X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם עכשיו, כשאני כותבת שורות אלו, אני בעד לנצל את ההזדמנות החגיגית לנקות את הבית במלואו, אבל לא כמו שזה נעשה היום בלחץ סיוטי שכזה. מנקות (היום יש גם מנקים)!!! לא יצאנו ממצרים כדי לעבוד בפרך. החג אמור לבטא חירות אמיתית. אולי חלק מאלו שיקראו את ה"טור" לא יזדהו איתי, אבל בטוחני שרובכם כן
▪  ▪  ▪

כולנו יודעים שנוצר רומן מאוד מעניין בין נשים לחג הפסח. בבת אחת הופכות אמהותינו ונשותינו לצדיקות הדור, אחת אחת, מקפידות על קלה כבחמורה. בעיקר מקפידות על הכלל: "חמץ זה לא אבק" (בכוונה בסדר הזה. למרות שרובנו מכירים את המשפט בסדר ההפוך)- כלומר: למה לנקות מחמץ כשאפשר לעשות פוליש לאבק?
ארונות הבגדים הפכו לתקן של פינות אוכל שאולי בטעות נשארו שם פירורי לחם, בלי לשים לב חג הפסח הפך מחג של משפחתיות, אהבה, שלום ורעות לחג של טירוף מערכות. רגע אחד אתה לא מרוכז- אתה יכול למצוא את עצמך נשאב כאבק או מקבל "שפריץ" מהצינור השכונתי.
כל הדברים בבית צריכים להתחדש ואני אומרת שאם הדבר היה קל יכול להיות שהיינו מחליפים דירה כל שנה. האמת שלא ברור לי על אלו הכנות כולם מדברים... אנחנו כבר יצאנו ממצרים לפני אלפי שנים, מה עובר עלינו, זהו, אנחנו כאן בארץ המובטחת שהדבר היחיד שנשאר לנו זה הניקיון היסודי וכל זה בגלל שאבותינו הביאו איתם לכאן חולות אבק ולכלוך מהמידבר ועכשיו כל שנה צריך לנקות בגללם.
למה למשל לא לקחנו את המנהג ללכת ולחגוג כולם כולל כולם בחיק הטבע בחולות מתחת לכיפת השמים. אבל למה שהעם היהודי ייתן מנוחה לעצמו?! ניקיונות האביב בגרסה הישראלית הפכו מזמן לסיוט גדול, בעיקר, למרבה הצער, לנשות ישראל. מאז האיסור על העסקת עובדים זרים ללא היתר במשק בית, וגירושם ההמוני - הקושי למצוא עוזרת בית לחג הפך למצוקה אמיתית. אך בישראל כמו בישראל, היו מי שקפצו על העגלה הריקה, ומילאו את בקשתם של כל אותן אלה המתחננות לעזרה. תמורת 35 ש"ח לשעה עגולה.
גם עכשיו, כשאני כותבת שורות אלו, אני בעד לנצל את ההזדמנות החגיגית לנקות את הבית במלואו, אבל לא כמו שזה נעשה היום בלחץ סיוטי שכזה. מנקות (היום יש גם מנקים)!!! לא יצאנו ממצרים כדי לעבוד בפרך. החג אמור לבטא חירות אמיתית. אולי חלק ממי שיקראו את ה"טור" לא יזדהה איתי, אבל בטוחני שרובכם כן.
המשפחה בהיסטריה: או-טו-טו פסח, ולמי יש כוח לנקות את המגרה של הירקות במקרר, את התריסים במרפסת ואת הכתמים שמקשטים את התנור כבר שנה שלמה. מה עושים? יש כאלו שמזמינים עוזרת, רצוי עם אחריות. אני במקרה שלי הברזתי מהעבודה... הייתי חייבת עוד מעט פסח.. עדיין אין לי חופש. ויש לי מלא דברים לנקות בבית. אז אני הולכת להמשיך...
שבועיים לפני החג ותחרות ההספקים בעיצומה: הברקוביצ'ים כבר גמרו עם חדרי השינה, אצל לוי כבר סיימו את כל הארונות בבית, ואצל המימונים נשאר רק המטבח... עקרת הבית היהודיה רוצה לחוש על בשרה את היציאה מעבדות לחירות. אי לכך, המהדרות מתחילות כבר בט"ו בשבט.
אז מה יש לנו שם? ארונות, כיסי הבגדים, שטיחים וילונות, תריסים ושיא הכיף - הפנלים. אז נכון, למתבונן מן הצד נראה כאילו אנחנו סובלות (מה גם שאנחנו מאוד נהנות לקטר על זה...) אבל הניקיון החיצוני הזה, יש בו השפעה על ההתחדשות הפנימית שהולכת נהדר עם האביב המפציע בחוץ. הנה רק השבוע עשו את דרכן אל פח האשפה השכונתי עשרות מחברות משנות התיכון של אחת השכנות ואיתן הידיעה שהיא אף פעם כבר לא תחזור לכבוש את ספסל התיכון. למרות שיש את הימים הללו בהם כל מה שהיא בטח היתה רוצה הוא לשבת כתלמידה צייתנית ולסכם סיכומים על ימי השלטון הטורקי.
ליד מכלי האשפה הצטרפו גם מגוון בגדים שהונחו למען הנזקקים, אני מקווה שהאגף לשיפור פני העיר יואיל בטובו רק החג זה "למען השם" לאסוף ולנקות בצורה יסודית את העיר. בעת הסדר מצאתי את הוו'ק האורגינלי מטפלון שקיבלתי בחנוכת בית (עניין של 10 קילו של מתכת יצוקה) הענקתי אותו בכבוד לחברה, בשלנית דגולה שתמצא בו שימוש יותר ממני. וכך בזה אחר זה חילקתי את יתר השלל, וביחד עם הבגדים, הוו'ק, ועשרות הבגדים שמצאו להם בית חדש, הלמה בי המחשבה עד כמה חשוב הסדר הזה. מעבר לאסתטיקה ולניקיון, יש בו התחדשות ותחושת סגירת מעגל - כבר לא נחזור לימי הרווקות, כמעט בטוח שלא נשוב למידות של גיל 16 ועם עומס עבודה מטורף, בית וילדים גם לא נתחיל לבשל 'גורמה'.
הידיעות הללו פינו לי הרבה מקום בארון, אך גם בראש ובעיקר גרמו לי לדעת במה השתנתי מהשנה שעברה. אז כן, תקראו לי מזוכיסטית, אבל אני אוהבת לנקות לפסח... הסדר, הניקיון, הפרידה מהדברים הישנים ובעיקר יכולת ההשלמה הזאת עם מציאות חדשה שמשתנה לנו משנה לשנה - שווה עבורי את כל הניקיון... (אפילו את הפנלים). בשבוע הבא אני מבטיחה לעדכן אתכם קוראים נאמנים לאיזה שלב בניקיון הגעתי, עד אז עבודה מהירה מוצלחת ונקייה לכל העוסקים במלאכה.

תאריך:  27/03/2007   |   עודכן:  27/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבדים אנחנו
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מהו גיבוב השטויות הזה? ל"ת
א מ רול  |  27/03/07 09:15
2
תגובה ל 1
איתן ר  |  27/03/07 11:36
 
- תודה איתן  ל"ת
ממני  |  27/03/07 14:29
 
- על לא דבר
איתן ר  |  27/03/07 20:59
 
- יפורגן המתפרגן ל"ת
א מ רול  |  27/03/07 18:04
3
נושא מעניין כתוב בטוב טעם ל"ת
שיר מלכה  |  27/03/07 15:07
4
אחלה מאמר אהבתי... ל"ת
כרמל  |  27/03/07 15:15
5
עבדים היינו ונשארנו עבדים ל"ת
מהגבעטרון שמוליק  |  27/03/07 23:22
6
במדינת ישראל כולנו עבדים ל"ת
נועה רמון  |  27/03/07 23:31
7
אם היית קורא לעומק מבין אוליי? ל"ת
מגיב לאמרול  |  27/03/07 23:36
 
- קראתי--ועדיין...בדוק עצמך ל"ת
א מ רול  |  28/03/07 01:05
8
במדינת ישראל לא מכירים חירות  ל"ת
סמדר מגידיש  |  28/03/07 07:24
9
חירות -לא במדינת ישראל ל"ת
גברעם הצפוני  |  28/03/07 07:30
10
שהוציאנו מישראל ביד חזקה ומהר ל"ת
רועי כץ  |  28/03/07 07:37
11
שהוציאנו מישראל ביד חזקה ומהר ל"ת
רועי כץ  |  28/03/07 07:47
12
למה לא?
ירמי באר שבע  |  28/03/07 15:14
 
- יש משהו בדבריך ל"ת
ממני  |  28/03/07 18:46
 
- תודה
ירמי  |  29/03/07 04:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ניר רשף
רוב תיקי המס מתחילים ומסתיימים בחקירה    מסתיימים משום שבסופו של דבר הנישומים מודים בביצוע העבירות, בין אם מבינים שהודו ובין אם לאוו, באם ביצעו אותן או לא    הלחצים השונים מביאים לעיתים אף למסירת הודעת שווא
ד"ר יובל ברנדשטטר
השר רפי איתן מציע התכנסות, ושהפלשתינים יתבשלו במיץ של עצמם. אבל לא בישול פלשתינים מטריד את השר
אליקים העצני
יש לשאול את נתניהו ואת הליכוד, היכן הם עומדים היום בשתי השאלות שעל פיהן ייחתך הכל: המדינה הפלשתינית וההתנחלות היהודית
מוטי אקסמיט
עזמי נאסר, מאמן נבחרת פלשתין והאיש שמעל לכל דאג לקידום דו קיום בין יהודים לפלשתינים, הלך הבוקר לעולמו והוא רק בן 50
ראובן לייב
לאן הם נוסעים ומה הם מחפשים?    התרמילאים עדיין בראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il