X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
30 שנים למהפך השלטוני, ועדיין יש מי שאינו מסוגל לקחת אחריות ומעדיף להאשים את ה-"אליטה הישנה" תגובה למאמרו של בן דרור ימיני "מכת ברק"
▪  ▪  ▪
מגילת העצמאות. ראשית המחדל

בן דרור ימיני כותב במאמרו "מכת ברק": "יש איזשהו שקר מוסכם שלפיו 'המהפכה החוקתית'‬, יציר כפיו של השופט אהרן ברק, התחוללה עם קבלתם של שני חוקי היסוד - כבוד האדם וחופש העיסוק - בשנים ‭'92‬-‭'93‬ זו טעות. נכון שלא קראו לה אז 'המהפכה החוקתית',‬ אבל היא התחילה הרבה לפני כן. למעשה, היא התחילה עם המהפך. כן, המהפך הפוליטי ההוא, ב-‭'77‬ בישר את המהפך השיפוטי."
טועה בן דרור ימיני. הסיפור החל הרבה קודם, עם הקמת המדינה. ציטוט מהכרזת העצמאות: "אנו קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל."
"חוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948" - וזה לא קרה. כאן החל המחדל החוקתי, ונוצרה דמוקרטיה חסרת עקרונות שכל שיש בה זה מנגנון שלטון העומד על כרעי תרנגולת. רק מה, רוב לאורך שנים אפשר לשלטון ה-"אליטה הישנה" להתקיים באופן יציב.
ואז הגיע "המהפך הפוליטי ההוא, ב-‭'77‬". מהפך בו השלטון עבר לידי הליכוד, מפלגה שהורכבה ה-"אליטה הישנה" רק מהחלק שהיה עד אז אופוזיציה, וששאב את כוחו ממי שבן דרור ימיני מכנה "הפריפריות".
ועדיין לא נולד המהפך השיפוטי. עשור שנים לאחר מכן נחקקו ראשוני חוקי היסוד. בית המשפט העליון בדילמה, בא המחוקק ויצר בן כלאיים, לא חוקה ברורה ומלאה (לה אנו מחכים מאז שנת 48), אלא חוק שלכאורה הנו בעל מעמד גבוה יותר מחוק רגיל. מדוע לכאורה? כי בשום חוק לא הוגדר מה יש לעשות כאשר נוצרת סתירה בין חוק רגיל וחוק יסוד. בא בית המשפט ובהיותו גוף שחובתו לפסוק, וקבע כי חוק יסוד עדיף וחוק רגיל שנחקק לאחר חוק היסוד וסותר אותו הנו בטל. עד היום, 15 שנים לאחר מכן, לא הוסדר בחוק מה משמעות המונח חוק יסוד ומה מעמדו מול חוק רגיל.
יש לזכור כי ברוב המוחלט של שלושים השנים מאז המהפך הפוליטי של שנת 77' מי ששלט במדינה זו מפלגת הליכוד, נציגתם לכאורה של "הפריפריות". אומר בן דרור ימיני: "בעצם השנים ההן החל בית המשפט העליון לספח לעצמו סמכויות לא לו. הוא הפך לכתובת של האליטות הישנות" וכן "בית המשפט הפך, פחות או יותר, לעושה דברה של מר"צ".
ממש קשה להאמין, 30 שנים שבית המשפט הינו עושה דברה של מפלגה אופוזיציונית קטנה, בעוד שהרוב הימני בהנהגת הליכוד שולט במדינה אך לא עושה כלום בנדון. 30 שנים שבהם לא נחקק כל חוק שיביא לקץ את שלטונה של מר"צ במדינה, אליבא דימיני.
לא אמשיך להתנצח עם המאמר, שיש בו יותר משמץ של השמצה והוצאת לשון הרע. כפי שרואים, יש עובדה אחת ברורה ומכרעת הנמשכת לאורך כל השנים מאד הכרזת העצמאות ועד היום, והיא שכנסות ישראל לדורותיהן מתחמקות מכל דיון נוקב בבעיות יסוד ומשאירות לבית המשפט להכריע בנושאים עקרוניים. אח"כ באים ח"כים שותפי המחדל ותוקפים את בית המשפט.

תאריך:  11/04/2007   |   עודכן:  11/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשלוט ולבכות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ואתה אומר יחי האופורטוניזם הא? ל"ת
א מ רול  |  11/04/07 21:18
2
איתן, מדינה לא בונים ביום
אפרי הלפרין  |  11/04/07 21:56
 
- 59 שנים ואנו צועדים אחורה...
איתן גנור  |  12/04/07 09:52
 
- אין ספק שבית המשפט
א.ה.  |  12/04/07 11:08
3
תמימות או היתממות
קידי  |  12/04/07 01:12
 
- אינך מבין את מהותה של דמוקרטיה
איתן גנור  |  12/04/07 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
עמותת בראשית לשלום הקימה קבוצת תיאטרון קהילתי רב תרבותי, משותף לצעירים מהגליל, שהעלתה מספר הפקות המצליחות ברחבי העולם ונושאות מסר לדיאלוג בין שונים    על הפעילות בעמותה ועל תוכניות לעתיד
יוסי שמואלי, אייל ליבוביץ'
אייל ליבוביץ' ויוסי שמואלי, מנהלי חברת TIM לייעוץ בנושא משכנתאות, מסבירים כי המיוחד והמשותף לכל סוגי המשכנתאות הוא שהערובה להחזרתן היא הדירה שרוכשים או הדירה שבבעלות הלווה. ההבדלים בין סוגי המשכנתאות קיימים, אך האם הם אכן כה דרמטיים כפי שמנסים להציגם?
ענבל בר-און
ברשומתי הקודמת "מה על ישראל לעשות", טענתי כי על ישראל, מעבר לשיקום צה"ל ולהסקת המסקנות באשר למוכנות הצבאית, להקים חיל הסברה גדול אשר ישדרג את הסברתה של ישראל בעולם    מה על ישראל להסביר?
אלי אליהו
במשרד החינוך מבקשים להקנות לתלמידים כלים לחשיבה במקום להציפם בידע    מה עומד מאחורי הגישה הזו ולאן היא תוביל?
שלמה אנגל
לצד גלעד שליט, על כף המאזניים מונח גם גורלם של רבים אחרים, שהעסקה המתגבשת לשחרורו עלולה לעלות בחייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il