X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לפירסומים, הוא לא בעל מניות ב"מנופים פיננסיים" מה יאמר זליכה לכספי, ולהיפך למי מכר גרופמן פנטהאוז מי יעשה עסקים עם בנק שוויצי גדול ולאיזה מנכ"ל קשה לדפדף בדוחות של חברתו
▪  ▪  ▪

בכמה פירסומים שהיו באחרונה נאמר כי הכדורגלן-לשעבר חיים רביבו שותף בחברת מנופים פיננסיים לישראל. לא דובים ולא שותפות: דוחות רשמיים של החברה מבהירים חד-משמעית, היזמים אברהם נניקשוילי וג'ון בן זקן הם יחד בעלי 85% בחברה, ויתר המניות בידי הציבור בבורסה.
יתכן שלרביבו יש מניות בבורסה, אך הן מהוות פחות מ-5% ממניות החברה, כי שמו אינו מופיע ברשימת "בעלי הענין", הכוללת כל מי שמחזיק ב-5% ממניות חברה ציבורית.
מכאן, שרביבו בן ה-35 גם לא היה שותף בעיסקה, שבה רכשה חברת מנופים את קניון ארנה מחברת אלביט הדמיה, של מוטי זיסר. רביבו מכהן מזה שנתיים כדירקטור בחברת מנופים, אך אינו פעיל בוועדות הדירקטוריון. לפני כשנה, ב-22.3.06, הודיעה החברה, כי בעלי השליטה "דנו עם רביבו על אפשרות שילובו בגרעין השליטה", על-ידי כך שימכרו לו ממניותיהם, או יתנו לו אופציה לרכישת מניות. עברה שנה - ודבר לא קרה.
חיים רביבו הוא מבעלי חברת "סטאר ב.ר. ניהול ואחזקות", שיש לה קשרים עיסקיים, שלא פורטו, עם עסקים פרטיים של נניקשוילי ובן זקן. אין לכך קשר לחברת מנופים פיננסיים הציבורית.

דו-קרב: כספי מול זליכה

ב-9 בספטמבר הופיע עו"ד רם כספי בכנס הפקידות הבכירה של משרד האוצר, והגן על הקשר בין הון ושלטון, באמרו כי מדובר ב"קשר מבורך". החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, השיב לו לאחר שלושה ימים, על בימה אחרת, של כנס מרכז השלטון המקומי, ואמר כי דבריו של כספי "מבישים".
בעוד שלושה ימים יעמדו שני היריבים זה מול זה, בוועידה לנושאי נדל"ן ופיננסים שמארגנים מעריב, מכללת נתניה ומשרד עוה"ד נמדר. כדי להבטיח שצפוי לנו דו-קרב מילולי מותח, דאגו המארגנים מראש להבטיח שהשניים ידברו, זה ליד זה, זה מול זה, על הנושא "קלקולים בהון ובשלטון". יהיה שמח.

המאזן ששוקל קילו וחצי

מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל, איזי כהן, התקשה השבוע לדפדף בדוחות הכספיים של חברתו, שהוצגו השבוע בפני עתונאים בתל אביב. אין פלא: המאזן, בן 385 עמודים, שוקל קילו וחצי. זהו ללא ספק המאזן הכבד ביותר שהוצג אי פעם בישראל, אבל חכו-חכו (אולי) לדוחות של הבנקים.
כהן הסביר, לגמרי לא בהומור: "המאזן גדול וכבד בגלל הרגולטור - כלומר המפקח על הביטוח ידין ענתבי - המחייב אותנו כל העת לעוד ועוד פירוטים והסברים".
כדי להסביר את חומרת המצב, סיפר כהן כי הדוחות הכספיים של קבוצת הביטוח האיטלקית ג'נרלי, שהיא החברה-האם של מגדל, הם בערך בחצי כמות הנייר והעמודים מהדוחות של מגדל. אף אחד לא יאמר לנו שאיטליה, אחת המעצמות הכלכליות של אירופה, איננה יודעת מה לדרוש מחברות הביטוח שלה.

מנצח המקהלה קנה פנטהאוז מגרופמן

מנשה לב-רן, המנצח של מקהלת "יובל", קנה מקרן הנדל"ן פייר 1 פנטהאוז בבניין שהחברה בונה בכפר גנים, פתח תקוה. הוא שילם כ-500 אלף דולר. לכאורה, עיסקה שיגרתית, אבל יש בה עוקץ: "יובל" היא האגודה המארגנת זה שנים רבות קונצרטים לחזנות, המושכים קהל של אלפים.
יו"ר יובל , בהתנדבות, הוא איש העסקים שלמה גרופמן. פרנסתו של גרופמן באה מקרן פייר 1, שבה הוא מנכ"ל משותף (יחד עם זלמן שובל) ובעל מניות. במלים אחרות, המנצח על המקהלה קנה דירת-גג מחברה המנוהלת על-ידי הבוס שלו.

עסקים בשוויץ: גם סטימצקי, פרופר ויוכמן

לשכת המסחר ישראל-שוויץ ערכה אירוע חגיגי, לרגל החלטתו של הבנק השוויצרי קרדיט אגריקול (שוויץ) לפתוח נציגות בישראל. עשרות אנשי עסקים בכירים נענו להזמנה ששלח גדעון המבורגר, מבעלי חברת הביטוח הראל ונשיא לשכת המסחר.
מי ומי בבאים? רינה באום (סגנית נשיא פדרמן השקעות), דוד בלומברג, אמנון דותן (מנכ"ל רדימיקס), רואה החשבון צבי יוכמן, עליזה יפו (מבעלי חברת הבניה רמט), עו"ד גד נשיץ, ערי סטימצקי, גד פרופר, יוסי צ'חנובר. זה לא אומר, כמובן, שלכולם יש עסקים בשוויץ, אבל מותר להגיד שהם מגלים ענין בנושא.
שגריר שוויץ בישראל בירך, ונציג בכיר של הבנק, שהגיע במיוחד לאירוע, סקר בקפידה את האורחים. בשבועות הקרובים יוכל להגיש את הרשימה לנציגות הבנק בישראל, כדי שיידעו עם מי להתחיל בשיחות עיסקיות.

תאריך:  09/03/2007   |   עודכן:  09/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האגדה לבית חיים רביבו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האגדה לבית רביבו
רשון ז  |  9/03/07 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
ראש הממשלה השתמש בתרגיל ישן נגד לינדנשטראוס, ערעור אמינותו    המבקר לא הצליח להימלט    למרות שהוא מכהן כראש ממשלה כבר שנה, אולמרט לא מצליח להגמל מהרגליו הלא ממלכתיים    המאבק של יהדות התורה על קצבאות הילדים יסייע בסופו של דבר, אבל לקשישים    וגם: כיצד אולמרט יסביר את עדותו בוינוגרד    אגם הברבורים
יהונתן דחוח-הלוי
בשולי וועידה בינלאומית על הטרור מצאתי לצד נבואות הזעם גם נקודת אור - נציג של מדינה ערבית עימו שוחחתי יצא בשצף קצף נגד תופעת האיסלאם הרדיקלי והביע תמיכה בהקמת איסלאם חילוני שייתן מענה אידיאולוגי לפנאטיות הדתי    לעמדה זו שותפים גם נציגים מוסלמים נוספים שהגיעו לכנס ממדינות שונות, ובראשן ארשאד מנג'י הקנדית שרשמה פרק מפואר במאבק למען רפורמות באיסלאם
ראובן ימרום
ראובן ימרום
אביטל גוטמן
אוכלוסיית הפאנליסטים משיבה על סקרים מתוך שיתוף פעולה ורצון חופשי. הפאנליסט עונה על השאלון כאשר הוא רואה את הטקסט וללא מגבלת זמן וחוסר התקשרות והבנה בינו לבין המראיין בטלפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il