X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צדקה אינה צדק חברתי, ואיש אינו יודע האם וכיצד יביא הנדבן גאידמק צדק חברתי בהיותו הפוליטיקאי גאידמק. איש גם אינו יודע איזה מנהיג הוא יהיה, אז מדוע כל כך הרבה אנשים משתוקקים לראותו בכנסת?
▪  ▪  ▪

גאידמק כפוליטיקאי, הרבה שאלות, מעט ידע, ולמרות זאת כל כך הרבה אנשים משתוקקים לראותו בכנסת. להרבה אנשים יש הרבה תקוות ומשאלות לב, רק ספק רב אם יש להן על מה להתבסס. מצפים מגאידמק להיות מוביל חברתי סוציאליסטי, אך מדובר באדם שעשה הונו בדרך קפיטליסטית. גם את תדמיתו בונה גאידמק כנדבן ולא כאיש עשייה נוסח אריה-ליובה אליהב.
כלום לא למדנו דבר מסיפור שמואל פלאטו-שרון? האם תרומת כספים מהווה תנאי מספיק להפוך להיות אחד מבית המחוקקים? אחד ממעצבי עתידה של המדינה? מהי דעתו בנושאי מדיניות חוץ וביטחון? האם בהיותו עולה מרוסיה זה אומר אוטומטית שהינו בעל נטייה פוליטית ימנית? ואם כן איזה? נוסח הליכוד או נוסח ישראל ביתנו? נוסח המפד"ל או שיש לו נוסח משלו?
ומהי דעתו על שלטון החוק במדינה? כלום התחככותו ברשויות החקירה יצרה בו דעה עליהם, ומהי? אפילו בנושאי חברה וכלכלה דעתו אינה ידועה. מה דעתו על נושא קצבאות? ונושא עובדים זרים? ונושא נישואים אזרחיים והרשימה ארוכה.
אני מכבד מאוד את תרומתו של הנדבן גאידמק. אני חושב שיש להעריכו, ולהביע הערכה זו. ההערכה צריכה להתבטא בשיטות מקובלות כמו מקום כבוד באירועים שונים, קריאת מוסד ציבורי על שמו או כל דרך דומה.
מעמד חבר כנסת ישראל אינו ואסור שיהיה הבעת תודה לתרומות. אם אהיה ציני, זה הופך את התרומות לקניית מעמד בכסף ומטיל ספק בכוונות התורם. אם אהיה עוד יותר ציני אנסה להגדיר מחירון, תרומות בסך מסוים ייקנו מושב בכנסת, תוספת תקנה תפקיד יו"ר ועדה, והרבה תרומות יקנו אולי תפקיד שר, אולי אפילו תפקיד ראש הממשלה.
תוקם לאלתר מפלגת הנדבנים, ושיתחרו גאידמק ואריסון ואחרים. אם כבר כסף קונה מעמד, אז במסורת הקפיטליזם נמקסם רווחים ונוציא את התפקידים במכרז לכל המרבה בתרומות.
אולי אני תמים, אך בעיני להיות חבר כנסת זו שליחות חברתית. תפקיד חבר כנסת צריך להינתן למי שבמשך תקופה ארוכה הוכיח פומבית יושר ויושרה, הביע את דעותיו ופעל לקידומן.

תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאידמק פלאטו-שרון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו כל כך רגילים שאף אחד לא נותן לנו כלום ולא אכפת לאף אחד מהאזרח הקטן שאנחנו
נה  |  7/03/07 15:52
2
אכן, השוואה יוצאת מהכלל
עודד ב  |  7/03/07 18:20
3
החרדה והחדשות שלך נובעות מכלום.
נה  |  8/03/07 12:58
4
איזה משפט מביך
רותם ברקוביץ  |  24/07/07 12:50
5
אין דברים חינם
שלוח  |  22/06/08 03:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אילן שדה
הגיעה עת ההינתקות. כל הכספים וכל הנכסים שהוזרמו למדינת ישראל כפיצוי מגרמניה ומדינות אחרות וכ"שנור" מארה"ב ראוי שיחולקו לניצולי השואה וליורשי הנספים
חיים שיבי
סיקרתי בשנים האחרונות אין סוף דיווחים של מבקר המדינה. ראיתי אותם נקברים בעמודי פנים של עיתונים ולא מזיזים לאיש. יהיה המבקר מי שיהיה. כן, אני רוצה מסקנות אישיות. כן, אני רוצה לראות את אימת המבקר בפניהם של המבוקרים
ראובן לייב
מחקר שנערך ערב יום האישה הבינלאומי (שיחול ביום חמישי השבוע, 8 במרס) באוסטריה מגלה כי נשים מעדיפות לקבל את מרות הגבר בעבודה ומבכרות טיפול רפואי של רופא-גבר
גורי גרוסמן
מי אם לא אתם שרוממות המוסר והצדק בגרונכם, החייבים להתייצב בראש מסע הסברה ותמיכה במבקר המדינה, שאם חלילה ירפו ידיו וייכנע למשמיציו, יקרוס המחסום האחרון העוצר את ראש הממשלה ועושי דברו
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת במקרה של גב' טרטמן עשתה את שלה בגדול אבל הגזימה במקצת בשוליים. אסתרינה תקפה בחמת זעם את כל כלי התקשורת והכתבים, אבל אין לה, אלא להלין על עצמה. לא תואר לה - ולא הדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il