X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת הכנסת החליטה שלא להדיח השבוע את נשיא המדינה כאשר 12 חברי ועדה החליטו שלא להגיע לדיון באותו יום כינס נתניהו מסיבת עיתונאים וטען כי חברי כנסת בקדימה מבקשים לעבור לליכוד, רק שאותם חברי כנסת לא נמצאו וגם, מיהו החבר החדש ליצמן, מדוע הופתע בן-ששון והאם לעובדי הקבלן מגיעה לדעת מהם תנאיהם? המאה ועשרים
▪  ▪  ▪
יצחקי. עדיף חופשה ולא להצביע על הדחה

שבעה חברי כנסת הרימו ידיהם השבוע בוועדת הכנסת בעד הדחתו של נשיא המדינה, משה קצב. אולם, הם כבר ידעו, כפי שידענו כולנו, כי הפור נפל הרבה לפני ההצבעה והנשיא לא יודח בפני כנסת ישראל.
שעות מספר לפני התכנסותם של חברי הכנסת לדיון השלישי על הדחתו של קצב, הגיע ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) לכנסת. "היום הכנסת תשפיל עצמה", אמר והתכוון למהלך הכולל שהסתיים באותו היום. "התהליך עצמו לא היה נכון והתוצאה היא המיותרות של הדיון ושל ההצבעה". ובזמן ההצבעה, החליט איתן שלא להצביע בעודו מצהיר כי הדיון עצמו אינו ראוי.
יכול להיות שאיתן צדק. עובדה היא שחברי כנסת רבים בחרו שלא להגיע לדיון. 12 חברי כנסת מצאו עיסוקים אחרים בזמן שוועדת הכנסת דנה בעתידו של נשיא מדינה, המואשם במעשים מגונים. אחד מהם, יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה), בחר לצאת לחופשה בחו"ל. אם זו הדרך שחברי הכנסת מתייחסים לדיון על הדחת הנשיא, אולי זהו באמת דיון לא ראוי.

נתניהו הפריח עוד ספין לאוויר?

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), הכריז השבוע במסיבת עיתונאים דרמטית מול הכתבים הפרלמנטאריים כי חברי כנסת בקדימה מבקשים לחזור לליכוד. נתניהו סיפר לעיתונאים כי "מתקיימים מגעים בין חברי כנסת מסיעת קדימה וחברי כנסת מסיעת הליכוד בסוגיה זו".
ההכחשה הגורפת שיצאה מסיעת קדימה לא הפתיעה אף אחד, אבל גם כאשר נעשה ניסיון לבדוק את הדברים ולמצוא את אותם חברי כנסת, היה זה ניסיון עקר. זמן קצר לאחר שנתניהו אמר את דבריו, נפגשתי במקרה עם שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית (קדימה). שטרית ידוע בהתנגדותו למהלכיו ולהתנהלותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ומן הסתם, אם מישהו יבקש לעזוב את קדימה, הרי זהו שטרית. אולם, כאשר נשאל האם הוא עוזב לליכוד, צחק צחוק גדול. "אין לי מושג על מה ביבי דיבר", אמר לי, "שיגיד עם איזה חברי כנסת הוא דיבר ושלא יסתתר מאחורי חשאיות מדומה", אמר. "אני לא עוזב לשום מקום".
גם חברי כנסת אחרים לא בדיוק הבינו על מה נתניהו דיבר. האם היה זה עוד ספין?

ליצמן מצא חבר חדש

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), החליטה השבוע שלא להצביע על הדחת יו"ר ועדת הכספים מסיעת יהדות התורה האופוזיציונית, יעקב ליצמן. הקואליציה, שאמורה היתה להדיח את ליצמן ולהכתיר את ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לתפקיד, לאור ההסכמים הקואליציוניים בין ישראל ביתנו וקדימה, נכשלה.
את התודות, אמורה הקואליציה להפנות בעיקר לסיעת הגמלאים ולח"כ משה שרוני, יו"ר הסיעה. דקות מספר לאחר ההחלטה שלא להצביע, נכנס ח"כ שרוני לחדרו של ליצמן, חייך חיוך רחב וחיבק אותו חיבוק גדול. "אתם חושבים שיכול להיות יושב-ראש של ועדה יותר טוב מליצמן", צעק על הנוכחים בסגנונו הידוע; לא יהיה ולא היה ושלא יבלבלו את השכל".
וליצמן מצידו, נבוך במעט מהמעריץ החדש, ישב וחייך. הוא טוען כי הוא לא אוחז בקרנות המזבח, אך כך הוא עושה, על-מנת לקבל חצי מיליארד ש"ח לקצבאות הילדים. בשבועות האחרונים ויתר ליצמן על מיליארד ש"ח, רק כדי לקבל סכום מסוים למשפחות ברוכות ילדים. ביום שני הקרוב, תתכנס ועדת הכנסת פעם נוספת על-מנת להדיח את ליצמן. הפעם, ככל הנראה, יימצא הרוב המתאים.
יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, חזר בסוף השבוע מחופשתו בחו"ל, ואמור לעשות את הסדר הדרוש בקואליציה ולהתניע את המהלך בו ישראל ביתנו תקבל יו"ר ועדת כספים, שר נוסף בממשלה, והשר יצחק הרצוג, יתמנה לשר הרווחה. ליצמן, ככל הנראה, לא יקבל את הכסף לקצבאות הילדים. אבל לפחות, הוא מצא חבר חדש.

מי הדליף את מכתבו של בן-ששון?

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), הופתע השבוע לראות את מכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מודלף לאמצעי התקשורת. בן-ששון ביקש במכתבו לפתוח בחקירה על-מנת לגלות האם היו הדלפות ממשרדו של מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס. דקות מעטות לאחר שהגיע המכתב לשולחנו של מזוז, החלו הפרסומים בנושא.
יו"ר מפלגתו של בן-ששון, ראש הממשלה אהוד אולמרט, יצא יום קודם לכן, בהאשמה כי המבקר אכן הדליף את הדוח לעיתונאים. ח"כ בן-ששון, גם כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, וגם כחבר סיעתו של אולמרט, ביקש לבדוק האם באמת היו הדלפות. אולם, ההדלפה במקרה הזה, של המכתב, לא הגיעה מלשכתו של המבקר, היועץ המשפטי לממשלה וכאמור, גם לא מלשכתו שלו. אולי כדאי לשלוח מכתב נוסף ליועץ המשפטי לממשלה, שיבדוק האם ישנן הדלפות במשרד ראש הממשלה?

לעובדי הקבלן מגיע לדעת מהם תנאים עבודתם

השבוע אישרה מליאת הכנסת, בקריאה טרומית, הצעת חוק המחייבת את מעסיקי עובדי הקבלן לדווח לעובדים הללו בכתב, על תנאי העבודה שסוכמו בין מזמיני העבודה לבין החברות הקבלניות. כיום, לעובדי הקבלן אין כל יכולת לדעת מהם אותם תנאי העבודה, שכן העובד הוא לא צד לחוזה המסחרי שבין קבלן כוח האדם לבין מזמין השירות.
וכך הדרך הכמעט יחידה בה יכול העובד לדעת מהם אותם תנאים היא באמצעות הליכי גילוי מסמכים לאחר סיום עבודתו, ולאחר שהוא נאלץ להגיש תביעה נגד מעבידו. עד כה, בתי הדין האזוריים לעבודה נקטו בגישות סותרות לגבי ישום הדרך בה יכול העובד לדעת פרטים על תנאי העסקתו, כפי שנקבעו בין קבלן כוח האדם למזמין השירותים.
יוזם ההצעה, ח"כ דב חנין (חד"ש), טען לאחר האישור בקריאה טרומית כי "זהו צעד חשוב להתמודדות עם עבדות הקבלן בארץ, תופעה שמקיפה יותר מעשרה אחוזים מהעובדים בארץ, חלקם הגדול במערכת הציבורית". כעת, יועבר החוק לועדות הכנסת למען הכנתו לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית ואם לא ייתקל בקשיים יוצאי דופן, בקרוב, גם עובדי הקבלן יידעו מהם התנאים בו הם אמורים לעבוד.

תאריך:  10/03/2007   |   עודכן:  10/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"היום הכנסת תשפיל עצמה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה הקישקוש המקושקש? מישהו שכח את עבודת העריכה ל"ת
אולי תאלפו איזה בבון שיעשה עבודה טובה יותר  |  10/03/07 18:25
2
הגיע הזמן שח"כ בן ששון יכיר את החבר הטוב שעליו הוא יוצא להגן...
ע.ע.  |  11/03/07 11:30
3
ח"כ בן ששון מדוע אינך מבקש מהיועמ"ש לחקור את ההדלפה על עדות אולמרט בועדת וינגורד ??? ל"ת
מלחכך הפינכה  |  11/03/07 11:42
4
שיטרית.... ח...ח....ח...ח....ח.. מי זה  ל"ת
י.צ.  |  11/03/07 15:23
5
גאון הדור, האם אתה מצפה שיחשפו את הח"כים העומדים לעזוב
את קדימה?   |  12/03/07 08:04
6
מה דעתכם שזה מפלגתו (קדימה)... ל"ת
המבין בתיחמונים  |  15/03/07 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
ד"ר חיים משגב
דניאל בר
עו"ד אברהם פכטר
משלושה יוצא אחד ניזוק - שלטון החוק    היועץ המשפטי לממשלה המסרב לייצג בבג"צ את וועדת הכנסת ואת המבקר, מכרסם בשלטון החוק    כשנוצר חלל או וואקום קונסטיטוציוני - משאירים את ניהול המדינה בידי בג"צ
אברהם (פריצי) פריד
פריצי פותח טור חדש ב-Nfc שבו יציג את הערותיו הציניות על פעולות בכירי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il