X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שווייץ של חורף 2007 היא גן-עדן לתייר הישראלי, המומחה בספורט הקפוא, כמו גם לחובב, שמבקש להסתופף באווירה הלוהטת של ה"אפרה-סקי" לכולם מוצעים שפע של אירועים מושכים במחירים סבירים בילוי חם בקור מקפיא-עצמות
▪  ▪  ▪

החורף בשווייץ בושש השנה לבוא, ובמחצית חודש מארס חגיגת הסקי ב"גגה של אירופה" עדיין בעיצומה. תיירי המגלשיים המושבעים נושמים, סוף סוף, לרווחה: פסגות ההרים עוטות שלג למכביר והטמפרטורות בהן יורדות הרבה אל מתחת לאפס.
מלבד תיירות הסקי, אין כמו העת הזו להחלקה על הקרח ולמזחלות השלג, לטיולים רגליים של בוקר בנופים עטורי הוד לבן, לליקוט פטריות שלאחר הגשם ולעת ערב - להתבשמות באווירה הקסומה והרומנטית של הווי ובידור, הקרוייה בעגה המקצועית "אפרה-סקי".
שוויץ מציעה בימים אלה לישראלים הנופשים בה תשעה אתרים מושכים: ארוזה, דאבוס, סאס-פי, צרמט, סן-מוריץ, ורבייר, גשטאד, גרינדלוולד ומונטנה-קרנס. בכל אחד מהאתרים האלה, שפסגות הריהם מתנשאות לגובה ממוצע של 2000 מטר, מוצעים לנופשים עשרות קילומטרים של מסלולי-סקי, רשת מסועפת של רכבלים, מעליות-כסא ומעליות-סקי.
האתרים עצמם משופעים במסלולי-גלישה לרוב וברחבות להחלקה - טבעית ומלאכותית - על קרח. תעריפי הסקי למבוגרים נעים בין 40 ל-50 פראנקים שווייצריים, ואילו לילדים עד גיל 16 - בין 20 ל-25 פר"ש. מי שמבקש ללמוד את תורת הגלישה בבית-ספר מיוחד, המצוי בכל אחד מהאתרים, ישלם בין 40 ל-50 פר"ש למבוגר, ובין 35 ל-40 פראנקים לילד.
מי שנזקק לציוד-סקי, יוכל לשכור אותו בכל אחד מאתרי הנופש. נהוג לשכור ציוד כזה לשבעה ימים. התעריפים לשבוע: מיגלשיים מפיברגלס או ממתכת - 150 פר"ש; מיגלשיים לילדים - 100 פר"ש; מגפי-סקי עם אבזמים במידות 5 עד 10 - 70 פר"ש; מגפי-סקי לנוער עד מס' 5 - 40 פר"ש; מוטות-סקי - 18 פר"ש; חליפה לסקי-מישור - 120 פר"ש.
לחובבי הספורט הלבן והקפוא מזומנים בשווייץ מספר אירועים בינלאומיים. בעיירה גרינדלוולד, למשל, מתקימות תחרויות-סקי בינלאומיות לגברים, בצד פסטיבל-שלג בינלאומי. בסן-מוריץ מתקיימות תחרויות של מיזחלות מסוגים שונים וקפיצות-סקי. מתקיימים שם גם טורניר גולף-חורף וטורניר פולו-חורף על אגם מוריץ הקפוא. בעיירה מונטנה מתקיימת אליפות בינלאומית בסקי-מידרון.
"אפרה סקי"
אך גם מי שאינו מצוי בהילכות הסקי, ימצא עניין באווירה החמימה, המתלווה לאירועי הספורט הקפוא. ערבי ההווי של ה"אפרה (אחרי) סקי" הם שם-דבר בשווייץ בתקופת החורף. במלונות, בפונדקים ובמועדוני הלילה שבעיירות השונות מתקיימות ארוחות מיוחדות של "פונדו" (בשר או גבינה) - המאכל הלאומי של השווייצרים, עם יין כדת, כשלאלה מלווים שירי ה"יודל".
לרשות הנופשים עומדים, בכל אחד מהאתרים, בית-ספר לרכיבה על סוסים, מיגרשי-טניס וסקווש ובריכות-שחייה מקורות. חובבי הטיולים ברגל ימצאו בכל אתר שבילי-הליכה מיוחדים, לאורך עשרות קילומטרים. כל אחד מאתרי הנופש משופע במרכזי-קניות, בתי-קפה ומסעדות, השוקקים חיים עד השעות הקטנות של הלילה.
מחיר התענוג
שווייץ, שהיתה בעבר יקרה כל כך לכיס הישראלי, הפכה עבורו - הפלא ופלא - זולה יחסית לארצות גוש האירו. לנופשים באתרי הסקי מוצעות חבילות-נופש אטרקטיביות: חבילה כזו תעלה בין 800 ל-1000 פר"ש לאדם בחדר זוגי, במלון סטנדרטי עם אמבטיה, שירותים צמודים וארוחת-בוקר, לתקופה של שבעה ימים. במחיר כלולים, בדרך כלל, שישה ימי "סקי-פאס" ושימוש חופשי ב-70 רכבלים ומעליות-סקי.
אבל, גם מי שנפשו אינה יוצאת לסקי דווקא, יוכל ליהנות מתנאי-מגורים נוחים ונעימים. תעריפי בתי המלון לנפש, ל-7 לילות, בחדר זוגי, עם שירותים צמודים וחצי פניסיון, נעים כל אחד מהאתרים בין 650 ל-1150 פר"ש במלון סטנדרטי.
דרך נוספת, זולה במיוחד, היא שהייה בדירת-נופש: צורת-מגורים אידיאלית למשפחה עם ילדים. כל דירה כזו מרוהטת קומפלט, מצויידת במטבחון, ויש בה שירותים צמודים. עבר דירת-חדר משלמים, בממוצע, לשבוע, 600 פר"ש; עבור דירת שני חדרים - 750 פר"ש ולדירת שלושה חדרים - 900 פר"ש.
לא נותר לנו אלא לאחל לכם בילוי חם.

הכותב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  16/03/2007   |   עודכן:  17/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ביניש הזמינה כתבים כדי להפיץ את דבריה    בפגישה היא טענה שמתנהל קמפיין מתוכנן נגד מערכת המשפט בכלל ונגד בית המשפט העליון בפרט    ביניש לא נשאלה, ומובן שלא השיבה, לשאלות קשות    אנחנו כאן נציג את השאלות הבוערות יותר
נסים ישעיהו
הגאולה והתהליך שמוביל אליה, העסיקו כבר את הנביאים ואת גדולי חכמינו מאז ועד בכלל    בלבול קשה שורר בתחום זה    יש אפילו אסכולה מכובדת מאד הסבורה כי עצם הקמת המדינה מהווה חלק מתהליך הגאולה אותו צפו לנו נביאינו
עו"ד חיים קליר
ספורטאי חובב נשלח למרוץ מטעם החברה האופנוע שעליו רכב    במרץ אירעה תאונה קשה והספורטאי נותר משותק    הביטוח שרכשה עבורו היבואנית לא כלל פגיעה במרוץ    האם הייתה חייבת לרכוש ביטוח תאונות אישיות שיכסה אותו במרוץ עצמו?
אליקים העצני
קמצן, שניסה לחסוך על הסוס שלו, נתן לו כל יום קצת פחות לאכול, והסוס המשיך לסחוב. כשהתפגר לבסוף, התפלא האיש: מדוע? הלא כבר הרגלתי אותו לא לאכול!
ניר יהב
כתב Nfc ביקר השבוע בחברון, עיר הרפאים והשיממון    עיר שבה קיימות הגבלות תנועה על אלפי פלשתינים    עיר של חיכוכים יומיומיים, של אלימות והטרדות יומיומית מצד המתנחלים כלפי הפלשתינים שעדיין לא הצליחו לברוח    עיר שבה אין חיי מסחר. הכל שומם. מת    ברוכים הבאים לחברון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il