X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חדר נקי, עם ארוחת-בוקר, בבית פרטי מחוץ לעיר - פטנט לא רע וזול מאוד, למי שמעדיף לטייל בחו"ל בכוחות עצמו ומוכן לוותר על המלונות המכוכבים. אותם דברים אמורים באכסניות הנוער זה מה שתוכל להשיג בחופשתך הקרובה בשוויץ, אוסטריה, גרמניה, אנגליה וסקנדינביה - מדינות ה"צימר" הקלאסיות באירופה, מבלי לפשוט את הרגל
▪  ▪  ▪

המחירים מרקיעי השחקים של המלונות באירופה בעונת החגים הקרובה והתפוסה הגבוהה, מייאשים ישראלים לא מעטים, במיוחד אלה שנזכרו להירשם ברגע האחרון והושבו ריקם. אבל לאלה, שנאלצים בשל כך לוותר על חופשתם הנכספת, יש עצה: במקום השהייה במלון מהודר, אפשר, בהחלט, לבחור ב"צימר", שהיצעיו ומחיריו נמוכים הרבה יותר.
הדברים אמורים במדינות ה"צימרים" המובהקות, כמו שווייץ, אוסטריה, גרמניה, אנגליה וסקנדינביה. כדאי גם לדעת שאין שום דמיון בין מחירי ה"צימרים" במדינות אלה למחיריהם בארץ, המשתווים, לא אחת, למחירי המלונות.
ה"צימרים" בחמש המדינות האמורות מצויים כמעט על כל צעד ושעל, במיוחד בערי השדה. הם אידיאליים למי ששוכרים מכונית וחולפים ממילא על פניהם. המחירים מבוססים על שיטת ה"בד אנד ברקפסט" (לינה וארוחת-בוקר) ובדרך עממית זו ניתן, בהחלט, לחסוך סכומים נכבדים.
שיטת המיטה וארוחת הבוקר בחדר פרטי אינה מחייבת פנייה לסוכן-נסיעות וגם לא לשירות מיוחד כלשהו להשכרת חדרים. שלטי ה"צימר פריי" ("חדר פנוי" בגרמנית - מושג שנולד בגרמניה) מתנוססים על כל צעד ושעל, בעיקר באיזורים כפריים ולאו דווקא על דרך המלך וקשה שלא להבחין בהם. מדובר בחדרים מיוחדים לתיירים בבתי משפחות פרטיות. הם מבהיקים בנקיונם, מצויידים בריהוט חדיש ובשירותים צמודים, וארוחת הבוקר הדשנה הכלולה במחיר היא, בדרך כלל, חווייה גסטרונומית שאין להחמיצה.
בשווייץ, למשל, עולה לינה וארוחת-בוקר ב"צימר" כזה בין 20 ל-35 אירו ללילה. באוסטריה נעים המחירים בין 15 ל-25 אירו ובגרמניה הם יורדים אפילו ל-10 אירו. אפשר, בהחלט, להתמקח על המחיר בשל התחרות העזה ובמיוחד כשמגיעים ל"צימר" בשעת ערב מאוחרת, כשהוא עדיין לא הושכר. בעלי ה"צימר" לא יתמקחו בשעה כזו ובלבד שיצליחו להשכיר את החדר וכך יוצאים שני הצדדים נשכרים.
באנגליה אין כמו בשיטת ה"בד אנד ברקפסט" כדי להכיר את אורח-חייהם של הבריטים ובו-זמנית לצמצם את הוצאות החופשה היקרה כל כך במדינה זו. אתה שוהה בבית-הארחה, שאינו אלא בית פרטי ובו מספר חדרים להשכרה. בתים אלה נושאים בחזיתם את השלט "בי.בי". אי אפשר להזמין חדר כזה מראש וגם אין שום צורך בכך. בדרך כלל המחירים נמוכים יותר באיזורים שמחוץ לערים הגדולות, אם כי גם בלונדון ניתן למצוא מקומות-איכסון זולים כאלה בלא מאמץ מיותר.
איזורי לונדון שבהם התעריפים נמוכים, יחסית, הם בלומסברי, סאסקס גארדנס, פדינגטון, בייסווטר וסאות קנסינגטון. כך, למשל, מגיע מחירו של חדר בבית-הארחה פרטי בלונדון בין 9 ל-15 ליש"ט ללילה ומחוץ ללונדון - 5 עד 10 ליש"ט בלבד. כתובות של חדרים כאלה אפשר למצוא בעיתונים היומ יים ובכתב העת "טיים אאוט". כמו כן ניתן לקבל, בחינם, במשרדי רשות התיירות הבריטית עותק מעודכן של החוברת "דירות וחדרים בלונדון", ובה רשימה נרחבת של כתובות.
שירות חדרים
מבחר מגוון של אפשרויות-איכסון כאלה ימצא התייר שייקלע לסקנדינביה. "שירות החדרים" של דנמרק, למשל, מעניק תמורת סכום ממוצע של 8 דולר ללילה חדר ליחיד בבית פרטי, כשהעמלה עבור הזמנת החדר מסתכמת בדולר אחד נוסף. בקופנהגן ממוקם "שירות החדרים" בקיוסק "פי" שבתחנת הרכבת המרכזית; בעיר השנייה בגודלה - ארהוס - הוא ממוקם במשרד התיירות שב"טאון-הול"; בעיר אלבורג - במשרד התיירות שברחוב אוסטרו 8 ובעיר אודנזה - ברחוב דרונינגנגאדה 5.
אף כי לא ניתן, אומנם, להזמין חדר כזה מראש, מובטח מקום לכל דיכפין. החדרים, אגב, מבהיקים בנקיונם ומצויים בפיקוח לשכת התיירות הדנית.
בנורבגיה גובה "שירות החדרים" 1.15 דולר עמלה עבור הזמנת חדר בבית פרטי. מחיר החדר עצמו, עם ארוחת-בוקר, נע בין 10 ל-12 דולר. באוסלו ממוקם שירות החדרים בתחנת הרכבת המרכזית; בברגן - בלשכת התיירות העירונית, וכך גם בעיר טרונדהיים. בשבדיה ניתן להשיג בשרות החדרים מגורים בבית פרטי בסכום של 16 דולר ללילה. מען השרות בשטוקהולם: תחנת הרכבת המרכזית. בגוטנבורג - בלשכת התיירות העירונית ובמאלמו - בבקאוואגן. בפינלנד ישכיר לך שירות החדרים הפיני חדר בבית כפרי תמורת 13 דולר ללילה ל"בד אנד ברקפסט". מען השירות בהלסינקי: בולווארד 28.
אכסניות-נוער
אולם דרך-איכסון זולה עוד יותר ומפתה לא פחות בסקנדינביה היא זו של אכסניות הנוער. אפשר להתגורר בהן ללא הגבלת גיל ובלא צורך בתעודת-חבר. בדנמרק תשלם 5 דולר תמורת הזכאות ללינה ללילה אחד (למי שאינו חבר; חברים פטורים מתשלום זה). הלינה עצמה, במיטה מוצעת קומפלט, בחדר בן שתיים עד ארבע מיטות, תעלה לך 4 דולר ועוד 2 דולר יגבו ממך תמורת ארוחת-בוקר. בנורבגיה נעים המחירים באכסניות הנוער בין 4.50 ל-9 דולר ללילה ובתוספת של 3 דולר לארוחת-בוקר. בשבדיה נעים המחירים בין 8 ל-10 דולר ובפיננלד - 5 דולר.
הנה כי כן - זול מאוד במחיר, אבל עשיר מאוד במבחר ובתוכן.

הכותב, ראובן לייב, הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
העם היהודי היה אמור להיות האחרון שמתרגש מרוחות חולפות. על כל איום ומהומה יש לנו תשובה קולעת: "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה". מניין אפוא קוצר-הרוח?
יוסף דוריאל
"פואד שרוף אצלנו" - טוענים במצרים. כדאי שהשר בן-אליעזר יבדוק איך הוא - כשהיה שר ביטחון - תרם לאותה שריפה ולנזק הכבד שגרמה
איתמר כהן
למה הצטרפתי למאבק של עובדי ההיי-טק למען העלאת שווי השימוש ברכב צמוד
קובי לירז
אינני מצדיק כהוא זה את התנהגותו של חיים רמון. אך לשלטונות החוק לא היתה כל בעיה להקצות משאבים בלתי מוגבלים כדי לטפל בפרשייה האקזוטית הזו, שבה לא נשקפה כל סכנה נוספת לקורבן. אך לאלפי נשים אחרות בישראל שסכנה אמיתית נשקפת להן יום יום, מערכת החוק אינה יכולה לספק הגנה
יהונתן דחוח-הלוי
מסמך פוליטי רשמי של ועדת המעקב העליונה, המשמשת הנהגה מוכרת ומקובלת של ערביי ישראל, מגדיר את עמדתה הרשמית בנוגע לאסירים הפלשתינים הביטחוניים, ואגב כך גם חושף את התייחסותה לטרור    על ועדת המעקב לחדול מהגישה הסלחנית כלפי הטרוריסטים ולדרוש את מיצוי הדין המלא עמם על עבירות הרצח והרצח ההמוני בהם היו מעורבים - כל עמדה אחרת עלולה להתפרש כהזדהות עם מעשיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il