X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיסמאות בדבר 'הקלות בגיור' אינן אלא בדיחה, וחמור יותר - הן מטעות את המתעניינים בגיור. מוטב שמהותו של הגיור תהיה ברורה, ואז יוכלו הללו להחליט אם אכן רצונם בכך
▪  ▪  ▪

אט-אט מתברר, שטיעונים ששימשו בעבר לחידוד הוויכוח ולהמחשת אבסורד נקלטים על-ידי חלק מהציבור ונהפכים לעמדות מוצהרות. כך קרה, למשל, לטיעון: "אם לא האמונה בתורה ובהבטחת הקב"ה לתת לנו את ארץ-ישראל, באיזו זכות באנו לארץ שלא היינו בה אלפיים שנה?!". כיום אנו שומעים יהודים האומרים שאכן אין לנו זכות, ואנחנו בעצם כובשים.
עוד טיעון מסוג זה זכה ל'אימוץ' ונהפך לעמדה מוצהרת. במסגרת המאבק מול תביעת הרפורמים והקונסרבטיבים להכיר בגיוריהם, נטען לא-אחת, כי אם לרפורמים ולקונסרבטיבים מותר לגייר, למה לקיבוצים, למשל, לא תינתן הזכות לגייר? אם הגיור אינו חייב להיות על-פי ההלכה, למה להפלות לטובה את הרפורמים לעומת מי שמכנים עצמם חילוניים?
והנה מתברר שיוזמה כזאת מתחילה להתגלגל. השאיפה היא להקים 'זרם חילוני' ביהדות, שיוכל להביע עמדה בעניינים של אישות, גיור, קבורה, וכדומה. האבסורד נהפך למציאות.
יהדות או רישום
את הסנוניות הראשונות במאבק הזה אנחנו מתחילים לראות. פתאום מתפרסמת כתבה גדולה על מצוקתם של המועמדים לגיור, שבסך-הכול רוצים להיות יהודים, אבל באולפני הגיור דורשים מהם לשמור תורה ומצוות. "מה הקשר בין שאיפתי להיות יהודייה לבין הדרישה שאדע איזו ברכה מברכים על בננה", שואלת מועמדת לגיור, ואינה קולטת את הגיחוך שבדבריה.
אותה אישה לא-יהודייה אינה אשמה. אין לה שום מושג מהו יהודי, וברור שאין לה שום כוונה להיות יהודייה במשמעותו האמיתית של המושג. כל רצונה הוא להירשם ברישום האוכלוסין כיהודייה, מטעמי נוחות בלבד. פתאום היא צריכה ללמוד דברים שאינם מעניינים אותה כלל וכלל, ושאין לה שום רצון לקיימם.
האמת היא שלא קל להבין זאת. אותה אישה מתגוררת בשכנות ליהודים שאינם שומרי תורה ומצוות. הללו הם יהודים ללא עוררין, אף שאינם יודעים איזו ברכה מברכים על בננה. אז למה היא לא יכולה להיות יהודייה כמותם?! למה דווקא ממנה דורשים דברים שאין תובעים אותם ממי שנולדו יהודים?!
יש גיור אחד
התשובה אינה פשוטה. אכן יהדות פירושה קשר עם הקב"ה, לימוד תורתו וקיום מצוותיו. אין יהדות אחרת. העם היהודי נולד במעמד הר-סיני, כאשר קיבל את התורה וכרת ברית עם הקב"ה על שמירתה. להיות יהודי פירושו - להיות חלק מהברית הזאת, שמטילה על האדם את החובה לקיים תרי"ג מצוות.
לפי זה, מי שאינו שומר תורה ומצוות היה אמור להפסיק להיות יהודי. אלא כאן נכנס לתמונה מרכיב נוסף - "ישראל, אף-על-פי שחטא - ישראל הוא". הברית שנכרתה בין העם היהודי לקב"ה אינה ניתנת לניתוק. גם מי שמתנער ממנה נשאר קשור עמה בעצם נפשו. לכן יהודי אינו יכול לחדול מלהיות יהודי. הוא נשאר יהודי לכל דבר גם אם הוא עובר (חלילה) על כל התורה כולה.
אבל דבר זה תקף רק למי שהוא כבר יהודי, שהוא אכן נשאר לעולם יהודי, יהיו מעשיו אשר יהיו. אך מי שמבקש להצטרף לעם היהודי, אין לפניו דרך אלא להצטרף לברית הר-סיני ולקבל עליו את כל מה שהיא מחייבת. אם אין הוא רוצה בכך, הוא יכול להיות גוי טוב, חסיד אומות-העולם; אין לו שום צורך להיות יהודי. אבל אם הוא רוצה באמת להיות יהודי, יש לכך משמעות אחת יחידה - קבלת עול תורה ומצוות.
כל הסיסמאות בדבר 'הקלות בגיור' וקיצורי-דרך למיניהם אינם אלא בדיחה, ומה שחמור יותר - הם מטעים את המתעניינים בגיור. מוטב שמהותו של הגיור תהיה ברורה, ואז יוכלו הללו להחליט אם אכן רצונם בכך, במקום לטעת בלבם אשליה שיש גיורי-בזק, שאינם אלא אשליה.

המאמר מתפרסם בגיליון 1054 של 'שיחת השבוע'.
תאריך:  14/03/2007   |   עודכן:  14/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להטעות את המתעניינים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני ממש שמח
אדולף ה.  |  14/03/07 13:55
 
- טוהר הגזע
מאיר  |  14/03/07 16:01
2
יהדותנו בספק?
גבע דרום  |  14/03/07 15:30
 
- מתי גויירו צאצאי האמהות
מאיר  |  14/03/07 15:53
3
מי הוא יהודי
מאיר  |  14/03/07 16:07
4
מיהו יהודי
יהודה ק.  |  14/03/07 19:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
אילו היה חלוץ ראוי לתפקידו, לא היה מעלה בדעתו לתבוע פיצוי מהבנק, אלא היה מניח לפרשה מבישה זו לשקוע בתהום הנשיה    אותה תביעה, והסכם הפשרה שכנראה הושג לצורך ביטולה, מהווים אקורד-סיום עלוב ומחפיר לכהונתו של האיש
אביב ירון
הם שותים, מעשנים, "מתדלקים", ואז שיכורי כוח ומסוממים, דוהרים כמלכי הכביש אל מותם    חמור מכך, הם לוקחים עימם חיים של אחרים    אין שונה המקרה מאדם שלקח נשק, ירה לכל עבר והרג אנשים חפים מפשע
מוטי אקסמיט
קבוצת הורים ברעננה פועלת במקביל לחקירת המשטרה בעניין גילוי האנס שפועל ברעננה    במשטרה מוחים; ראש העיריה אובד עצות
ראובן לייב
ממש מפתיע, אבל כמו בשנים הטובות של פעם, שוב מגלים ההולנדים אהדה רבה לישראלים המבקרים בארצם ויוצאים מגידרם כדי לסייע להם בדרכם כתיירים
עו"ד אברהם פכטר
לחץ ציבורי ותקשורתי ובמיוחד הדלפות מגמתיות של אנשי ציבור שהעידו בפני הוועדה, כדי לשפר מעמדם ואולי לרמוז לוועדה - הביאו להחלטה להקדים את מסקנות הביניים    לאור העובדות והאירועים כפי שהציבור ראה, הרי עיקרי המסקנות:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il