X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינה נאורה היתה דואגת לא לקפח חלשים, מדינה מתוקנת יותר היתה מגנה על זכויותיהם. הבעיה מתחילה בכך שישראל 2007 אינה נאורה ואינה מתוקנת
▪  ▪  ▪

עוד חוק מבזה ומשפיל בדרך לאישורו של בית המחוקקים והפעם מדובר בקלגסות לשמה. נכים ינוצלו בדרך מחפירה על-ידי חברות קבלניות של משרד הרווחה ובשכר נמוך של עד 6 שקלים לשעה וללא שיתקיימו יחסי עובד מעביד. "עולם חדש מופלא" של אלדוס הקסלי נראה טוב לעומת מה שמתכננת לנו המערכת החוקית של מדינת ישראל.
הקביעה שאתה נכה כנראה גוזרת עליך במדינת ישראל אזרחות שונה, וכן מאפשרת הטלת תקנות וחוקים אחרים ושונים מאילו שנהוגים כלפי אזרח בריא. לא עוד חלוקה לבני אדם (שכר מינימום) ולתת אדם (שכר מינימום מותאם), אלא שכר מינימום מותאם מותאם - לתת תת אדם - ללא עלות כספית (ציטוט מהצעת החוק). הגישה המתסכלת שקיבלה אחיזה, הטוענת לקידום בעלי מגבלות בתעסוקה, נעשית על סמך הקטנת זכויותיהם האזרחיות. מקומם ומרגיז כיצד הוגים רעיונות שכאלו, הכיצד חושבים לעצמם שם בוני המדיניות ומתכנניה, פתרונות שמתבססים על גישה הטוענת כי לנו כציבור יש את הזכות לגרוע מזכויותיהם של אזרחים אך ורק בשל נכותם.
משרד הרווחה כבר מזמן חדל מלתפקד, בדרך להתקפלות טוטלית מחובת מדינה לדאוג לאוכלוסיות החלשות שבה ובעצם לחלשות ביותר. גורמים פרטיים החלו תופסים את מקומה של "המדינה" תוך שהם פועלים על-מנת להקנות לעצמם רווח נאה, וכל זאת על גבו של בעל המגבלה הנכה. ולאף אחד, כנראה, לא אכפת. את מי זה בכלל מעניין שכמה 'נכים' יועברו לעבודה במפעלים תחת השגחה של קבלים פרטיים אשר ידאגו לקבל עבודה בתפוקה נמדדת, ובתמורה יזכו אותם העובדים לשכר מגוחך שבמקרה הכי טוב לא יעלה על שכר המינימום?
חוסר התעסוקה של אזרחים בעלי מגבלה בכלל ומנטאלית בפרט נובע כנראה מהפחד של בעלי העסק לפגיעה בתדמיתם. אף שאני לא מקבל קביעה זו, המציאות מוכיחה אחרת. מאחר שכך, נדחקים בעלי הלקות לפינות חשוכות ולעבודה במסגרות נצלניות במיוחד, עכשיו בחסות החוק.
מדינה נאורה ומתוקנת מזמן היתה גודעת את התופעה המכוערת ומקימה מטעמה מערכת חלופית שבה מתקיימים תנאים ראויים. מדינה טובה יותר היתה מפעילה פיקוח קפדני ונוהגת באחריות מלאה ומעניקה לאלו שאינם יכולים לעמוד על דעתם את כל מלוא ההגנות הניתנות על-ידי המדינה לשאר אזרחיה, כמו הגנה מלאה על שכרם מפני ניצול פושע באמצעות שכר מינימום והגנה על זכיותיהם על-ידי קביעת חבות עובד מעביד. אלא במדינה שבסיסה תחרותית ופעילות על-פי בסיס כספי נטו ובה הפקרות בערכי מוסר אין זה פלא שאלו הפתרונות שנמצאים.
זו חובתנו כאזרחים להבטיח את אותם התנאים הניתנים לנו, לאלו שאינם מסוגלים להילחם ולעמוד על שלהם. אולי אני אחרון המוהיקנים שעדיין מתמרד ורואה בעין לא יפה ניצול פושע, אולי זו תמימות נאיבית לחשוב כך, אבל זו גם גאוותי על כך שלא נכנעתי לקו מחשבה זה המביא אותנו ובעקביות לאותו עולם "מופלא" זה שאני חרד שיתקיים.
-----------------------------------------------------------
הצעת חוק תעסוקה נתמכת, התשס"ו-2006 פ/1018/17 של ח"כ זבולון אורלב תידון תעלה ביום שני הקרוב להכנה לקריאה ראשונה.

המחבר הוא יו"ר מטה הפעולה של הנכים בישראל ומרכז פעילות השדולה למען הנכים הכלליים הכנסת ומעל וקודם לכול המחבר הוא בן אדם.
תאריך:  22/03/2007   |   עודכן:  22/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייבים לעצור את מעגל הניצול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עצומה בנושא
קובי כהן  |  26/03/07 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי פז
כמאה אלף גורי כלבים וחתלתולים נולדים בישראל מדי שנה. 50 אלף כלבים משוטטים מומתים מדי שנה בידי הרשויות. חוק שבדרך אמור לתקצב סירוס ועיקור להולכים על ארבע. האם זה מוצדק מבחינה מוסרית, אנושית ויהודית?
יוסי אחימאיר
מדינה שרשויות החוק שלה אינן יודעות לבלום את הפעילות הלא-לגיטימית של קבוצות מיעוטים מאזרחיה, רק מעודדת את הינתקותם הסופית מן הזהות הישראלית, המבוטאת בראש וראשונה על-ידי הרוב היהודי
הרב ישראל רוזן
אני מחזיק בדעתי כי עדיף להצטרף לקהילה רפורמית בישראל מאשר להישאר חילוני מנותק
יואב יצחק
ארנון מוזס ורפי גינת מנעו פרסום תחקיר שהכינו העיתונאים גרייבסקי ומאירי על הירשזון בפרשת ניל"י ובעניינים נוספים    החקירה החלה רק לאחר תלונה רשמית שהגישו למבקר המדינה כמה גורמים בהסתדרות הלאומית וכן עקב תלונת יצחק רוסו ולאחר שהמבקר העביר את ממצאיו לחקירת משטרה    עכשיו מכזבים בידיעות אחרונות וטוענים שהם-הם שחשפו את הפרשה...
ד"ר צ'לו רוזנברג
מלחמת לבנון השניה חשפה ליקויים שהם פרי הבאושים של שנים של הזנחה פושעת    ועדת וינוגרד וכלי התקשורת חייבים להתעסק בעיקר, כלומר בליקויים החמורים שיש בצבא, לדרוש תיקון המצב, לקבוע סדרי עבודה עניינים ומסודרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il