85 בני אדם הלכו לעולמם מאז תחילת השנה ומאות נפצעו. השר לביטחון פנים (דיכטר), דרש מהמשטרה להכין תוכנית חירום, ושר התחבורה והבטיחות בדרכים (מופז) דרש להשיק את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולאפשר לה לפעול בהתאם לחוק החדש, המעניק לה - סמכויות רבות יותר מאלה שהיו לה בעבר.
תגובות אלה, צפויות מנבחרי העם בשבוע כה מר. אבל את 20 הנפשות שעזבו אותנו בשבוע החולף, זה כבר לא מעניין. גם לא את משפחות ההרוגים.
על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים "החדשה", מדובר כבר שנתיים. החוק שנחקק בנושא, כלל לא מבטיח את התקציבים הדרושים לה ע"מ לפעול ביעילות ועפ"י תוכניותיה. גם למשטרת ישראל, חסר כסף וחסר כ"א.
הכוח רבותי, נמצא בידינו - האזרחים. עלינו להפעיל לחץ על השלטון עד שהתקציבים הדרושים יועברו לגופים הרלוונטיים והטיפול בנגע הקטל בכבישים, יהפוך אפקטיבי (כולל מחקר הגורמים לתאונות הדרכים - מחקר שעד היום לא בוצע!).
אתמול, אחרי שיחות ותיאומים לא מעטים (וכתבה שפורסמה כאן ב-Nfc), הקמתי צוות המצטרף כיוזמה פרטית למאבק בקטל בכבישים ומביא רעיונות יישומיים חדשים ודרכי ביצוע מקוריות, כנדבך נוסף בצמצום הקטל.
כל חברי הצוות (כולל אנוכי) "חצינו את הגבול הוירטואלי" קרי, כולנו הכרנו כחברים באתר אינטרנט המשמש כרשת הקפה החברתית של דה מרקר והחלטנו לעשות מעשה "בעולם האמיתי". הרקע המקצועי והחברתי של החברים בצוות מגוון, והמשותף לכולנו היא חוסר הסובלנות לנושא החם - ממדי הקטל בכבישים.
שמנו לעצמנו כמטרה, לצאת לפעולות אמיתיות שיצמצמו את הקטל בכבישים. את הפעולה הראשונה, נבצע מול אחת מהרשויות המוניציפאליות שבחירתה נעשית בימים אלה ממש. אנו נשכנע את ראש הרשות שתיבחר, להפוך את עירו ל "עיר לדוגמה" בכל הקשור לצמצום הקטל וההשקעה בבטיחות בדרכים.
פניתי לעמותת אור ירוק על-מנת לבסס מולם מדיניות "דלת פתוחה" שתאפשר לצוות שלי לעיין בחומרים ובמחקרים הנמצאים ברשותה. אני מוכרח לציין כי מאז שפניתי לעמותת אור ירוק, קיבלתי רק מענה טלפוני אחד והוסבר לי, שאם אני מעוניין בכסף - סביר להניח שהקשר "ייפול".
מאז הפנייה הראשונה שלי לאור ירוק, נהרגו 20 אנשים. אני מאוד רוצה להאמין, שאור ירוק תתן לצוות שלי לעיין במידע שברשותה, ללא עיכובים נוספים ותוך הפנמת המסר העיקרי - אנו מתנדבים ואנו חולקים אינטרס משותף.
איננו מעוניינים בכספו של איש אלא אך ורק בטובת ציבור המשתמשים בכבישי ודרכי ארצנו.