X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האטומיזציה העוברת על החברה היהודית הציונית וערכיה, היא היא הפרת האמונים הגדולה, החובקת-כל, וממנה יצאה הפרת האמונים "הקטנה" - חדירת ההון-שלטון לתוך מינהל ציבורי משולל עכבות של מוסר לאומי, דתי או חברתי
▪  ▪  ▪

שבעה ניסיונות קדמו להצעת גנות למפכ"לות, אבל הכל סרבו. מודעה דמיונית בעתון זה מחפשת "אנשים בעלי ראש גדול לתפקידים בכירים.. עם רצון לתרום לחברה.. עבר נקי" - ואין! כלומר יש, אך הם אינם רוצים לשרת את המדינה. והאלוף שטרן מתלונן שבשכבות שהמדינה הכי היטיבה עימהן, שהיא בעצם "שלהם", ההשתמטות גדולה. את השורות ממלאים "ישראל השנייה", מתנחלים וקיבוצניקים. ועוזי לנדאו ודני נווה מואסים אפילו בכיסא הנחשק בכנסת.
לא הברברים החריבו את האימפריה הרומית. הם נשאבו אל "עץ פורח מבחוץ וחלול מבפנים", כמשלו המצמרר של השופט זיילר. בימי שקיעת האימפריה מאסו האנשים במשרות ציבוריות, וג'.ב. בורי ("פלישת הברברים לאירופה") כותב: "במדינות הציביליזציה הישנה מסביב לים התיכון...עיקרון חובת הגיוס הכללי ננטש, למעשה". מרבית המתגייסים באו מהבלקן, מאסיה הקטנה ומן השבטים הגרמנים.
את החברה ה"דקדנטית", הסובלת מעידון תרבותי מנוון ומהתפוררות הכלל לטובת הפרט "המגשים את עצמו", "עושה לביתו" ו"שוחט פרות קדושות", מאפיינת השחיתות הציבורית. ביטוייה המובהק הוא "הפרת אמונים", שעפ"י אהרן ברק (בבג"צ שמעון שבס) גורמת ל"כרסום בעבותות הקושרות אותנו כבני חברה אחת".
סעיף הפרת האמונים ע"י עובדי הציבור (284 בחוק העונשין) נתון עתה למיתקפה. שרים וחכ"ים עם תיקים במשטרה, מראש הממשלה ומטה, אינם אוהבים אותו. שר המשפטים, הפרופסור דניאל פרידמן, ועימו הפרופסור אמנון רובינשטיין, מציעים להחליפו בעבירה משמעתית ("פגיעה באתיקה"). יש לומר לפרופסורים הנכבדים, שלא את הסעיף צריך לבטל, כ"א את האמונים, במובן הכי עמוק ובסיסי, יש להחזיר: אמונים לאידיאלים שמדינת היהודים - כולל המינהל הציבורי שלה - הוקמה כדי להגשימם.
על המיתקפה באקדמיה, בתקשורת, בחינוך ובשיח הציבורי נגד ערכים לאומיים, חברתיים ודתיים שבלעדיהם לא ברור, מה אנחנו עושים פה בכלל, על הפרת האמונים הזו - ניתן לומר בפארפרזה על דבריו של השופט ברק, שהיא מכרסמת בעבותות הקושרות אותנו כבני עם אחד, השומר אמונים לארץ אחת ולמורשת אחת, ובהעדר האמונים האלה - העץ חלול, והכורת בדרך.
מפני שבאין מטרה ומשאת נפש משותפת לכלל כולו - מה נותר? "האני" ו"העכשיו": צבא ש-4 אמהות מחזיקות אותו כבן ערובה. ממשלה שהאוייב מכניע אותה לרצונו בגלל שבוי אחד. טלוויזיה שמטיפה נגד ברית מילה ובעד נוצרים "משיחיים". ארץ על אתריה ההיסטוריים והדתיים שאינה יותר מעץ, אבן ו"קבר שייך", גאולת אדמה שהפכה לגזל קרקעות, עלייה - להגירה, וקוד אתי של צה'ל שהנאמנות למולדת מוחלפת בו במחוייבות לחבר וליחידה, כמו בצוות "ברינקס".
האטומיזציה העוברת על החברה היהודית הציונית וערכיה, היא היא הפרת האמונים הגדולה, החובקת-כל, וממנה יצאה הפרת האמונים "הקטנה" - חדירת ההון-שלטון לתוך מינהל ציבורי משולל עכבות של מוסר לאומי, דתי או חברתי.
נגד השלילה - הפרת האמונים הפלילית - החוק מושים תרופה זמנית. ריפוי לעומק ייתכן רק ע"י החזרת החיוב. זוג מתגרש בגלל אלף נימוקים שליליים, אבל הסיבה האמיתית היא העדרו של החיוב, הסתלקותה של האהבה.
השיבו לעם את האמונים, ועד מהרה תמצאו שפע של "אנשים בעלי ראש גדול לתפקידים בכירים, עם יכולות ביצוע מוכחות, רצון לתרום לחברה ועבר נקי", ואפילו מפכ"ל מתאים יימצא.

תאריך:  04/03/2007   |   עודכן:  04/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושה: השבת האמון
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אמון
ע.ג1  |  4/03/07 19:48
 
- דבריך אלו, הם הדוגמה לשנאת-אחים שתפשה את מקום האחווה והאהבה שהיתה צריכה לשרור בתוכנו. חבל. ל"ת
הניה  |  4/03/07 20:44
 
- לא.ג מילה אחת תתביש! אינךאדם! ל"ת
שלגון  |  4/03/07 22:14
2
הפרת האמון של ממשלות ישראל לדורותיהם
ישעיהו - ירושלים  |  4/03/07 20:53
 
- לישעיהו.המתנחלים הם הציונים האמיתיים
שלגון  |  4/03/07 22:27
3
אהרן ברק: גם הוא במגדירי הפרת אמונים
משה, עורך-דין  |  4/03/07 22:11
4
יש אנשים בעלי ראש גדול אך.........
.א.ל.  |  4/03/07 23:43
5
כמו תמיד, אליקים העצני, מאיר עיניים
זית על הגבעה  |  5/03/07 10:34
6
דברים מן הלב הניכנסים ללב
קרדיולוג  |  5/03/07 20:02
7
ישעיהו, תפסיק לשתות נפט. זה לא עושה לך טוב. אה וגם..תעמולה שמאלנית לא פה בבקשה.
נה  |  5/03/07 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
עסקו של המבוטח נשרף וחברת הביטוח חשדה כי הוא זה שהצית את עסקו, אולם ללא כל בסיס בראיות    המבוטח ניאות ללכת לבדיקת פוליגרף ונכשל    האם חברת הביטוח הייתה רשאית לדחות את תביעתו רק על סמך תוצאות הפוליגרף?
אריק באך
מיה קוך, שהצליחה להילחם ואף להביס את גדולי המושחתים במדינה, הלכה היום לעולמה    אם תשכיל המדינה לתגמל את חושפי השחיתויות, אזי נדע כי שלטון החוק אינו רק סיסמה סתמית של מושחתים המטיפים לאחרים להיות בסדר
הרב עו"ד יצחק גאגולה
כמה לקחים והערות מהפרשה האחרונה שהסעירה את המערכת הפוליטית
ד"ר צלו רוזנברג
התחושה הכללית היא ששלטון החוק הפך להיות לאות מתה וכל בריון יעשה כטוב בעיניו. הציבור מביט ולא מאמין: הפשע והשחיתות משתלמים. ומדוע לא נעשה גם אנו זאת?
נרי אבנרי
לדן מרגלית אני אומר: במדינה שבה המושחתים אסרו מלחמה כנגד הלוחמים בשחיתות, ניקיון לא יספיק. צריך הדברה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il