X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל מסר למשפחת יזרעאלי את צל"ש האלוף, ששכח להעניק להם לפני חמישים שנה על גבורת בנם במבצע "שומרון" - פעולת התגמול בקלקיליה סמל צבי יזרעאלי נפל בקרב של סיירת הצנחנים במיתלה במלחמת סיני
▪  ▪  ▪

באיחור של יותר מחמישים שנה, העניק צה"ל תעודת צל"ש אלוף למשפחת יזרעאלי מכפר יהושע. הצל"ש ניתן על גבורת סמל צבי יזרעאלי בפעולת התגמול בקלקיליה (מבצע "שומרון") באמצע אוקטובר 1956. הצל"ש ניתן ליזרעאלי, שנפל בקרב של סייירת הצנחנים במיתלה.
בדיקה של צה"ל העלתה, כי משום-מה שכח אלוף פיקוד המרכז להעניק במאי 1957 את תעודת הצל"ש למשפחת יזרעאלי, והעוול תוקן באחרונה.
שכחו להעניק צל"ש לארבעה לוחמים
צבי יזרעאלי היה מפקד חוליה בחסימה, שהתמקמה בקרבת חרבת עזון. כשהמבצע הסתבך, הפכה פעולת החסימה לחשובה ביותר. סג"ם דב תמרי - מפקד מחלקה, שפיקד על החסימה לאחר שמפקד סיירת הצנחנים נפצע - קיבל צל"ש רמטכ"ל (שהומר לעיטור העוז) על תפקודו בקרב [כיום - הוא תא"ל (בדימ.)]. כן הוענק צל"ש רמטכ"ל (שגם הוא הומר לעיטור העוז) לסגן שלמה גל (גודלביץ), שהיה קצין התותחנים הקדמי (קת"ק) בקרב החסימה.
עתה מתברר, כי עוד ארבעה מאנשי סיירת הצנחנים זכו לצל"שים בקרב החסימה, ולא קיבלו אותם בזמנו. במאי 2006 תוקן עוול כשאלוף פיקוד המרכז העניק צל"שים ליוסי קולר, ליצחק זכרוביץ ולחיים רוטקופף - לוחמים מסיירת הצנחנים - באיחור של חמישים שנה - על תפקודם בפעולת קלקיליה.
רוטקופף נפל בקרב המיתלה. זכרוביץ נפטר בינתיים מבלי לדעת, שזכה בצל"ש על לחימתו. את תעודות הצל"ש קיבלו בשמם בני משפחותיהם. קולר הנו תא"ל (בדימ.).
יוזמה ודבקות למשימה בעת קרב
בתעודת הצל"ש של סמל צבי יזרעאלי ז"ל כתב אלוף צבי צור, אלוף פיקוד המרכז [לימים - רמטכ"ל], כי הוא מציין את יזרעאלי על שגילה יוזמה ודבקות למשימה בעת קרב. "בעת היתקלות עם האויב במבצע 'שומרון', התבלט יזרעאלי בארגון והעלאת פצועים ממקום ההיתקלות למוצב, עלה למוצב וירד ממנו פעמים מספר. בהיותו במוצב, נמצא כל הזמן בגזרה מול התקפות האויב, ארגן את הכוח כנגד ניסיונות התקפה של האויב".
צבי יזרעאלי נולד לאברהם-יעקב וליפה ממושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל בשמונה ביוני 1936. הוא התגייס לצנחנים, והגיע לסיירת החטיבתית (פלוגה ג' של גדוד 890). כמפקד חוליית סיור, השתתף בפעולות תגמול ובמבצעי ביטחון שוטף.
ב-31 באוקטובר 1956 נפל יזרעאלי בקרב הסיירת לטיהור מצר המיתלה. באתר יזכור נמסר, כי דבריו האחרונים לחבר, שהיה לידו, היו: "אני הולך למות. מסור את חפציי הביתה, ומסור שלום לחבר'ה. אמור להם, שימשיכו".

תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  24/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן עזרא
אנו עדים לתופעה חמורה ומבישה בתחום הפוליטיקה הישראלית: המחזיקים במשרות של ראש הממשלה ושר הביטחון משוכנעים כי ניהלו את המלחמה בתבונה    המשמעות החמורה היא כי הם [או דומיהם] ינהלו כך גם את המלחמה הבאה
עו"ד יוסי דר
כאשר ועדת וינוגרד בוחנת את הפרוטוקולים הראויים לחשיפה, עליה לאזן לא רק בין זכות הציבור לדעת לבין שיקולי ביטחון, אלא גם בין זכות הציבור לדעת לבין זכויותיהם של אחרים, לרבות זכותם לשם טוב
יואב יצחק
אחרי שחשפנו כאן את הכזבים של ידיעות אחרונות בפרשת הירשזון (בשאלה מי פרסם ראשון...), מנסים עורכי העיתון להדוף את הביקורת, אבל בדרכם הם מוסיפים עוד ועוד כזבים    אגב כך נטען שמרדכי גילת פרסם ראשון את דבר ההלוואה (02.02.07), בעוד שהאמת היא שהמידע נחשף ב-Nfc ביום 10.01.07
אברהם (פריצי) פריד
רונן ליבוביץ
כנס החורף של הכנסת ה-17 ננעל השבוע עם התמוטטותם של חברי הכנסת טרטמן ומרציאנו, אולי בגלל הגזמתה של התקשורת?    בנוסף, למרות שהכנסת לא פרסמה דוח על עבודת חברי הכנסת, Nfc מביא סיכום קצר על חברי הכנסת הבולטים ומדוע נכנס שמעון פרס לתחום הרכש?    המאה ועשרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il