X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סדרת מכתבים של אב מודאג לשרת החינוך. זאת כאשר תוך הפרת חוק בת 50 שנים, לא הוקם מעולם ועד החינוך. הנושאים שאציג הינם מציקים אך אינם ברומו של עולם ולא בדיון הציבורי. המכתב הראשון עוסק בלימודי שפות
▪  ▪  ▪

חוק חינוך ממלכתי התשי"ג-1953, בסעיף 12, קובע: "יוקם ועד לעניני החינוך (להלן - ועד החינוך), אשר מספר חבריו יהיה לא פחות מחמישה-עשר. חברי הוועד יתמנו על-ידי השר, באישור הממשלה, כל אחד לתקופה של ארבע שנים. כחברי הוועד יתמנו אנשים פעילים בשדה החינוך, עובדים של משרד החינוך והתרבות שמספרם לא יעלה על 25% מכל חברי הוועד ומועמדים של רשויות מקומיות, מוסדות החינוך הגבוה והסתדרות המורים, מתוך רשימות שיוגשו לשר לפי בקשתו."
ועד כזה מעולם לא הוקם, ובכך הופקר כל נושא החינוך הממלכתי לרצונותיהם ושיגיונותיהם של עובדי משרד החינוך וללחצים פוליטיים. זאת כאשר זרמי חינוך אחרים נהנים מאוטונומיה מוחלטת לרבות הזרם הממלכתי-דתי.
ולידיעת שרת החינוך ויו"ר ועדת החינוך בכנסת, הריני מציג את מועמדותי לוועד זה, אם וכאשר משרד החינוך יחליט לקיים את החוק, וכנסת ישראל תחל לפקח עליו.
ולנושא התורן, שפה זרה שנייה. מאות אלפי ילדי ישראל לומדים שפה זרה שנייה, אשר לא הם או הוריהם בחרו בה, ורובם ממילא לא יגיעו לרמת שליטה שתאפשר להם שימוש בשפה. אז נשאלת השאלה הטריוויאלית: לשם מה? לשם מה בזבוז הזמן והמאמץ? לשם מה מוציאים חלק מההורים כספים על שיעורים פרטיים ללימוד שאין בו כל עניין או תועלת?
לנושא בחירת השפה. זה נושא שבו הפטרונות חוגגת. פעם למדו, ועדיין מיעוט לומדים, צרפתית. לפני שנות דור היתה זו אכן שפה בין לאומית מובילה, אך מזה שנים רבות שפות אחרות, כגון ספרדית, הפכו להיות משמעותיות הרבה יותר. אז מדוע לומדים צרפתית? כי אף אחד לא החליט אחרת / כי לזה יש תשתית ולא לשפות אחרות / כי אף אחד במשרד החינוך לא חושב שאולי צריך לשאול לדעת ההורים? / כל התשובות נכונות (לבחירת הקורא).
ולנושא לימוד הערבית. זה נושא בו נקבעה אקסיומה של חשיבות מבלי כלל לבחון את הנושא. וגם אם נקבל את הנחת החשיבות, האם השיטה בכלל תומכת בנושא? ספק גדול, שהרי תהליך הלימוד חסר תועלת.
לנושא תהליך הלימוד. לימודי שפה זרה שנייה מתחילים בכתה ז' ומתמשכים 4 שנים. רק מיעוט ימשיך לימודי שפה זרה שנייה במסגרת מגמות ייחודיות בתיכון. לאחר 4 שנות לימוד לא מגיעים התלמידים לשליטה של קרוא וכתוב או ניהול שיחה בשפה ושוכחים גם את שלמדו תוך זמן קצר. אז לשם מה כל ההשקעה?
בהקשר לערבית יש שיגידו כי בסביבה הגיאו-פוליטית זה נדרש, מדינת ישראל צריכה דוברי ערבית. האם השיטה מספקת את הצורך? לא. את מי שמתאים ורוצה ללמוד ערבית ניתן לאתר במבחני התאמה, וליצור מסלול לימוד יעיל בתיכון. אין כל סיבה לכפות זאת על כלל התלמידים שרובם אינם רוצים ואינם מתאימים, וממילא לא ימשיכו בלימודים ולא יגיעו לרמת שליטה בשפה שיש בה איזו שהיא תועלת.
כבוד יו"ר ועדת החינוך בכנסת, אשמח לשמוע על דיון בנושא בוועדתך. כבוד שרת החינוך, מתי משרד החינוך יקיים את החוק ויקים את ועד החינוך?

תאריך:  19/03/2007   |   עודכן:  19/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוליי החינוך הממלכתי (1)
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט צודק לחלוטין !!! ל"ת
גדי כרמיאלי   |  19/03/07 15:15
2
שפה זרה שניה זו הבעיה האחרונה!
שירה  |  19/03/07 23:36
 
- נכון, אך עדיין בעייה
איתן גנור  |  20/03/07 18:01
3
ה"שגיונות" והכותב ה"מלומד"
ארץ לי  |  20/03/07 08:23
 
- התלהמות חסרת סיבה ל"ת
איתן גנור  |  20/03/07 20:41
4
עובדי ההוראה גם בבתי הספר היס
שאול אבידור  |  20/03/07 09:15
 
- אלו נושאים אחרים. ל"ת
איתן גנור  |  20/03/07 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
המסע הכואב מן האומללות בימי הילדות והנעורים, דרך ההתייחסות המעליבה של אביה תד אריסון, עד מחוזות האהבה בזרועותיו של עופר גלזר והביטחון העצמי המתעצם שהוביל אותה - בצעדים מחושבים, מתוכננים ובוטחים - אל ההשתחררות משלמה נחמה, הכאילו-אח שכפה עליה אביה; לקראת יום הולדתה ה-50, שרי אריסון היא מעכשיו אדון לעצמה
גורי גרוסמן
אילו ממשלת ישראל היתה משקיעה ולו עשירית מהזמן שהיא מבזבזת היום על מציאת שם הולם למלחמה על מאמצים להכנת צה"ל והעורף לקראתה- היינו חוסכים דמים רבים, משקמים את כוח ההרתעה של צה"ל, ולא היינו ממתינים לוינוגרד
שאול לוי
העימות הפנים-אסלאמי הנחשף מעל ומחוץ למסכי הטלוויזיה מצביע על רגשות הפחד והאיבה החשות המדינות הסוניות מפני איראן כתוצאה מהתחזקות מעמדה באזור ומפני השפעתה ומעורבותה הצבאית הגוברים באזור - מגמות אלו נתפסות כאיום ממשי על משטריהן.
ראובן לייב
עד לא מכבר נהגו כמעט אך ורק בני "גיל הזהב" לפקוד את אתרי הבריאות של אירופה. עכשיו כבר עושים זאת בלהיטות רבה גם בני הדור הצעיר
עו"ד יוסי דר
אנחנו מניחים - אנחנו חייבים להניח - שכאשר נשיאת בית המשפט העליון מדברת על "קמפיין שמטרתו כרסום באמון הציבור בבית המשפט", וכאשר היא מדברת על כך ש"יש כל מיני גורמים שעוסקים בקמפיין הזה" - היא, הנשיאה, מדברת על עובדות של ממש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il