X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתקשורת אחראית וחופשית אנו מצפים לתווך בין העם לבין נציגיו בכנסת, בעיקר בתקופה של חוסר יציבות במערכת הפוליטית פרשנות היא תוספת בלבד המנה העיקרית היא סקרי דעת קהל
▪  ▪  ▪

מצאתם סקרי דעת קהל על רמת התמיכה הציבורית באולמרט מאז הסקר האחרון של ערוץ 10, שזכה לציטוט נרחב באתרי אינטרנט? ערוץ 10 - עורך סקר דעת הקהל - הפיץ ידיעה, שאילו היו נערכות הבחירות כעת (8.3), אולמרט היה זוכה לתמיכה של 3% מכלל הציבור בישראל!
מה קרה מאז הנאום האחרון שלו בוועידת המפלגה? תזכורת - הנאום הועבר בשידור חי בכל ערוצי החדשות בערב יום ה' (15.3) ועדיין לא ידוע כיצד הציבור שהאזין לו וצפה בו עיכל את דבריו של אולמרט.
התקשורת שותקת משום מה. גם חיפוש באינטרנט מעלה חרס בידינו, אין דווחים ואין סקרים מאז ה-15 בחודש. אין ספק שאחרי הנאום אולמרט עצמו לא התפנק ולא ישב בחיבוק ידיים. הוא רץ לבדוק האם הסקרים מראים שחלה עלייה בתמיכת הציבור בו? או חס ושלום ירידה? אם כן, מהם השיקולים המסתתרים מאחורי שתיקת התקשורת?
הנאום היה מקבל ציון טוב ומעלה אילו היה מוגש כתרגיל בקורס לתקשורת פוליטית ו/או בקורס לרטוריקה. לאחר ששמעתי את הנאום חשתי שהמרכיב הרגשי, תנועות הגוף ואופן ההתבטאות של אולמרט כוונו לכלל הציבור, כולל קהל שאינו ביקורתי במיוחד. גם המעבר ההדרגתי של אולמרט מהבלטת המשפט "אני ראש ממשלה לא פופולרי" להדגשת "זה מקום העבודה שלי" עבד על הרגש. הסממנים הללו בהופעתו היו מאוד קליטים. יחד עם זאת, לכל אורך הנאום בלטה העובדה שההשקעה העיקרית של כותב הנאום, באשר הוא, הייתה בפניה מתאימה אל שכבות ה"אנשים החושבים", אל האוכלוסיה ששולטת ובקיאה בעיבוד מידע מורכב. מרבית המשפטים היו מורכבים וסגנון הדיבור התאפיין בשפה בינונית עד גבוהה. פרט לאותו קומץ הססמאות כולל "קלחת הרעלים", שעליהן חזר אולמרט ללאי הרף, כמובן.
ובכל זאת, קשה לעכל את העובדה שעד היום אין הדים בתקשורת לגבי ההשפעה של הנאום על תמיכת הציבור.
אפשר לבדוק למי בעיקר היה הנאום מכוון. את מי אולמרט ממש השתוקק לשכנע שהוא ראש ממשלה ראוי.
בהחלט ייתכן שכותב הנאום כיוון אותו בעיקר לאוזניהם של באי ועידת מרכז מפלגת קדימה, משום שהם היו קהל היעד העיקרי לנאום. הציבור שצפה בו בבית היה יעד שולי. שכן, לאולמרט יש בעיות עם קהל הבית שלו. מערכת היחסים בינו לבין חבריו לסיעה די עכורה.
אמור מעתה, הנאום שודר בתקשורת לא כדי שהציבור יתרשם ויאמר את דברו. ומשום כך אין גם טעם לבדוק מה חושב הציבור כעת, לאחר הנאום, על אולמרט. צודקת התקשורת בכך שאת מירב הפרשנות היא ממקדת בתגובותיהם של חברי מפלגת קדימה.
יחד עם זאת, מתקשורת אחראית וחופשית אנו מצפים לתווך בין העם לבין נציגיו בכנסת, בעיקר בתקופה של חוסר יציבות במערכת הפוליטית. ודווקא במקרה זה בחרה התקשורת לשמש במה להתגוששות בין בעלי אינטרסים פוליטיים.
לא אטעה ולא אגזים אם אומר שפרט ליוזמה המבורכת של ערוץ 10 בעריכת סקר דעת קהל והפצת תוצאות הסקר ב 8.3 - וכל הכבוד לערוץ 10 על כך - כל היתר ששים לחשוף את המאבקים הפנימיים בקדימה ופרשנים ברדיו (רפי רשף למשל) ובטלוויזיה כבר משקללים את גובה התמיכה שעשוי לקבל היום כל מתמודד אחר לראשות הממשלה,באם יוקדמו הבחירות לכנסת.
תפקודה של התקשורת בתקופה מעורפלת שכזו מאוד מאכזבת.

המאמר פורסם ב"הצלחה" - הבלוג של תרצה הכטר
הכותבת היא ד"ר/מרצה/חוקרת של רטוריקה, מיתוסים ותקשורת פוליטית.
תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן המנה העיקרית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת לא חופשית ולא אחראית
דימיטרי בוסקילה  |  21/03/07 14:09
2
לא מדוייק
יוגה  |  21/03/07 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בספרו החדש מביא זאב גולן סיפור גבורה עלום: צעירים יהודיים הפרו את צו המנדט הבריטי, ותקעו בשופרות בתפילת "נעילה" של יום הכיפורים בכותל המערבי
ראובן לייב
חדר נקי, עם ארוחת-בוקר, בבית פרטי מחוץ לעיר - פטנט לא רע וזול מאוד, למי שמעדיף לטייל בחו"ל בכוחות עצמו ומוכן לוותר על המלונות המכוכבים. אותם דברים אמורים באכסניות הנוער    זה מה שתוכל להשיג בחופשתך הקרובה בשוויץ, אוסטריה, גרמניה, אנגליה וסקנדינביה - מדינות ה"צימר" הקלאסיות באירופה, מבלי לפשוט את הרגל
מנחם ברוד
העם היהודי היה אמור להיות האחרון שמתרגש מרוחות חולפות. על כל איום ומהומה יש לנו תשובה קולעת: "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה". מניין אפוא קוצר-הרוח?
יוסף דוריאל
"פואד שרוף אצלנו" - טוענים במצרים. כדאי שהשר בן-אליעזר יבדוק איך הוא - כשהיה שר ביטחון - תרם לאותה שריפה ולנזק הכבד שגרמה
איתמר כהן
למה הצטרפתי למאבק של עובדי ההיי-טק למען העלאת שווי השימוש ברכב צמוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il