X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ניקיונות הפסח והמתחים הכרוכים במינון הגבוה של משפחתיות לוחצת עלולים ליצור תחושה של קריסה בריאותית, פיזית ונפשית הייתכן שקריסה זו היא דווקא איתות חיובי שיביא לשיפור הבריאות שלנו?
▪  ▪  ▪

מי לא רגיל לכאבים הרגילים של חיי היומיום? ישיבה ארוכה על הכיסא במשרד והמתח היומיומי, מביאים אותנו לכאבי גב, עמוד שדרה, צוואר תפוס.
בלי לשים לב, גורמים כל אלה שנהיה עצבניים יותר ונפגין חוסר סבלנות לעצמנו ולסביבה. במקרים קשים מעט יותר, גורם ה"סטרס" ללחץ בחזה ולצרבת, ואיננו שמים לב לשחיקה הדרגתית בבריאותנו.
חג הפסח הוא הזדמנות פז לחוש בבריאותנו המדרדרת: העומס הפיזי של עבודות החג והעומס הנפשי של מפגשים משפחתיים לוחצים, גורמים להגברת המצוקה הבריאותית.
אם נחזור אחרי המאמץ הגדול של פסח לאותה השגרה, הרי שנמשיך באותו המסלול וההידרדרות הפיזית והנפשית תהיה איטית אך בטוחה. זה הזמן לשינוי.
הכאבים הם דרכו של הגוף להתריע בפנינו ולבדוק: איך אני חי ומה הביא אותי עד הלום, ממה אני נלחץ ונבהל? איך אני אוכל? איך אני מתחזק את גופי? איך לעצור הכל ולשנות? איך משנים את אורך החיים מבלי לשבור את הכלים? בלי להתגרש, להתפטר מהעבודה, ולעבור לגור בהודו?
התשובה נעוצה במערכת העצבים שזקוקה לתכנות מחדש, על-מנת שתפסיק לתרגם את מתחי החיים למתח גופני ולעצבנות, שתלמד להפעיל את הגוף רגוע ומדויק למרות שבחוץ מתנהלת עדיין מלחמה.
שיטת NSA, גישה טיפולית חדשנית, מפסיקה את הניהול ה"הישרדותי" של המוח ומבטיחה שינוי לטווח ארוך. גישה זו מאפשרת למוח "להתבונן" במערכותיו ולעשות הערכה מחודשת ורגועה יותר להוראות שהוא שולח למערכות הגוף. במשך שנים התרגל גופנו לעבוד מתוך דפוס קבוע. התוצאה היא שבמקום לחיות בניהול "הישרדותי", לעבור יום ועוד יום ואיכשהו להסתדר, הגוף עובר לניהול רגוע יותר ומקבל החלטות נכונות לגבי המתח בשרירי הגב, הלב והנשימה, ולגבי המתח והעצבנות במערכת הנפשית.
הטיפול בגישה זו, מבוסס על שינוי במתיחות חוט השדרה, והוא למעשה תהליך לימודי שיקומי של מערכת העצבים ולכן השינוי שנעשה בתהליך נשמר לטווח ארוך.
משמעות השינוי אינה שינוי המציאות - הלחץ והדרישות מהסביבה יהיו קיימים, אבל זה כבר לא ייראה מאיים כבעבר - נדע לתרגם זאת אחרת. לא נתכווץ מול הבוס או בן הזוג הזועם הזועם, נוכל לראות את אותו הדבר אבל אחרת, מדויק יותר, ללא קשר לפחדים שלנו ולעבר. ננשום טוב יותר, נעמוד זקוף יותר ונרגיש אנרגטיים - המלחמה נפסקה - לא צריך לעמוד דרוכים ומתוחים כמו פעם.
משבר הבריאות שמביא איתו פסח יכול להוות נקודת מפנה בחיים אם נדע לתרגם נכון את שפת הגוף. הפסח הבא לא יהיה שונה - עדיין המשפחה "תשב" עלינו, עדיין הניקיונות יהיו קשים, אבל לא נחוש בלחץ ועצבים, נהפוך הוא, נוכל ליהנות מהכל ולהבין איזו משפחה נפלאה יש לנו.

תאריך:  04/04/2007   |   עודכן:  04/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנדי ספדי
ההצעות המדיניות של ראשי המדינה נראות מבזות כמכירה פומבית, עד כדי שחלק מהציבור הותש מרוב הסכמים, והראיה לכך היא היעדר יכולת העמידה של אף אחת מהממשלות מאז אוסלו בקדנציה שלמה
עו"ד חיים קליר
זכות ההתנגדות היא זכות מהותית ולא טכנית בלבד. אומנם, למבוטח אין זכות וטו על התשלום לנפגע והמבטח אינו חייב לקבל את ההתנגדות בכל מקרה. אך על-מנת שהזכות תהיה ממשית ואפקטיבית, על המבטח ובא כוחו להציג בפני המבוטח את כל הנתונים הרלוונטיים להחלטה
טל רבינוביץ'
מאז ומעולם קבע הדם את גבולות האדם, ביטא את החיים ואת המוות, את הקדושה ואת הטומאה    הקמפיין הפרובוקטיבי החדש למלחמה בתאונות הדרכים הוא מסע הפחדה רגשי, העושה שימוש פסול בדם האדם
אביתר בן-צדף
צה"ל מנפק לנו בהתמדה כישלונות בשדות הקרב, וכל פעם אנו וכתבינו לענייני צבא מופתעים מחדש    לפני שינחת עלינו מבול של ספרים על המלחמה האחרונה בלבנון (שם זמני), אשאל - איפה היו הכתבים לענייני צבא ועורכיהם כל השנים?    ביקורת על ספרים, שטרם קראתי
אופיר פלק
העובדה שאולמרט חפץ בחזרתו של רמון לתפקיד שר מעידה על כך שהוא לא הפנים את אחד הלקחים החשובים של מלחמת לבנון השנייה - חטא היוהרה של פוליטיקאים התלושים מהמציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il