X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תרומתו המשמעותית ביותר של ה-IT היא בתחומי יישומי האינטרנט ובניית אתר אינטרנט שמייצר עסקים הערך העסקי של האתר מגיע מהתנועה שבו וחשוב להכיר את הדרכים שבעזרתן ניתן להגדיל את התנועה לאתרים
▪  ▪  ▪

בשיחה שלנו עם אחד המנמ"רים של אחד הארגונים הגדולים במשק, שאלנו אותו מה הוא עושה לקידום אתר האינטרנט של הארגון שלו. הופתענו מאוד לקבל תגובה קרירה עד לא אכפתית. המנמ"ר אמר לנו שתפקידו לבנות את האתר הטוב ביותר (כולל עיצוב ידידותי וביצועים מעולים), אבל קידום האתר במסגרת האינטרנט והגדלת התנועה של הגולשים לאתר לא שייך לתחום האחריות שלו אלא לתחום האחריות של השיווק. בהמשך השיחה שהתגלגלה למקומות אחרים, סיפר לנו המנמ"ר שהוא מחפש כל הזמן את הדרכים לייצר תרומה וערך עסקי לארגון, ושלצערו הארגון נוטה להתייחס ל-IT רק ברמה התפעולית והטכנולוגית ולא מעבר לכך.
אין ספק שאחד מהמקומות שה-IT יכול לתרום ברמה העסקית בצורה המשמעותית ביותר לארגון, הינו בתחום יישומי האינטרנט ובתחום בניית אתר אינטרנט שמייצר עסקים. על-מנת לייצר את הערך העסקי מאתר האינטרנט של הארגון, יש חשיבות רבה ליצירת תנועה חזקה לכיוון האתר ולקידום האתר בתוך המרחב הקיברנטי של האינטרנט. קידום האתר באינטרנט היום, כבר איננו עניין של מזל אלא מקצוע ומיומנות אותם צריך לרכוש. במסגרת המאמר היום נדון בדרכים לטיפול בהגדלת התנועה לאתר האינטרנט של ארגונך.
אסטרטגיית הגברת קצב התנועה לאתר מבוססת על שלושה מרכיבים:
  • הרכיב הראשון - הגדלת התנועה שמבוצעת מתוך מנועי החיפוש (ובראשם, כמובן, מנוע החיפוש של גוגל).
  • הרכיב השני - הגדלת התנועה על בסיס תנועת הגולשים באינטרנט.
  • הרכיב השלישי - הגדלת התנועה על בסיס תוכניות שותפים והגדלת התנועה על בסיס מקורות חיצוניים לאינטרנט.
הגדלת התנועה מתוך מנועי החיפוש
הגדלת התנועה שמבוצעת מתוך מנועי החיפוש, מבוססת על ההצלחה שלנו להכניס את האתר שלנו בשליפה של תוצאות החיפוש של מילים רבות ככל האפשר הקשורות לשירותים אותם אנחנו מציעים. כמובן שניתן תמיד לשלם ולהופיע במימונים המקושרים (ואנחנו בהחלט ממליצים לעשות זאת, על סמך הניסיון שלנו), אבל מעבר לכך יש לראות איך האתר שלנו מופיע גם בצורה "טבעית" באותן מילות חיפוש רלוונטיות. ההופעה של האתר שלנו במנועי החיפוש בתוצאת החיפוש, תלויה רבות בצורה שבה נבנה את האתר ובצורה שבה יופיעו התכנים.
כך לדוגמה, ארגונים רבים מקימים אתרי אינטרנט דינאמיים עם תכנים דינאמיים שמנוע החיפוש איננו מקטלג ולכן גם לא מקשר אותם למילות חיפוש רלוונטיות. דוגמה נוספת קשורה לבניית התוכן של האתר ולמילים בהן נשתמש בתיאור השירותים שאותם אנו מספקים. פעמים רבות אנו לא משתמשים בכל המילים הרלוונטיות בתיאור השירות (מילים נרדפות וכדומה), וכתוצאה מכך האתר שלנו לא יופיע בתוצאת החיפוש של אותן מילים.
במאמץ להגדיל את החשיפה של האתר ננסה גם לגרום לשם האתר שלנו להופיע גבוה ככל האפשר בתוצאת החיפוש. גם בנושא זה קיימים טיפים ועצות רבות שיגרמו לאתר שלנו לקבל ציון גבוה יותר ולזכות לחשיפה ולתנועה מוגברת יותר של הגולש. חשוב להדגיש שתורת קידום האתר במנוע החיפוש, הנה תורה מתעדכנת ומשתנה מכיוון שקיים תמיד המאבק בין מפתחי מנועי החיפוש, המחפשים שיטות אובייקטיביות להגדרת תוצאת החיפוש לבין בוני האתרים המחפשים לעלות את ציון התאמת החיפוש של האתר שלהם גם במילות חיפוש ובנושאים, שיתכן שאתרים אחרים היו צריכים להופיע בהם לפני אותם אתרים.
קידום האתרים במנועי החיפוש הינו גם מאבק בין הארגונים וכמו באליפות - יכולה להיות רק אלופה אחת, ולכן תמיד יהיה רק אתר אחד שיצליח לזכות בבכורה ורק מספר אתרים מצומצמים יצליחו לשבת במקומות הראשונים המופיעים בתוצאת החיפוש הראשונה. תרגיל מעניין ופשוט שכל אחד מכם יכול לעשות (ועדיף שאתם תעשו אותו לפני שהמנכ"ל שלכם יעשה אותו), בודק בצורה שבועית באיזה מקום אתם מופיעים בתוצאת החיפוש (קרי אם אני מחפש את המילה בנק מי הבנק הראשון במנוע החיפוש ואם אני מחפש מסך טלוויזיה, מי יהיו האתרים שיופיעו ראשונים בחיפוש כספקי טלוויזיה).
הגדלת תנועה על בסיס גולשים ומקורות חיצוניים
הגדלת התנועה על בסיס תנועת הגולשים באינטרנט ועל בסיס תוכניות שותפים, מבוססת על ההצלחה שלנו לייצר רשת של קשרים וקישורים מאתרים אחרים לתוך האתר שלנו. יש לנסות ולראות איך אנחנו מייצרים את תוכנית הקישורים והקשרים על בסיס הצבעות הדדיות מצד אחד, ומצד שני יצירת תוכנית שותפים שמעודדת שותפים ברשת לייצר תנועה לתוך האתרים שלנו. מומלץ להקצות גם תקציב לביצוע קמפיין אינטרנט שיכול לנוע מהשיטות המסורתיות של קמפיין באנרים שמפנה לאתר שלנו, תפוצות אי-מיילים, עשיית קמפיין חדשני יותר שיהיה מבוסס על יצירת תנועה מתוך בלוגים, טוקבקים ועוד.
הגדלת התנועה על בסיס מקורות חיצוניים לאינטרנט הנה שלב מאוד חשוב בהצלחה שלנו לייצר מובילות ומודעות לאתר האינטרנט שלנו. גם גוגל ה"גדולה" יצאה לאחרונה למדיה הפרסומית הכללית מחוץ לאינטרנט בקידום המטרות והעסקים שלהם. אנו ממליצים שבכל פרויקט הקמה של שירות חדש באתר, נקצה חלק מהתקציב למסע פרסום מחוץ לרשת באמצעי התקשורת הפרסומיות שנוגעות בלקוחות של הארגון. חשוב גם לייצג את האתר והיכולות שלו בכל מקום שבו יש נגיעה בלקוח (פרסומות, סניפי קבלת קהל, הצעות מחיר וכדומה).
ככל שנכניס לתודעה של הלקוחות את מה שהאתר שלנו יכול לתת להם, כך נייצר ערך אמיתי גדול יותר לארגון.
חשוב מאוד להשקיע בפרסום גם ברמת התקשורת הפנים ארגונית של הארגון, ולעדכן בצורה שוטפת את עובדי הארגון ביכולות ובשירותים שמציע האתר של הארגון. מכירה ושיווק חיצוני מתחילה פעמים רבות משיווק ומכירה פנים ארגונית. בסופו של דבר השליחים האפקטיביים ביותר של הארגון הינם העובדים שלו.
לסיכום, החזר ההשקעה מהמחשוב והחזר ההשקעה מאתרי האי-ביזנס שאנו בונים תלוי במידה רבה בכמות התנועה שאנו יכולים לייצר לתוך האתר שלנו. למנהל מערכות המידע אסור להתעלם מההיבט הכי חשוב בהצלחה של האתר, ולהעביר את האחריות לספקים או לחילופין לאגף השיווק של הארגון. אנחנו חייבים לקחת את ההובלה גם בנושא זה ומי שישכיל לעשות זאת ולבנות אסטרטגיה לקידום האתרים והתנועה ייצר ערך עסקי אמיתי לארגון שלו.

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בג'ון ברייס הדרכה – חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס. ג'ון ברייס הדרכה – חטיבת ההדרכה של מטריקס הנה חברת הדרכה המובילה בישראל ובאירופה בתחום הדרכת המחשוב וטכנולוגיית המידע, ובתחום הדרכת מיומנויות ניהול, שרות ומכירות. ג'ון ברייס הדרכה הנה מרכז הדרכה מורשה של חברות התוכנה והחומרה המובילות בשוק.
תאריך:  04/04/2007   |   עודכן:  04/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
במשך מאות בשנים תיאוריות מדעיות פאסדוניות נוצרו בשירות דיכוי של אוכלוסיות מוחלשות וקבעו באופן "מדעי" שאוכלוסיות אלו, לא רק שאינן זכאיות לנתח בעוגת המשאבים החברתית, אלא יש לדכאן ואף להשמידן לעיתים, בשם ה"מדע". כיום, כאשר בראש מערכת המשפט מכהנת אישה (דורית ביניש) אנו שוכחים שפעם מבחינה "מדעית" נשים נחשבו כמי שאינן מסוגלות להשיג כלל הישגים אקדמים
עו"ד יוסף פנדריך
עו"ד מוגבל בהתבטאויותיו על ביהמ"ש גם כשהוא כותב ביקורת שלא קשורה לעניין שבו הוא מופיע כעורך דין. די בכך שכתב ביקורת "לא מנומסת" על ביהמ"ש כדי שייחשב לעבריין. לכן עו"ד לא יכול לחשוף ליקויים בבית המשפט
ד"ר עודד מץ
ניקיונות הפסח והמתחים הכרוכים במינון הגבוה של משפחתיות לוחצת עלולים ליצור תחושה של קריסה בריאותית, פיזית ונפשית    הייתכן שקריסה זו היא דווקא איתות חיובי שיביא לשיפור הבריאות שלנו?
מנדי ספדי
ההצעות המדיניות של ראשי המדינה נראות מבזות כמכירה פומבית, עד כדי שחלק מהציבור הותש מרוב הסכמים, והראיה לכך היא היעדר יכולת העמידה של אף אחת מהממשלות מאז אוסלו בקדנציה שלמה
עו"ד חיים קליר
זכות ההתנגדות היא זכות מהותית ולא טכנית בלבד. אומנם, למבוטח אין זכות וטו על התשלום לנפגע והמבטח אינו חייב לקבל את ההתנגדות בכל מקרה. אך על-מנת שהזכות תהיה ממשית ואפקטיבית, על המבטח ובא כוחו להציג בפני המבוטח את כל הנתונים הרלוונטיים להחלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il