X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתקופה האחרונה אנו שומעים עוד ועוד על שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט - IPTV, בטכנולוגחית Peer-to-Peer (או P2P), כדוגמת פרויקט ונציה איך P2PTV עובד? למה זה חשוב? ומי צריך את זה?
▪  ▪  ▪

על-מנת להעביר באינטרנט שידורים באיכות המתחרה בשידורי טלוויזיה "רגילים", דרוש מחשב המשדר ווידאו "חי" בטכנולוגיה מסוימת, ותוכנת לקוח (או אפילו ממיר או XBOX) התומכת בפורמט השידור (WMV, DivX , RM). אך הדבר אינו פשוט. השרת צריך לדאוג שהמידע יגיע לכל מי שרוצה לצפות. ניתן לעשות זאת בגזרת Multicasting - שליחת המידע בבת אחת לכמה לקוחות קצה. הדבר דומה לשידור רדיו או לווין: זורקים את השידור לאוויר פעם אחת, מי שתופס וקולט נהנה!
כיום, למרות תשתיות האינטרנט מתקדמות, מרביתן (כולל נתבים, מודמי DSL וכבלים) לא תומכות בצורת העברת המידע הזו, ולמעשה ברוב המקרים נוצר קשר ישיר בין כל לקוח קצה לבין השרת. דמיינו את המצב שלכל אחד מאיתנו היה קו כבלים בין כל טלוויזיה בביתנו לבין כל אחד מהערוצים בהם היינו רוצים לצפות.
הסיבה לכך היא ששירות תשתיות האינטרנט אינו IP Enabled. כלומר, הן תשתיות חומרה "טיפשות" שלא יודעות לפרש האם המידע הנשלח הוא Multicast, ולכן הן תומכות רק ב Unicast. מכיוון שהשרת המשדר יכול להיות מרוחק, ובדרך עובר מספר נתבים וחומרות, ומכיוון ששיטת השידור הינה UDP, אשר אינה ערה לטעויות בהעברת המידע, חלק מן המידע הולך לאיבוד בדרך. זו הסיבה העיקרית לאיכות הבעייתית לפרקים של שידור באינטרנט. כמובן שאין מה לדבר על HDTV עדיין בטכנולוגיה זו.
אז מה עושים?
כדי להתגבר על הבעיה ניתן לשפר את התקשורת היוצאת (Upload) בשרת המשדר או להשתמש ברשתות הפצה כדוגמת Akamai ו-VDO-X כדי "לקרב" את הווידיאו ללקוח.
שיטה חדשה שבה נעשה שימוש בשנתיים האחרונות היא הPeer-to-Peer TV, כאשר הרעיון הבסיסי דומה ל-BitTorrent: כל לקוח מוריד מידע מלקוח אחר (הלקוחות הראשונים מורידים מידע מהשרת) ובכך יוצרים למעשה רשת שיתופית לטובת צפייה בטלוויזיה, ללא צורך בשינויים בתשתית האינטרנט או שדרוג תקשורת השרת. למעשה, כל לקוח הופך לנתב ווירטואלי. טכנולוגיה זו ידועה זה מכבר ופותחה רבות באקדמיה.
לטכנולוגיה זו מספר חסרונות בולטים כגון: מה קורה אם לקוח א' לוקח מידע מלקוחות ב' וג', ולקוח ג' מכבה את המחשב לפתע? מאין ייקח א' את המידע החסר? כדי להתגבר על בעיה זו משתמשים רבים בתוכנות ה-P2PTV ב-DHT(כלומר ה-Distributed Hash Table), כמו רבות מתוכנות שיתוף הקבצים, כדי למצוא מידע חסר. כמו כן, רשתות P2PTV מגבות את עצמן ע"י כך שכל לקוח מוריד את אותו מידע מכמה מקומות בו-זמנית. בגלל התמיכה ב-DHT והורדה בו-זמנית מכמה מקורות, גדל נפח התקשורת בכ-40%.
מה צופן העתיד?
ככל שמשתכללות רשתות ה-P2P בהן משתמשים כדי להגביר שידורי ווידאו, כך קטן אחוז גדילת נפח התקשורת מעל נפח התקשורת המקורי. ניתן לעשות זאת ע"י שיטות שונות של קידוד מידע המותאם יותר להעברת מידע ב-P2P, ושיטות אחזור מידע שאינן מתקדמות. ניסויים בטכנולוגיות כאלו (אשר עדיין אינן זמינות לציבור, לצערנו) מובילות למצב בו אפילו שידור חי נצפה למעשה ללא הפרעות. ישנן טכנולוגיות קידוד חדשות אשר מגיעות לרמות של HDTV (ע"י שימוש ב Wavelets תלת-מממדיים).
ומי צריך את זה?
כולנו נשמח כאשר ה-P2PTV יצא לפועל. הדבר ייתן זריקת עידוד חדשה. למעשה, הדבר יפריד בין יוצרי התוכן, לבין אלו האחראים על העברתו למקלטי הטלווזיה בבית. בעולם ה-P2PTV, כל אחד יוכל לבחור רק את הערוצים אותם הוא רוצה, בנוסף על הפוטנציאל להתחבר לערוצים ממדינות אחרות. לקוח יוכל לבחור HBO, FOX, CBS מארה"ב, ערוצי ספורט באירופה, ערוץ 2 ו-10 הישראלים וערוצי הסרטים לבחירתו. בעולם כזה, נשלם רק על מה שנרצה. הרי רובינו רואים רק מספר מצומצם של ערוצים מתוך המבחר שבחבילת התוכן שלנו.
בנוסף, ה-P2PTV אינו מוגבל למיקומנו הפיסי. נוכל לראות את אותם הערוצים בכל מקום; גם אם נטייל בהודו, לא נפסיד אף משחק כדורגל בארץ, ולא את הגמר של "כוכב נולד". זהו עוד הבדל בין IPTV ו-P2PTV. ברוב המקרים, IPTV כן מוגבל למיקום פיסי (שהרי הוא מחייב תשתית IP Enabled).
דבר נוסף, אשר כבר פועל בעזרת P2PTV, הוא היצירה המקורית של ערוצי טלוויזיית נישה ע"י יוצרים עצמאיים. אוהבים סרטי אנימציה יפאנים? ישנו "ערוץ" P2PTV מיוחד בשבילכם. כל אחד יכול להפוך לערוץ טלוויזיה ולשדר את התוכן שלו. הראשונים שעלו על העגלה היו כמובן תעשיית הפורנו ותוכניות המטיפות לדת.
לאן יובילו הדברים? כולנו מחכים לפריצה הגדולה.

תחקיר פיסיאון - מפתח מוכח להצלחה מהירה במחשוב
הכותב הוא מנכ"ל Waly Intelligent Technologies, חברת הזנק אשר נוסדה בשנת 2006 ומפתחת טכנולוגיה חדישה לשיפור מציאת המידע באינטרנט ע"י אלגוריתמים ייחודיים ורשתות נוירונים.
תאריך:  11/03/2007   |   עודכן:  14/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
IPTV
אא  |  14/03/07 13:12
2
ומה עושה מי שהוא לא מומחה במחש ל"ת
עידן מרמת גן  |  14/03/07 13:23
3
זו התשובה לשרות הגרוע של הוט ו
מיטל  |  14/03/07 13:28
4
מאמר מעניין מאד, מדהימה הקידמה
נפטלי  |  14/03/07 13:29
5
יישומים עסקיים
ממתין בסבלנות  |  14/03/07 13:49
6
ומה עם צנזורה
מודאג  |  14/03/07 13:54
7
צנזורה
תגובה ל - 6  |  14/03/07 14:22
8
מעניין לא חשבתי על זה כך.. ל"ת
יונתן אלרועי  |  14/03/07 14:53
9
אז עכשיו נוכל לראות אבודים
אבודים  |  14/03/07 17:46
10
בפרדת התוכן מהספקים
אמיר גולן  |  14/03/07 18:05
11
נושא חשוב, זה העתיד
מעוניין  |  15/03/07 11:20
12
ממש מעניין. תודה על הארת עיניי ל"ת
ל  |  17/03/07 20:02
13
תה כזה חכם, אלעד רווה, תעשה לי
liat  |  20/03/07 20:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הזדמנות לתיירים מן השורה, כמוני וכמוך, להציץ לרגע בעשירי עולם, המבלים את זמנם מסביב לשולחן הרולטה. וגם ישישה בת 80 שאחותה שמה קץ לחייה לאחר שהפסידה את כספה, אינה טומנת ידה בצלחת ולוגמת מבקבוק הוויסקי המרגיע הניצב לידה
אריק באך
עדותו המקורית של אולמרט תציל אותו מהחשד לביצוע עבירת הפזיזות (אך לא מהאשם לגרימת גרימת מוות ברשלנות, כי לא די בתכנון כשלעצמו אלא חייבים לוודא שהתכנון הוא גם מוצלח וישים). אבל השאלה הנשאלת היא עד כמה נורא יהיה מחיר הזיכוי מהסעיף השולי הזה
נרי אבנרי
עד שלפיד וחבריו יצליחו לבלום את המקארתיזם, ראש הממשלה נאחז בכל כוחו בגלגל ההצלה שנגנב מביבי נתניהו. "תרימו את הראש", הוא דוחק בפעילי מפלגתו, "העולם מביט בהתפעלות בהישגינו הכלכליים". הישגנו?? זה לא אתה שלכלכת והכפשת את האיש שהשקיע הרבה כישרון וזיעה בהצלת המשק?
יעל לוטן
ראש עיר אשר רוצה להמשיך בכהונתו גם בקדנציה הבאה חייב להשכיל להבין את חשיבותם של יחסי ציבור הן עבורו והן עבור התושבים. רוב ראשי הערים עושים פרויקטים גדולים וחשובים אבל לא כולם טורחים להוציא החוצה, ולכן לא זוכים להכרה המתבקשת עבור פועלם
ד"ר יובל ברנדשטטר
יותר מכל חושש המלך עבדאללה מן הדעה ההולכת ומתגבשת בישראל כי הערבים אינם עם שאפשר לחיות לצדו בשלום, כי אם עם שיש להרחיקו עד כמה שאפשר, וכי הגבול הטבעי והדמוגרפי של ארץ ישראל הוא הירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il