לאחרונה פורסם באחד הבלוגים שחברת מיקרוסופט הציעה לשלם לבלוגר מוערך עבור שינוי המידע בויקיפדיה בערך של אופיס פתוח (אופיס חינם אשר מתמודד מול האופיס של מיקרוסופט). אומנם לא מרבים לדבר על זה, אך ההערכה השקטה קובעת שמיקרוסופט ודומות לה משלמות הרבה מאד כסף לבלוגרים מהדרג הראשון בכדי לשווק כביכול בצורה אובייקטיבית את מוצריה או להשמיץ מוצרים מתחרים.
למה זה קורה? אחת הסיבות שחברות משלמות לבלוגרים מובילים לשנות את הערכים בויקיפדיה ודומות לה, היא העובדה שהקהילה מעריכה את אותם בלוגרים ואת האובייקטיביות שלהם. כאשר בלוגר משנה את הערך להבדיל מעובד של מיקרוסופט, הערך מתקבל כנכון בעיני כלל הגולשים.
חשוב מאוד לציין שמיקרוסופט וחברות אחרות אינן מכחישות את הפניות לבלוגרים. למרות זאת ניתן לראות לפי הפרסומים שהן אינן חשות נוח עם פרסום ידיעת הרכישה של אותו בלוגר "צדיק", אך עם זאת הן מתכוונות להמשיך בטקטיקה הזאת.
כיצד זה משפיע עלינו? המצב שנוצר כיום הוא מביך ומדאיג כאחד. בעידן ה-Web 2.0 הבלוגים האובייקטיבים המובילים שמספרם נמוך הם אחד הכלים החשובים שצצו. אין היום וגם לא נראה באופק גוף מפקח על ניגוד אינטרסים בין בלוגים אובייקטיבים כביכול לחברות ענק. אין חובה בבלוג לציין מי מימן אותו, דבר אשר יוצר בעייתיות קשה מאוד לקהל המשתמשים. ככל שחשדנות הצרכנים בבלוגים תגבר יהיו פחות ופחות מקורות מידע. וכמו תמיד אנו קהל הצרכנים יפגע. השתלטות חברות הענק על המקומות הניטרליים האחרונים ברשת יקברו את עידן ה-Web 2.0 עוד לפני שהספקנו ליהנות ממנו.
מה צופן לנו העתיד כמו תמיד לא הכל שחור. קהל הצרכנים דורש את הדור הבא Web 2.5. בדור 2.5 יבוצעו תיקונים אשר יגבירו את האמינות של המקורות ברשת. בעולם קפיטליסטי שבו אנו חיים כל דבר דורש כסף, אך עם זאת מן הראוי שנדע כצרכנים מאיפה מגיע הכסף ועל סמך זה נחליט אם להקשיב להמלצה או לא. אני לא מציע להגביר את הפיקוח על האינטרנט, דבר אשר ימיט אסון ולפי עניות דעתי אינו אפשרי, אך עם זאת עולם הבלוגים צריך להכיר בעובדה שעולם האינטרנט הוא דינמי ובסופו של דבר הכול מתגלה ולא ניתן לרקוד על כל החתונות.