X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אדוואד לוויטיס, יהודי קנדי, יליד קייב, מספר על עיצוב אישיותו בצל האנטישמיות תחת השלטון הסובייטי וטוען, כי המאבק על החירות עדיין לא תם נוכח עלייתם מחדש של גורמים פאשיסטיים - את התמיכה בישראל הוא רואה כערובה להבטיח את חירותו של העם היהודי
▪  ▪  ▪

לחג הפסח משמעות מיוחדת בעיניו של אדוואד לוויטיס (Eduard Levites), יהודי קנדי, יליד קייב (1939) החי כיום בוונקובר. אדווארד מספר בשיחה שערכתי עימו השבוע, כי אישיותו התעצבה בימים בהם האנטישמיות הרימה ראש בריש גלי ואף קיבלה עידוד ותמיכה מהשלטונות. במהלך מלחמת העולם השנייה נרצחו רבים מבני משפחתו בבאבי יאר ולאחריה נמשכו ביטויי האנטישמיות ושנאת היהודים תחת השלטון הסובייטי.
"בכל מקום הגויים הסתכלו על היהודי, כאילו היה כלב. יהודי לא יכול היה להירשם לאוניברסיטה וברחוב קראו לנו בכינוי הגנאי ג'יד", הוא מציין, כי המצב היה כה חמור עד שנאלץ לעזוב את קייב בשנת 1959 ולעבור לקזחסטאן, שם מצב היהודים היה טוב יותר. לקייב חזר רק בשנת 1978, וזאת רק לשם קבלת האישור ליציאה מברה"מ ("הם שמחו להיפטר מיהודים") לווינה, ממנה המשיך לאיטליה ואח"כ לקנדה. באלברטה, אוטווה ולבסוף בוונקובר עבד אדוואד כמדריך שחייה בכיר (מקצוע בו עבד גם ברוסיה), שהכשיר בין היתר שחיינים לאולימפיאדות.
על השאלה מהי משמעות החופש, משיב אדווארד מיידית, כאילו חיכתה התשובה דרוכה בפיו זה עשרות שנים. "בקנדה ובארה"ב יש חופש אמיתי. להיות חופשי משמעותו לא להיות תחת רדיפה ולחץ מצד גורם כלשהו, לא לחשוש לדבר, ללכת לכל מקום ללא חשש, לא לספוג עלבונות על-רקע גזעי או דתי ולהיות מוגן מפני עיגון חקיקה מפלה ע"י השלטונות. קנדה מגנה על החופש באמצעות מערכת חקיקה האוסרת פשעי שנאה נגד מיעוטים”, הוא אומר.
כדי להמחיש את הפער בין מזרח למערב בהבנת משמעות החופש מספר אדווארד שברוסיה לא הבינו מדוע הוא מבקש לעזוב. כשניסה להסביר את מניעיו השיב לו חברו שלא טעם טעמו של חופש "אני אינני זקוק לחופש כזה שאתה מחפש". אף בקנדה התקשו להבין את הצעד שלו, משום שהחופש נראה בעיני רבים כה מובן מאליו. "אני מעדיף לחיות במקום בו יש חופש על פני רווחה כלכלית", הוא מדגיש.
אדוואד סבור, כי החופש מאוים על-ידי גורמים קיצוניים הרואים בדמוקרטיה אויב ודוגלים בטרור כאמצעי להרוס את המערב. הוא סבור, כי מדיניותו של הנשיא בוש, החותר לייצא את הדמוקרטיה למדינות ערב, אך מסייעת לגורמים הקיצוניים במדינות אלה לנצל את הדמוקרטיה על-מנת להשתלט על המשטר מבפנים. גם קנדה מאויימת על-ידי הגורמים הרדיקליים, הפועלים בחסות הדמוקרטיה וחותרים לפגוע במרקם של החברה הקנדית.
את ישראל הוא רואה כמדינה חופשית ודמוקרטית החסרה גורם חשוב בעיגון הדמוקרטיה והוא כינון חוקה שתבטיח את זכויות האדם. גם כך היא מהווה אור לגויים ולמדינות האזור, החוששות מאוד מחלחול הדמוקרטיה הישראלית לתוך החברות שלהן. ישראל, מציין אדווארד, צריכה להיות חזקה ואיתנה.
"זו פיסת האדמה היחידה בה ביטחונם של היהודים מובטח כעם. אם אנו ננטוש את ישראל אנו עלולים לאבד את הזהות היהודית והאומה היהודית תהיה בסכנת התבוללות". בסיכום דבריו מבקש אדוואד להדגיש, כי כל יהודי צריך לחוש שיש לו חלק ונחלה בישראל גם באמצעות השקעה בישראל על-מנת לחזקה נוכח האתגרים העומדים בפניה.

תאריך:  03/04/2007   |   עודכן:  03/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
בעוד כחודש וחצי יתקיימו הבחירות לראשות העבודה    אם לשפוט על-פי הסקרים ליו"ר המכהן, עמיר פרץ, אין סיכוי רב לנצח    על-פי התחזית המובאת במאמר זה, המציאות תעלה על כל דמיון ומי שיוכתר כיו"ר העבודה בסופו של דבר הוא דווקא היו"ר המכהן, עמיר פרץ    ואם פרץ באמת יעשה את הבלתי אפשרי, האם ברק ימצא עצמו כיו"ר תנועת קדימה
יהונתן דחוח-הלוי
יוזמת השלום הערבית אינה מציגה דרך לשלום אמיתי בין ישראל לערבים    היא אומנם מדברת על נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב, אבל המחיר להשיגה הוא בבחינת מעשה התאבדות של מדינת ישראל, שתיאלץ לקלוט לשטחה מיליוני פליטים פלשתינים ולשלם להם פיצויים על גירושם ושנות החיים בגולה
יואב יצחק
אולמרט פועל, ממש בימים אלה, כדי לסכל מיצוי הדין עימו    בסדרת הראיונות לאמצעי התקשורת הוא חזר שוב ושוב והשמיץ את מבקר המדינה    במקביל הוא פועל לעיכוב פרסום הדוח הסופי בפרשת כרמיה
קובי לירז
אנטישמי הוא אנטישמי הוא אנטישמי    העלילה היא הכלי המרכזי של האנטישמי, והפלשתינים בציניות גמורה עושים בה שימוש    האם ניתן להתמודד עם האנטישמיות בת זמננו בשיטות דיפלומטיות של פיוס הסברה ושכנוע?
אליקים העצני
קונדוליזה פתחה כביש-עוקף-מפת-דרכים    זכר לא נשאר מכל הירושה הפוליטית של שרון, מכל הסייגים שבהם ניסה לעטוף את הסכמתו המופקרת לאמץ את רעיון המדינה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il