X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יושב-ראש האגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" ביבנאל יואל צימרמן, ערך רישום כוזב של קרקעות ומים
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

יושב-ראש האגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" ביבנאל, יואל צימרמן, המשמש כאחד הנציגים הבולטים של המגזר החקלאי הכפרי בישראל, מודה כי ערך רישום כוזב של קרקעות ומים לצורך "התיישבות בנים" ביבנאל, אבל מצדיק את הרישום הכוזב בכך שהוא נעשה כדי להעביר קרקע ומים לאחיינו. צימרמן אמר את הדברים בתגובה למסמכים שהתגלו באחרונה בארכיון האגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" ביבנאל. במסמכים נכללו בנו ובתו ברשימת הזכאים לקבלת קרקעות ומים במסגרת הקצאה מיוחדת ל"התיישבות בנים".
מדובר ברשימה שנערכה בשנת 1980 כאשר מינהל מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות הסכימו להקצות קרקעות ומים לאגודת "תוצרת ואשראי" ביבנאל לצורך קליטת "התישבות בנים". צימרמן כלל את בתו ברשימת הזכאים, אלא שהבת לא עמדה בקריטריונים הנדרשים ושמה נמחק. לאחר מכן, התוסף לרשימה בנו של צימרמן, שהיה אז קטין ולפיכך גם הוא לא היה יכול להיכלל ברשימת "התיישבות בנים". אלא שצימרמן עצמו טוען כי גם בנו וגם בתו נכללו ברשימה כדי לאפשר העברת קרקע ומים לאחיינו, שגם הוא לדבריו לא היה זכאי להיכלל ברשימה. "עשיתי את זה למען אחייני", טען צימרמן.

אריאל שרון התערב והבנים קיבלו קרקע ומים

יבנאל היא אחת ממושבות הברון הוותיקות בארץ ואדמותיה מחולקות בין קבוצות שונות,שהאגודה החקלאית "תוצרת ואשראי" היא הגדולה והוותיקה מביניהן. בשנות השמונים, יבנאל גדלה וכל אחת מהקבוצות ביקשה תוספת קרקע ומים על-מנת לקלוט את דור הבנים. הסוגיה הובאה לפני שר החקלאות דאז אריאל שרון, שנפגש פעמיים עם אנשי יבנאל והטיל על מי שהיה מנכ"ל משרדו, אברהם בן מאיר, לנהל מו"מ בנושא.
בן מאיר, בעזרתם של חיים קטיביץ ממשרד החקלאות ואסף דרורי ממינהל מקרקעי ישראל, החליט להקצות לכל אחת מהקבוצות ביבנאל תוספות קרקע ומים לצורך"התישבות בנים". כל קבוצה קיבלה תוספת בהתאם לגודלה. אגודת "תוצרת ואשראי" קיבלה תוספת של 25 יחידות משק עבור הבנים, כאשר כל משק ותיק היה זכאי לתוספת יחידה אחת בלבד או בלשון ההסכם: "פתרון אחד בכל משק". כמו כן הוחלט שגודל היחידה של "בן מתיישב" יהיה 40 דונם, מהם 20 דונם שיקצו לו הוריו ו-20 דונם שיקצה מינהל מקרקעי ישראל. משרד החקלאות הסכים להקצות ליחידות המשק החדשות של דור הבנים מיכסות מים על-מנת ש"הבנים המתיישבים" יוכלו לעסוק בחקלאות. כמו כן נקבעו קריטריונים לפיהם נקבע מי יהיה זכאי להיות "בן מתיישב" ומי לא. "בן מתיישב" הוגדר כ"מי שאינו בן ממשיך במשק ההורים", "תושב קבוע ביבנאל לפחות עשר שנים", "הגר ביבנאל כל ימות השנה", "לאחר שירות צבאי ונשוי", ו"בעל ידע בחקלאות שעיסוקו בחקלאות".

יד נעלמה הוסיפה את הבן

בסיום המו"מ, נקבעה רשימת מועמדים והוקמה ועדת קבלה. יואל צימרמן רשם כמועמדת את בתו, אבל הסיר מרצונו את מועמדותה לאחר שחבריו לאגודה טענו שהיא לא מתגוררת דרך קבע ביבנאל, אינה נשואה וגם אינה עוסקת בחקלאות. ברשימה המתוקנת והסופית של ועדת הקבלה נכתבה הערה: "מועמד מס. 16 משק יואל צמרמן ברשימה מקורית, ויתר מרצונו הטוב על מקומו" וצימרמן הוסיף את חתימת ידו ליד ההערה. תהליך חלוקת הקרקעות להתיישבות הבנים של אגודת "תוצרת ואשראי" התמשך שנים אחדות וצימרמן היה חבר בוועדת הביצוע של חלוקת הקרקעות והמים. לאחר שהוא הצהיר כי הוא מוותר מרצונו על תוספת 20 הדונם שביקש עבור בתו, הוסיפה יד נעלמה את שם בנו של צימרמן לרשימת הזכאים לקבלת קרקע במסגרת "התיישבות בנים" למרות שבזמן חלוקת הקרקעות הבן כאמור, היה קטין ועל כן – לא היה זכאי לתוספת. כמו כן, קיבל צימרמן תוספת מכסות מים, שנתנו לטענתו כפיצוי על הוויתור על זכותה של בתו לקבלת קרקע.

החברים תובעים ממינהל מקרקעי ישראל להתערב

הגילויים הארכיוניים העלו את זעמם של חלק מחברי אגודת "תוצרת ואשראי" נגד היו"ר צימרמן והם פנו למשרד החקלאות ולמינהל מקרקעי ישראל על-מנת שיפעילו את סמכותם לכפות על צימרמן להחזיר את הקרקעות ואת מיכסות המים שקיבלו ילדיו שלא כדין. "איך ייתכן שאדם המשמש כנציג החקלאים מרשה לעצמו לקחת קרקעות ומכסות מים שאינן מגיעות לו", שואלים חבריו באגודה.

תגובות

יואל צימרמן: "ויתרתי על הזכות של בתי ובני והעברתי את הזכויות שלהם לאחייני, שלא הייתה לו זכות ל"התיישבות בנים" ולא התגורר ביבנאל [כאמור, מגורים ביבנאל היו תנאי לזכות לקבל קרקע במסגרת "התישבות בנים", א.פ.]. נכון שבשעתו היו חברים שכעסו עליי על מה שעשיתי, אבל למה לעורר את זה עכשיו? חלוקת הקרקעות אושרה בערכאות וכיום בגלל שוויתרתי על הזכות של בתי, אני מקבל מים על שמה. את המשק של בני קניתי בכסף מלא". [בהקשר זה יש לציין שברישומים הרשמיים שמו של הבן מופיע בין זכאי "התיישבות בנים" שקיבלו קרקע ממינהל מקרקעי ישראל, בנוסף לשמו של האחיין ולא במקומו, א.פ.].
אחיינו של צימרמן רון שרון: "קיבלתי את הקרקע ואת המים בזכות ולא בחסדו של צימרמן. אין שום קשר ביני ובין האדמה הזו. הוא רשם את הבן כי אין לו בנים ממשיכים העומדים בקריטריונים שהוא עצמו קבע".
מינהל מקרקעי ישראל נמנע מלמסור את תגובתו.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר מסר בתגובה כי אינו מתערב בחלוקת מכסות הקרקע והמים בין חברי האגודה.

תאריך:  09/03/2007   |   עודכן:  09/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבנאל: רישום כוזב של קרקעות
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
חדשות לא מפתיעות
יבניאלי ישר  |  12/03/07 20:51
2
סוף גנב לתלייה ל"ת
אזרח שומר חוק  |  13/03/07 08:13
3
שחיתות יבניאלית
חקלאי  |  13/03/07 19:45
4
כתבה מגמתית
יבניאלי לא מופתע  |  13/03/07 23:04
 
- תגובה לגבי חלוקת אדמות ביבנאל
חקלאי מצוי  |  16/03/07 21:38
5
תגובה לגבי חלוקת אדמות ביבנאל
דני קרמר  |  15/03/07 08:36
6
ל4 חנפן אינך מכיר את העובדות!! ל"ת
6  |  16/03/07 07:49
 
- עובדות וחנפנות
יבניאלי לא מופתע  |  18/03/07 21:29
 
- חה חה אולי גם אתה קיבלת משהו
יו  |  20/03/07 20:16
7
מה העובדות באמת?
בוחן  |  16/03/07 11:28
 
- לבוחן !אני מזמין אותך לעשות לי
6  |  16/03/07 14:04
8
יבגאל במערומיה
חקלאי מצוי  |  17/03/07 10:51
9
יואל
יבנאלי מוקיר  |  18/03/07 11:27
 
- יקיר יקיר אבל לקח לעצמו התישבו
יהושפט  |  18/03/07 13:02
10
חלוקת קרקע ומים
חקלאי מצוי  |  19/03/07 04:59
11
גניבת הקרקעות והמים
סתם תושב  |  19/03/07 18:42
 
- ואין לו בן ממשיך !אנחנו נתחלק
יהושפט  |  20/10/07 17:41
12
גניבת אוצרות מדינה
חקלאי  |  21/03/07 21:17
13
סרטן במי השתיה
יבנאלי  |  17/07/07 05:27
 
- רישום כוזב
יחין   |  10/04/08 11:31
 
- רישום כוזב
יחין   |  10/04/08 12:04
14
מה עם אדמות השיכון?
תושב משנת 50  |  11/09/09 21:41
15
משק צימרמן
מ בינימין  |  20/04/14 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בניגוד לפירסומים, הוא לא בעל מניות ב"מנופים פיננסיים"    מה יאמר זליכה לכספי, ולהיפך    למי מכר גרופמן פנטהאוז    מי יעשה עסקים עם בנק שוויצי גדול    ולאיזה מנכ"ל קשה לדפדף בדוחות של חברתו
מתי טוכפלד
ראש הממשלה השתמש בתרגיל ישן נגד לינדנשטראוס, ערעור אמינותו    המבקר לא הצליח להימלט    למרות שהוא מכהן כראש ממשלה כבר שנה, אולמרט לא מצליח להגמל מהרגליו הלא ממלכתיים    המאבק של יהדות התורה על קצבאות הילדים יסייע בסופו של דבר, אבל לקשישים    וגם: כיצד אולמרט יסביר את עדותו בוינוגרד    אגם הברבורים
יהונתן דחוח-הלוי
בשולי וועידה בינלאומית על הטרור מצאתי לצד נבואות הזעם גם נקודת אור - נציג של מדינה ערבית עימו שוחחתי יצא בשצף קצף נגד תופעת האיסלאם הרדיקלי והביע תמיכה בהקמת איסלאם חילוני שייתן מענה אידיאולוגי לפנאטיות הדתי    לעמדה זו שותפים גם נציגים מוסלמים נוספים שהגיעו לכנס ממדינות שונות, ובראשן ארשאד מנג'י הקנדית שרשמה פרק מפואר במאבק למען רפורמות באיסלאם
ראובן ימרום
ראובן ימרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il