X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אייל ליבוביץ' ויוסי שמואלי, מנהלי חברת TIM לייעוץ בנושא משכנתאות, מסבירים כי המיוחד והמשותף לכל סוגי המשכנתאות הוא שהערובה להחזרתן היא הדירה שרוכשים או הדירה שבבעלות הלווה. ההבדלים בין סוגי המשכנתאות קיימים, אך האם הם אכן כה דרמטיים כפי שמנסים להציגם?
▪  ▪  ▪

לאחרונה אנו עדים לפרסומות מאירות עיניים ולמסרים מגרים מצד הגורמים הממנים משכנתאות: "משכנתא FREE", "משכנתא מתחשבת", "משכנתא בטוחה", "רצים בשבילך", "משכנתה הפוכה" ועוד. כולן מתיימרות להעניק ללווה יתרון כלשהו- בין אם בסילוקן המוקדם ובין אם באופן הצמדתן או בנוחות ביצוען.
אייל ליבוביץ' ויוסי שמואלי, מנהלי חברת TIM לייעוץ בנושא משכנתאות, מסבירים כי המיוחד והמשותף לכל סוגי המשכנתאות הוא שהערובה להחזרתן היא הדירה שרוכשים או הדירה שבבעלות הלווה. ההבדלים בין סוגי המשכנתאות קיימים, אך האם הם אכן כה דרמטיים כפי שמנסים להציגם?
למעשה מדובר בשינויים מינוריים ובעיקר נוגעים לאופן ההצמדה למדד ולאפשרויות הסילוק המוקדם (אפשרויות הסילוק המוקדם משתנות מבנק לבנק, כאשר בחלקם ניתן פטור מלא, בחלקם הוא מתחייב וחלקם מגבילים את הסכום לסילוק לתקרה מסוימת). היינו- ההבדלים נוגעים לתנאי ההחזר של המשכנתא ולא לתכונותיה הבסיסיות.
יש לזכור כי ברוב המקרים לא ניתן לקבל את מלוא המימון במסלולים אלו, והריבית המוצעת היום גבוהה ביחס לאלטרנטיבה במסלולים אחרים.
שמואלי וליבוביץ' המשמשים גם יועצים בחברת "בית מניב", חברה המשווקת בלעדית את המשכנתה ההפוכה, ממליצים לבחון את מסלול המשכנתה בעשרה פרמטרים כדלהלן:
1. מהו אורך תקופת המימון- השאלה מתייחסת גם לאורך חיי המשכנתה וגם לשאלה אם משך התקופה מוגדר מראש.
2. פרמטר ההחזר החודשי לאורך זמן. יש לזכור, כי להחזר החודשי מצטרפת פרמיית הביטוחים הנדרשים: ביטוח חיים וביטוח מבנה.
3. אופן ההצמדה של המימון- פריים משתנה מדי חודש, הצמדה למדד המחירים, הצמדה למטבע חוץ (דולר, אירו, יין יפני) או מסלול שאינו צמוד כלל.
4. פרמטר הקנסות (עמלת היוון ב"עגה") במקרה של סילוק מוקדם של המשכנתא במסלולים המחייבים זאת.
5. פרמטר של לוח הסילוקין בעסקה- האם במתכונת של החזר קבוע או במתכונת שבה החזר הקרן קבוע ואילו מרכיב הריבית בהחזר החודשי הולך ופוחת בחלוף הזמן.
6. פרמטר ההחזר החודשי- האם ההחזר הוא של קרן וריבית, האם תשלומי ריבית בלבד ודחיית תשלומי הקרן או בהקפאה מוחלטת של כל ההחזר החודשי עד לתקופה שהוסכמה עם הבנק.
7. פרמטר של מנגנון שינוי הריבית ב"מסלולים המשתנים" - האם על-פי מנגנון של עלות גיוס הכסף + מרווח פיננסי או על בסיס נתון (אובייקטיבי) שמפרסם בנק ישראל על שיעור הריביות המוצעות בשוק + מרווח פיננסי.
8. פרמטר של שיעור הריבית המוצעת בעסקה וגילו של הלווה לצורך קביעת הבטוחות.
9. פרמטר של לקוח "שבוי" בעסקה שבה המימון ניתן במנות לצורך בניית נכס מגורים (אחרי "המנה הראשונה", הלקוח עלול להיות שבוי בידי הגורם המממן), מאחר שבכל משיכה נוספת הלווה יקבל ריבית שונה.
10. נגישות למידע שוטף על ניהול ההתחייבות- עד כמה הוא מהיר, מהי עלות השירות וכו'.
שמואלי וליבוביץ' מדגישים כי בניגוד לפרמטרים הנ"ל אותם יש לבחון כאשר מתלבטים בין מסלולי המשכנתאות המוצעים, "המשכנתא ההפוכה" היא היחידה שנותנת פתרונות פיננסיים ייחודיים ללווה והיחידה המתאימה לאוכלוסיה המבוגרת בישראל.

הכותבים הם מנכ"לי חברת TIM – ייעוץ למשכנתאות ופיננסיים בע"מ.
תאריך:  11/04/2007   |   עודכן:  11/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ברשומתי הקודמת "מה על ישראל לעשות", טענתי כי על ישראל, מעבר לשיקום צה"ל ולהסקת המסקנות באשר למוכנות הצבאית, להקים חיל הסברה גדול אשר ישדרג את הסברתה של ישראל בעולם    מה על ישראל להסביר?
אלי אליהו
במשרד החינוך מבקשים להקנות לתלמידים כלים לחשיבה במקום להציפם בידע    מה עומד מאחורי הגישה הזו ולאן היא תוביל?
שלמה אנגל
לצד גלעד שליט, על כף המאזניים מונח גם גורלם של רבים אחרים, שהעסקה המתגבשת לשחרורו עלולה לעלות בחייהם
י. דחוח-הלוי
חשיפת תשתית החמאס בקלקיליה מהווה "נורה אדומה" לתהליך ההתעצמות של החמאס וארגוני הטרור הפלשתינים    הנחות היסוד של האסטרטגיה הישראלית במאבק בטרור הפלשתיני, שהוכתבו ע"י רה"מ לשעבר שרון, נחלו כישלון מוחלט
צבי גבאי
על ספרה של אספרנס כהן-מורה "מגדות החידקל לגדות הירקון - סיפורים וזיכרונות" - מתוך דברים שנאמרו על-ידי צבי גבאי, בערב סיפרותי במכון לחקר תנועת המחתרת הציונית-חלוצית בעירק, שנערך ב-19.7.2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il