X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר ועדת וינוגרד בוחנת את הפרוטוקולים הראויים לחשיפה, עליה לאזן לא רק בין זכות הציבור לדעת לבין שיקולי ביטחון, אלא גם בין זכות הציבור לדעת לבין זכויותיהם של אחרים, לרבות זכותם לשם טוב
▪  ▪  ▪

פסק הדין של בג"צ (בהרכב בראשות הנשיאה דורית ביניש) ציווה על ועדת וינוגרד לחשוף את הפרוטוקולים של דיוניה.
פסק הדין של בג"צ מכיר, כמובן, בקיומו של שיקול מגביל, והוא שחשיפת הפרוטוקולים כפופה לשיקולי ביטחון.
יצויין שגם וועדת וינוגרד עצמה, ככל שעמדותיה נחשפו בפסק הדין, הציגה את שיקול הביטחון כשיקול המנחה אותה בבחינת הפרוטוקולים הראויים לחשיפה (המחלוקת היתה בשאלת עיתוי החשיפה, אך לא בשאלת החשיפה עצמה).
נשאלת השאלה אם שיקול הביטחון הוא השיקול המגביל היחיד שאמור להנחות אל ועדת וינוגרד כאשר היא בוחנת אלו מן הפרוטוקולים ראויים לחשיפה.
בג"צ, בפסק הדין, מתייחס באופן כללי לאפשרות, שיכול ויהיו שיקולים מגבילים נוספים - אך הוא אינו מפרטם. אם להסתמך על החלטה קודמת של בג"צ בעניין דומה - עולה, לכאורה, שיקול מגביל נוסף שאמור להנחות את ועדת וינוגרד.
במה דברים אמורים:
לפני כחמש שנים הוגשה עתירה לבג"צ, שיצווה לחשוף את הפרוטוקולים של וועדת כאהן שחקרה את הטבח בסברה ושתילה (מעניין, אגב, לציין שח"כ גלאון היתה העותרת גם אז וגם הפעם כנגד ועדת וינוגרד).
בג"צ מחק את העתירה ההיא של ח"כ גלאון על הסף, וזאת מנימוק שח"כ גלאון לא צירפה (ולמעשה סירבה לצרף) את אריאל שרון כמשיב לעתירה.
מתוך נימוקי בג"צ למחיקת העתירה ההיא של ח"כ גלאון עולה, לכאורה, שנוסף על שיקולי הביטחון קיים שיקול נוסף, והוא השיקול הנוגע לזכויותיהם של צדדים שלישיים, ובין היתר זכותם לשם טוב.
במילים אחרות, כאשר ועדת וינוגרד בוחנת את הפרוטוקולים הראויים לחשיפה, עליה לאזן לא רק בין זכות הציבור לדעת לבין שיקולי ביטחון, אלא גם בין זכות הציבור לדעת לבין זכויותיהם של אחרים, לרבות זכותם לשם טוב.
ובאמת, נניח לרגע מצב שבו מצד אחד קיים פרוטוקול מסויים - שאינו מוגבל מבחינה ביטחונית - מכיל דברים שיש בהם לפגוע באמינותו של אדם מסויים, ומצד שני קיים פרוטוקול אחר - מוגבל מבחינה ביטחונית - שבו נמצאת תגובתו של אותו אדם לטענות כנגד אמינותו.
במצב כזה, אילו השיקול הביטחוני הוא השיקול היחיד, כי אז מה שייחשף לעיני הציבור הוא רק הפרוטוקול שבו קיימות טענות כנגד אמינותו של אותו אדם, ואילו תגובתו של אותו אדם - גם אם היא משכנעת ומוחצת - תישאר עלומה.
ברור, איפוא, שנוסף על שיקולי הביטחון - על וועדת וינוגרד להביא בחשבון גם שיקולי הגינות וזכויות צדדים שלישיים שעה שהיא בוחנת את הפרוטוקולים הראויים לחשיפה בפני הציבור.

המאמר פורסם בבלוג של עו"ד יוסי דר
תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  23/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וינוגרד עם בג"צ מלמעלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החלטות בג"צ הם לא פעם
צור ישראל  |  23/03/07 20:57
2
תודה לאקטיביזם השיפוטי
משה, עורך-דין  |  24/03/07 07:01
3
מאמר חסר פואנטה ל"ת
מרי לו  |  25/03/07 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אחרי שחשפנו כאן את הכזבים של ידיעות אחרונות בפרשת הירשזון (בשאלה מי פרסם ראשון...), מנסים עורכי העיתון להדוף את הביקורת, אבל בדרכם הם מוסיפים עוד ועוד כזבים    אגב כך נטען שמרדכי גילת פרסם ראשון את דבר ההלוואה (02.02.07), בעוד שהאמת היא שהמידע נחשף ב-Nfc ביום 10.01.07
אברהם (פריצי) פריד
רונן ליבוביץ
כנס החורף של הכנסת ה-17 ננעל השבוע עם התמוטטותם של חברי הכנסת טרטמן ומרציאנו, אולי בגלל הגזמתה של התקשורת?    בנוסף, למרות שהכנסת לא פרסמה דוח על עבודת חברי הכנסת, Nfc מביא סיכום קצר על חברי הכנסת הבולטים ומדוע נכנס שמעון פרס לתחום הרכש?    המאה ועשרים
יואב יצחק
המשטרה פתחה בחקירה נגד חברת אקסל בחשד שמנהליה גנבו מסמכים ומידע עסקי מחברת חאן    על-פי החשד, המידע שימש את אקסל בעסקים שביצעה יחד עם אופיס דיפו    נחקרים גם קשרי אופיס דיפו עם אקסל
רונן ליבוביץ
כנס החורף של הכנסת ה-17 הסתיים השבוע ימים ספורים לפני מליאת שנה לכהונתה    שני שרים וחברי כנסת לשעבר, יוסי שריד ושאול יהלום סיפרו ל-Nfc על תחושותיהם הקשות מהמערכת הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il