X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בוועדה לבניין ערים בקריות קוראים לכל תושבי הקריות להקדים ולמגן את בתיהם מפני אפשרות רעידת אדמה אשר עלולה להתרחש בכל רגע
▪  ▪  ▪

בעוד כולנו נערכים לקראת אפשרות של קיץ נוסף של מלחמה וצורך בשהייה ממושכת במקלטים ובמרחבים מוגנים, גובר החשש כי נידרש לאמצעי המיגון האלה בכל רגע וללא כל התראה מוקדמת וזאת בשל החשש מוחשי ביותר מפני רעידות אדמה אשר עלולה להתרגש על ראשינו בכל רגע. כך מזהירים יו"ר הוועדה לבניין ערים בקריות, שמואל סיסו, ומהנדס הוועדה, משה יבין, הקוראים לכל תושבי הקריות להקדים ולמגן את בתיהם מפני אפשרות זו.
חשש זה מבוסס היטב בהיסטוריה האזורית ובשורה של מחקרים שנערכו באחרונה ומהם עולה כי אזור ישראל בכלל ואזור הצפון בפרט היה מועד במאות האחרונות לשורה של רעידות אדמה הרסניות אשר החריבו אזורים וישובים שלמים.
רעידות אלה כך מתברר התרחשו בתדירות קבועה של כ-80 שנה ובנושא זה קובעים מדענים, התדירות אינה מקרית אלא חוזרת על עצמה כחלק מתנודה ססמית קבועה של כדור הארץ.
על-פי נתון זה, מתברר כי שנת 1837 התרחשה באזור צפון ישראל רעידת אדמה משמעותית אשר הביאה לחורבנה של הערים צפת וטבריה. 90 שנה אחרי כן, בשנת 1927, התרחשה רעידה נוספת בסדר גודל דומה. מדענים יודעים לקבוע כי שתי רעידות אלה ובתדירות זו אינן מקריות ועל-פי כל המחקרים בתחום זה טובים הסיכויים כי שמונים שנה אחרי, כלומר בשנת 2007, עלולה להתרחש רעידת אדמה נוספת בצפון המדינה ובעוצמה זהה.
חשוב לזכור כי בשתי רעידות האדמה הקודמות אזור הקריות כלל לא היה מיושב ולכן אין דיווחים לגבי היקף הנזקים שנגרמו באזור זה. עם זאת מתברר כי אזור הקריות נמצא באזור סיכון גבוה במקרה של רעידת אדמה וזאת בשל שבר יגור המחבר באופן ישיר את האזור עם השבר הסורי אפריקני ורמת הסיכון של אזור הקריות נחשבת לגבוהה מזו של חיפה ועכו.
ראש עיריית קריית ים שמואל סיסו, המשמש כיושב-ראש הוועדה לבניין ערים, אמר לאתר "קריות באינטרנט" כי במקרה של רעידת אדמה משמעותית נשקפת סכנה של ממש לכ-40 אחוז מהבתים המשותפים בקריות שבתחום הוועדה שבראשה הוא עומד.
לדבריו, לאור נתונים וחששות אלה הוא פועל כבר מזה זמן כדי לקדם תוכניות שונות שעשויות למזער נזקים במקרה של רעידות אדמה. לדבריו, מתגבשות בימים אלה בוועדה כמה תוכניות מהפכניות בנושא זה והוא מקווה כי יוכל להשלים ולפרסם אותן בקרוב, משום ששעון הזמן פועל לרעתנו בתחום זה.
מן הראוי לציין, כי פעולות הכנה שונות כנגד רעידות אדמה עשויות למגן בתים משותפים רבים גם מפני התקפות טילים כך שפעולה כזו תבטיח את תושבי האזור מפני שני האיומים המרחפים על פני האזור.

תאריך:  29/03/2007   |   עודכן:  29/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רעידת האדמה כבר בדרך?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשאומרים רעידת אדמה מתכוונים ל"ת
למלחמה שבדרך ?  |  29/03/07 13:02
2
קישקוש - תמ"א 38 - אל תאמינו
הכי בטוח בעזה  |  29/03/07 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב פרופ' נפתלי רוטנברג
רוב היהודים מקיימים, מזה אלפי שנים, את מצוות סיפור יציאת מצרים. כל אחד/ת הופך/ת למספר הסיפור ולנושאי המסר. העובדה שיש כאן סיפור המסופר ללא הפסק ועם זאת מתחדש באופן תמידי הפכו אותו לסיפור מכונן בתרבות האנושית בכללה
ראובן ימרום
מעשה יציאת מצרים וההגדה של פסח, מתארים שלבים רוחניים בדרכו של האדם אל גילוי הבורא יתברך
ד"ר אברהם בן עזרא
כשמתגלים ליקויי בנייה בדירה, מצפים כי הקבלן יתקנם    ראוי להתחשב בנסיבות הסובייקטיביות ולבדוק האם ביצוע התיקונים הוא סביר ומתאים משום שכבר לא מדובר באתר בנייה, אלא בדירה פרטית בה מתגוררת משפחה
אורי קציר
הזמר והשחקן יהורם גאון יצא נגד תופעת "כוכב נולד" המייצרת כוכבי אינסטנט בן לילה ומדלגת על כל תהליך ההבשלה של האמנים הללו    העיתונאי משה גורלי תקף את גאון וטען שהלה פונק בעצמו במונופול האליטיסטי הקרוי להקות צבאיות, שהיה למעשה ה"כוכב נולד" של פעם
שחר אבן-דר מאנדל
איך קורה שאחת התוצאות הבולטות של השוק החופשי היא דווקא האיסור המוחלט לדבר על מה שעומד במרכזו? כן, אחד הכללים הנוקשים ביותר שאנחנו נתקלים בהם הוא האיסור לדבר על כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il