ב-5 באפריל החלו הנהגים השכירים של "`דן" באזור ת"א בשביתה. הם נקטו בעיצומים איזוריים של יומיים כחלק ממאבקם נגד תנאי העבדות שנכפים עליהם כבר שנים. רבים מקרב 1,200 הנהגים השכירים נאלצים לעבוד 12 שעות ברציפות ביום! הם משתכרים פחות מ-20 ש"ח לשעה (ברוטו) גם לאחר יותר מעשר שנות עבודה! שכרם לא עודכן כלל בשש השנים האחרונות.
בשנת 2002 הפך "דן" מקואופרטיב בבעלות הנהגים לתאגיד ובעקבות כך נחתם חוזה חדש עם הנהגים השכירים לפיו הם מוותרים על 700 ש"ח ממשכורת הברוטו שלהם למשך 4 שנים. גם בשנה האחרונה (בתום 4 שנים) ההנהלה ממשיכה לנכות סכום זה ומציעה שהחזרתו תיחשב כהעלאה בשכר. העובדים זועמים על התעלולים ודורשים העלאה מינימלית של 7.5% לשכרם. הם מסבירים כי "דן" גורפת רווחים עצומים משלטי הפרסומת על האוטובוסים שהם עצמם מסיעים ומכספים אלו אפשר לממן את ההעלאה.
ההנהלה בתגובה מגייסת נהגים חדשים בתקופה זו בסטטוס של "דור ג'" כדי לקבע את התנאים הגרועים. רבים מקרב הנהגים הותיקים של "דן" - שאריות מהקואופרטיב מחזקים את ידיהם של הנהגים השכירים ומצדיקים את מאבקם.
מצבם של הנהגים השכירים ב"דן" אינו שונה במיוחד מזה של מרבית נהגי האוטובוס השכירים בארץ. כתוצאה מהפרטה ו"פתיחת השוק לתחרות" ע"י ממשלת ביבי נכנסו תאגידים פרטיים לשוק ברחבי הארץ. התאגידים הרב-לאומיים ומשפחות ההון השתלטו על התחום ומילאו את חשבונות הבנק התפוחים ממילא שלהם על חשבון הנהגים והנוסעים בישראל. לשם כך הם הורידו עד למינימום את תנאי העבודה, נפטרו מקווים לא רווחיים והשליטו משטר של איומים וקנסות. על-רקע זה פרצה שביתת נהגי "מטרודן" בב"ש שהיו הראשונים שהחליטו לשים סוף להתעללות ונאבקו במשך 150 יום! השביתה הארוכה בתולדות ישראל.
תנאי העבודה הגרועים של הנהגים והאינטרס של חברות האוטובוסים הפרטיות לחסוך בכל מחיר גורמות לצפיפות בלתי נסבלת בקווים, נהגים עייפים, איחורים ומצב קטסטרופלי ברחבי הארץ. בפ"ת תושבי העיר מנהלים מאבק עיקש שכולל הפגנות וחרם צרכני נגד חברת "קווים" בעקבות שירות זוועתי, צפיפות ואיחורים של יותר משעה בהגעת האוטובוסים. מה שקיבלנו זה הון עתק לבעלי החברות ותנאי עבודה גרועים ושירות זוועתי לעובדים ולאזרחים!
נהגי האוטובוסים של כל החברות בארץ: דן, מטרודן, מטרופולין, קונקס, קווים, סופרבוס ואף אגד חייבים להתאחד למאבק כולל נגד תנאי ההעסקה בשילוב עם תמיכה ציבורית של הנוסעים הסובלים ואזרחי ישראל כולם.