X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שנים של מריחות וניצול קשה, הנהגים השכירים של תאגיד האוטובוסים "דן" יוצאים למאבק על תנאי עבודתם
▪  ▪  ▪

ב-5 באפריל החלו הנהגים השכירים של "`דן" באזור ת"א בשביתה. הם נקטו בעיצומים איזוריים של יומיים כחלק ממאבקם נגד תנאי העבדות שנכפים עליהם כבר שנים. רבים מקרב 1,200 הנהגים השכירים נאלצים לעבוד 12 שעות ברציפות ביום! הם משתכרים פחות מ-20 ש"ח לשעה (ברוטו) גם לאחר יותר מעשר שנות עבודה! שכרם לא עודכן כלל בשש השנים האחרונות.
בשנת 2002 הפך "דן" מקואופרטיב בבעלות הנהגים לתאגיד ובעקבות כך נחתם חוזה חדש עם הנהגים השכירים לפיו הם מוותרים על 700 ש"ח ממשכורת הברוטו שלהם למשך 4 שנים. גם בשנה האחרונה (בתום 4 שנים) ההנהלה ממשיכה לנכות סכום זה ומציעה שהחזרתו תיחשב כהעלאה בשכר. העובדים זועמים על התעלולים ודורשים העלאה מינימלית של 7.5% לשכרם. הם מסבירים כי "דן" גורפת רווחים עצומים משלטי הפרסומת על האוטובוסים שהם עצמם מסיעים ומכספים אלו אפשר לממן את ההעלאה.
ההנהלה בתגובה מגייסת נהגים חדשים בתקופה זו בסטטוס של "דור ג'" כדי לקבע את התנאים הגרועים. רבים מקרב הנהגים הותיקים של "דן" - שאריות מהקואופרטיב מחזקים את ידיהם של הנהגים השכירים ומצדיקים את מאבקם.
מצבם של הנהגים השכירים ב"דן" אינו שונה במיוחד מזה של מרבית נהגי האוטובוס השכירים בארץ. כתוצאה מהפרטה ו"פתיחת השוק לתחרות" ע"י ממשלת ביבי נכנסו תאגידים פרטיים לשוק ברחבי הארץ. התאגידים הרב-לאומיים ומשפחות ההון השתלטו על התחום ומילאו את חשבונות הבנק התפוחים ממילא שלהם על חשבון הנהגים והנוסעים בישראל. לשם כך הם הורידו עד למינימום את תנאי העבודה, נפטרו מקווים לא רווחיים והשליטו משטר של איומים וקנסות. על-רקע זה פרצה שביתת נהגי "מטרודן" בב"ש שהיו הראשונים שהחליטו לשים סוף להתעללות ונאבקו במשך 150 יום! השביתה הארוכה בתולדות ישראל.
תנאי העבודה הגרועים של הנהגים והאינטרס של חברות האוטובוסים הפרטיות לחסוך בכל מחיר גורמות לצפיפות בלתי נסבלת בקווים, נהגים עייפים, איחורים ומצב קטסטרופלי ברחבי הארץ. בפ"ת תושבי העיר מנהלים מאבק עיקש שכולל הפגנות וחרם צרכני נגד חברת "קווים" בעקבות שירות זוועתי, צפיפות ואיחורים של יותר משעה בהגעת האוטובוסים. מה שקיבלנו זה הון עתק לבעלי החברות ותנאי עבודה גרועים ושירות זוועתי לעובדים ולאזרחים!
נהגי האוטובוסים של כל החברות בארץ: דן, מטרודן, מטרופולין, קונקס, קווים, סופרבוס ואף אגד חייבים להתאחד למאבק כולל נגד תנאי ההעסקה בשילוב עם תמיכה ציבורית של הנוסעים הסובלים ואזרחי ישראל כולם.

הכותב הוא פעיל חברתי.
תאריך:  12/04/2007   |   עודכן:  12/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
סגן שר הביטחון הבין אל נכון את כוונות הזדון של המתנחלים: לשנות את הדמוגרפיה של חברון
אורי פז
עזמי בשארה מתיימר לפתור את השאלה "מהי נאורות?" ונופל באבחנת "הגייס החמישי"
גל סער
שורש הרע פה הוא בשיטת הבחירות והממשל המאפשרות לעשבים שוטים כגון זה לשגשג ללא הפרעה תוך רמיסת נורמות שלטוניות ומוסריות בסיסיות
יואב לוין
עובדים בשכר נמוך הם ביזיון כלכלי, חברתי ומוסרי. אבל לך תסביר את עובדות החיים של עובד המשתכר כ-3,600 ש"ח לאלי יונס - בכיר האוצר בעבר ומנכ"ל טפחות בהווה. כן, המנכ"ל יונס משתכר גם הוא שכר מינימום, אבל מדי שעה
עו"ד יוסף פנדריך
לכאורה, מדינת ישראל מכבדת את חופש הביטוי הפוליטי    בפועל, ישנה סתירה בין החוק הפלילי לבין עיקרון חופש הביטוי, והזכות לשם טוב של השלטון נסוגה מפניו    המצב כיום הוא של דיקטטורה בלבוש דמוקרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il