X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתגובה ילדותית להאשמותיו של השר בר-און, קמו והשתוללו כמה ח"כים ערביים בניסיונם ללמד סנגוריה על יקיריהם הגנבים, תוך כדי שימוש באותם טיעונים ותירוצים מגוחכים שדאגו האחרונים לשנן ללא הרף; כאילו היו שורשיה של הבעיה נעוצים בתקציבים הדלים, בקיפוח, באפליה על-רקע לאומי ולא בעסקותיהם ובמערכותיהם הזולות
▪  ▪  ▪

צעד חשוב עשה שר הפנים בר-און לאחרונה בהתייחסותו לתופעת השחיתות וההנהלה הלקויה שמכרסמת במגזר הערבי מזה דורות, דבר שהביא לקריסתן הטוטאלית של הרבה רשויות מקומיות.
תופעה זו שלא היתה מתאפשרת ומתפשטת ללא הסכמתם של הטלאים, וללא שתיקתם של הרועים, הפכה במרוצת השנים לדבר מובן מאליו, למין נורמה התנהגותית מושרשת, כן, לחלק בלתי נפרד ממשחק ההבל.
על החצי השני של האמת העגומה העדיף השר (כמנהגם של קודמיו) לדלג בקור רוח. הצד הזה מתייחס לפלא... לעובדה הגמורה שכל פעלם הפלילי של המושחתים התבצע ומתבצע תחת השגחתם המלאה, ולפעמים רבות, בצל חסותם של מנגנוני השלטון המרכזי; משרד הפנים, המשטרה וכו'... הסחורה סופקה כראוי...
מבחינה חוקית, ובפועל, יכול היה כל חוקר זוטר לעלות בקלי קלות על המתרחש, ולהפליל את רוב נבחרי הציבור המהוללים ואת רוב נספחיהם. אך (הראש) המתאם קורץ לו ואומר: יאללה תעלים עין! שיאכלו וירבו...!
הנזקים במישור החומרי ברורים לעין, חרף כל ניסיונות הטיוח השלומיאליים. במישור התרבותי-רוחני, החורבן הוא בגדר הבל-יתואר. בכפר כמו כפר קאסם (כדוגמה שלוחץ ומתכונן בשמחה להכתרתו כעיר...), מוכנים המנהיגים והתושבים המאושרים להשקיע מיליונים על גבי מיליונים בשבעה מסגדים מפוארים (רובם מיותרים וחסרי כל ניצוץ פנימי), מאשר להשקיע כמה אלפים בגן ציבורי פשוט ומטופח, בספרייה ציבורית, או במתקני ספורט ראויים לנוער האבוד והמתוסכל. ראשי המועצה המונהגת ומנוהלת ע"י התנועה האיסלאמית מזה עשרים שנה, מקפידים בכל הזדמנות להתגאות בפני כל העולם שהם דבקים ב"מפעלם הציויליזטורי" שבמהלכו נהייתה אדמת אבותיהם וסביבתה למאגר גדול של אשפה, פסולת וכל מיני רעלים (חוקיים).
ואכן, בפוליטיקה המקומית, כמו גם בתחומי חיים אחרים, הולך ומתמסד מצב השקר בצורה המושלמת ביותר. לפיו ממשיכים הדמגוגים לשקר לכולם, בו בזמן שכולם יודעים, מריחים ורואים ללא שום צל של ספק שאלה משקרים שקר גס ובוטה.
כעת, נחרט הרושם ומתגבשת האמונה בקרב המעורבים ובקרב המשגיחים מקרוב ומרחוק שהערבים "האלו" אינם מסוגלים לנהל את ענייניהם בעצמם. אמירתו הקלאסית של קרל מרקס על המזרחיים ש"הם אינם מסוגלים לייצג את עצמם", מתאמתת.
בתגובה ילדותית להאשמותיו של השר בר-און, קמו והשתוללו כמה ח"כים ערביים בניסיונם לתת סנגוריה על יקיריהם הגנבים, תוך כדי שימוש באותם טיעונים ותירוצים מגוחכים שדאגו האחרונים לשנן ללא הרף; כאילו היו שורשיה של הבעיה נעוצים בתקציבים הדלים, בקיפוח, באפליה על-רקע לאומי ולא בעסקותיהם ובמערכותיהם הזולות.
בעבר הלא רחוק, הצטיינו המוכתרים ז"ל בכך ששמרו, למרות הכול, על רמה מסוימת של הגינות וכבוד עצמי. מחליפיהם, הגמדים המודרניים עם העניבות והמרצדסים החדישות, מתגלים כקריקטורות מסוג משונה ומיוחד; בעוד שהם מציגים את עצמם כפטריוטים נלהבים וכחסידי שמיים מוכים, ממשיכים הם בפועל ובפומבי, ועל אפנו וחמתנו, להחריב את כפרינו במו ידיהם.

תאריך:  05/04/2007   |   עודכן:  05/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתיקת הרועים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כח לרסאן.
ברגיא   |  5/04/07 13:54
2
ומה אתה עושה בנדון? ל"ת
הניה  |  5/04/07 14:09
 
- אם התכוונת אלי, הניה,
ברגיא  |  5/04/07 15:51
 
- תגובה לשאלתו של הניה
ג'סאן עבד אל רחמן  |  8/04/07 21:51
 
- תיקון
ג'סאן  |  9/04/07 18:56
3
וואהו! אינני יודעת מיהו הכותב
כל הכבוד  |  5/04/07 18:39
4
מאמר אמיץ של חושב מעמיק
אברהם שלום  |  5/04/07 20:45
5
רסאן-נאור, המציל כבוד הערבים ל"ת
א מ רול  |  6/04/07 01:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור תמיר
אם אתה בעל עסק, סביר להניח שנאלצת להתמודד עם עובדים "שמשאילים" ציוד משרדי, מוסרים מידע מסווג ואפילו עוסקים בריגול תעשייתי. להלן מספר דרכים יעילות להקטנת הנזק ובראשם מסר אחד ברור: התעלמות מהתופעה היא סכנה קיומית לעסק!
ד"ר יובל ברנדשטטר
ההתנחלות המחודשת בחומש מוכיחה כי הציונות הדתית זקוקה למנהיג שאיננו כתום כדי לגייס את העם לציונות המגשימה
עמוס אריכא
דיוקן של איתמר סיאני, תחריט מתחריטיו, ציור שמן מסידרת "מרבד הקסמים" וציור שמן הנקרא "דמויות בצבע ובקו"
הרב ישראל רוזן
(דעה) גרי כל הדורות הם ניצוצות הגאולה והם 'ניצולה' החיובי של מצרים
ריקי כהן
המדור האורגני של אביב לביא ושירי כץ במוסף גלריה של עיתון הארץ הוא מיסיון בלתי מוסתרים של המזון האורגני ומשווקיו    סיבותיהם להביא את בשורת האורגני לצרכנים הן טהורות, אבל בדרך לשם, הכל מתפספס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il