X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעם היו מתווכחים פה על הצורך בעונש מוות. היום אפילו מאסר עולם אמיתי אין בישראל. האבסורד הוא, שאדם יכול להיות שפוט ליותר מ"מאסר עולם" אחד, ולמרות זאת לדעת בוודאות שביום מן הימים הוא יצא לחופשי
▪  ▪  ▪

התרגלנו כבר לכך שבמדינת ישראל אין עונש מוות, ואולי מוטב שכך יהיה. אנחנו מקבלים כבר כמובן מאליו שמאסר עולם הוא לא באמת מאסר עולם, ואנשים שרצחו בכוונה תחילה מסתובבים חופשיים בינינו לאחר כ-15 שנה, וטוענים שהם "שילמו את חובם לחברה".
אך כאשר אנו שומעים על אנשים שנידונו לכמה וכמה מאסרי עולם, לפעמים אפילו עשרות מאסרי עולם, ויודעים שכל מאסרי העולם האלה יסתיימו ביום מן הימים והאיש יהלך חופשי ומאושר, זאת אין הדעת סובלת. בין אם הם נשפטו על מעשי רצח והתעללות סדרתיים על-רקע פלילי, ועונשם ייקצב, ואז יקוצר על "התנהגות טובה", ובין אם הם אסירים ביטחוניים האחראים לטבח של עשרות חפים מפשע, שעלולים להשתחרר ביום מן הימים באיזו עסקת חילופי שבויים (שבדיעבד כולם יכו על חטא ויאמרו שהיתה שגויה), אחת היא לנו.
הצדק לא נעשה ולא נראה, אם זו היא התוצאה הסופית. כל התהדרות בשלטון החוק ובעליונות המשפט נעשית פלסתר, אם התוצאה הסופית היא שדווקא העבריינים הכי חמורים יכולים ללעוג לחומרת הדין.
עצם העובדה שניתן להעלות על דל השפתיים את הביטוי "מאסר עולם" בלשון רבים עם כמות מדודה נוגד את ההיגיון. העובדה שכל ה"מאסרי עולם" האלה מבוצעים במקביל, ומסתכמים בתקופת מאסר קצובה אחת, שומט כל בסיס הגיוני מתחת למושג הזה. אנשים שזכו לאות הקלון הזה של שפיטה ליותר ממאסר עולם אחד, לא זכו בו בקלות. רק רוצחים סדרתיים חסרי מצפון, שחזרו ורצחו, או כאלה שעשו זאת אפילו לאחר שכבר נשפטו למאסר עולם אחד, וידעו ש"באותו מחיר" הם יכולים כבר לבצע עוד מעשי רצח, רק הם הגיעו למעמד של שפוטים ליותר ממאסר עולם אחד. אנשים אלה מן הראוי להרחיקם מהחברה, גם למען יראו וייראו וגם כדי להגן על החברה מפני הישנות מעשיהם.
לפיכך, אני מציע כי יקבע בחוק, כי אדם יכול לקבל קציבת מאסר עולם, חנינה, או שחרור בחילופי שבויים רק ממאסר עולם אחד. את שאר מאסרי העולם שלו הוא יצטרך לרצות עד תום. כלומר - כל מי שנשפט ליותר ממאסר עולם אחד, ידע שנגזר עליו לכלות את ימיו בכלא. הקופאית המיתולוגית לובה היתה יכולה להסביר זאת במשפט הגיוני קצר - אין כפל מבצעים. פשוט. בנוסף, וכמחווה שישקף את סופיות העונש, יש לשקול לאפשר לכל מי ששפוט לשלושה מאסרי עולם ומעלה לבקש להמיר את עונשיו בגזר דין מוות.

תאריך:  10/04/2007   |   עודכן:  10/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין כפל מבצעים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קצר קולע ומדויק. מסכים לגמרי. ל"ת
יונתן גולן  |  10/04/07 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
התנאי קובע שעל-מנת לבוא בשעריו של הפורום היהודי הזה צריך שהמועמדים יהיו - נא להחזיק חזק! - ב"מצב בריאות תקין, סביר ורגיל"
בועז מושקוביץ
האם אורי אבנרי אוהב ערבים? האם הוא חש חמלה אל הילדים שלהם? האם הפיכת הערבים לאבק אדם "פלשתיני" הוא ביטוי לאמפתיה כלשהי? האם מרחם איש שמאל מצוי על הנשים הנאלצות לבחור בין מוות למען "כבוד המשפחה" לבין מוות בפיצוץ?
עו"ד דב אבן אור
איננו מדינה (מתוקנת) ואיננו ישראל (עם יהודי)
אפרי הלפרין
במבט פרספקטיבי על פרשת רמון ניתן להבין שטעינו כמעט בכל ההבטים, וזאת בלי להקל ראש כלל וכלל בחומרת המעשה
חנה ארקין-צמיר
כיצד קרה שעם הספר נפרד מספרות שלמה אדירה בלי מילה אחת של חרטה או התלבטות? כיצד קרה שלאחר השואה המשיכו במדינת ישראל לוותר על הספרות של אותו דור שהושמד? כיצד, כעבור 60 שנה, עדיין שולט כאן יחס מזלזל כלפי אחד המרכיבים החשובים באוצר הלאומי שלנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il