללית, שלהם יש מוטיבציה, זמן פנוי ואנרגיה להשקיע בפעילויות התנדבותיות ברשת, כמו כתיבת בלוגים, כתיבת ביקורות על מוצרים, הכנסת עידכונים לוויקיפדיה והפקת סרטים ביתיים והעלאתם לרשת. למעשה, מדובר בקבוצה מצומצמת למדי.
עוד מצא המחקר כי הקבוצה מתאפיינת בפרופיל פעיל באינטרנט בהשוואה לגולש הממוצע. לחלק משמעותי מהם יש כבר בלוג, הם נוטים להגיב לקמפיינים פרסומיים באינטרנט, ולהעביר את הפרסומות לחבריהם, וחלק ניכר מהם העלו תמונה או קליפ ווידאו בתגובה לקמפיין פרסומי באינטרנט במהלך שנת 2006. בעת שהם מבקרים באתרי מערכות חברתיות, הם נוטים יותר לתקשר עם חבריהם, ולהכיר חברים חדשים, כך שחוג חבריהם הוא הרבה יותר גדול משל הגולש הממוצע.
האנליסטים של ג'ופיטר מצאו, שעם היווצרות קבוצת "המשפיענים החדשים", מתחילה להשתנות גם עבודת השיווק באינטרנט. עבור המפרסמים, המשמעות היא בצורך ללמידת הדרכים למינוף קבוצות המשפיענים באינטרנט. המחקר מגלה, כי בעוד ש"המשפיענים הקלאסיים" משפיעים על חוג חבריהם ומכריהם בשלב הסופי של תהליך קבלת החלטת הקנייה, קרי בשלב גיבוש כוונות הרכישה, הרי ש"המשפיענים החדשים" משפיעים כבר בתחילת תהליך קבלת ההחלטות, כלומר, בשלב יצירת המודעות ואהדה למותג. לפיכך, זוהי הקבוצה האופטימאלית למטרת יצירת מודעות ו"באזז".
מסקנת האנליסטים היא שיש צורך באסטרטגיות שונות למשיכת "המשפיענים החדשים", לעומת "הקלאסיים". בעוד ש"המשפיענים הקאלסיים" רוצים מידע על המוצרים ודוגמאות שלהם (free samples), ו"סיפור המוצר" הוא שמושך אותם, "המשפיענים החדשים" הם בעלי פרופיל שונה, ומעוניינים בתכנים "שמסביב", כדוגמת תוכן מעניין שטרם נראה (למשל: "מי שיירשם יוכל לראות את הסצינות שנחתכו..") ונמשכים להגרלות.

pConBiz - סיכומים טכנולוגיים למנהלים להגדלת הרווחיות העסקית
יופיטר ריסרץ' היא חברת אנליסטים המתמחה במחקרים, תחזיות ויעוץ בכל הקשור לשיווק באינטרנט ובמדיות הדיגיטאליות החדשניות. האנליסטים של Jupiter Research מפרסמים מדי שנה יותר מ-300 מחקרי שוק, סקירות, תחזיות והמלצות לגבי המגמות המובילות בארה"ב ובאירופה בתחומי האינטרנט והטכנולוגיות הדיגיטאליות החדשות. www.jupiterresearch.com
תאריך:  27/02/2007   |   עודכן:  27/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשפיענים החדשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה הבעיה להעסיק "משפיענים" בשכר. ל"ת
הלך הערך שלהם.  |  27/02/07 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם אלתר
מאמרו האחרון של עו"ד ד"ר אברהם אלתר ז"ל שהלך לעולמו ממחלת הסרטן    המאמר נמסר לפרסום אחרי מותו
ראובן לייב
אורלנדו הפכה לאתר-תיירות כלל-עולמי בזכות אטרקציות של פלאי-עולם לגדולים כקטנים, שאין משנה להן    מלונות מפוארים, מוטלים משפחתיים, מסעדות מכל הסוגים והטעמים, מרכזי-קניות אינסופיים ואפילו שוק-פישפשים, מהגדולים בארה"ב
אריק פורסטר
גם אנחנו מכחישי שואה! וכמו שאירן מארגנת כנס כדי לפלמס את השואה היהודית, כך תומכת טורקיה בכנסים באוניברסיטאות אירופאיות ואמריקניות בהם מתנצחים פרופסורים מלומדים ומנסים לקבוע, אחת ולתמיד, באם היתה שואה ארמנית
יהונתן דחוח-הלוי
יאמין זכאריה, סופר והוגה דעות מוסלמי, בוגר אוניברסיטת לונדון, פרסם (23 בפברואר 2007) מאמר תחת הכותרת "שבע סיבות מדוע לתקוף את ארה"ב בפצצת אטום" - הוויכוח בעולם האיסלאמי בנוגע לשימוש בנשק גרעיני נגד ארה"ב והמערב אינו חדש וחכמי דת מוסלמיים רדיקליים רואים באפשרות זו הלכה מחייבת
עו"ד יוסי דר
כשאתה שומע את רזי ברקאי ודומיו - אנשי אמת וצדק מלידה - מגלגלים עיניים לשמיים על כך שח"כ טרטמן, שבמקרה מועמדת להיות שרה, אמורה וחייבת לתפקד בדיוק על-פי אחוזי הנכות שלה ולא יותר מכך - אינך יכול שלא להתפעל פעם נוספת מהצביעות של ה"עיתונאים" הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il