X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת וינוגרד לקחה על עצמה משימה קשה, קשה יותר ממלאכתה של ועדת אגרנט, שבה עוד האמין הציבור שהצבא והנהגה התעשתו במהלך המלחמה
▪  ▪  ▪

מר וינוגרד, כבודו,
אדוני בגיל של אמא שלי, ובראותי אותה, את חוכמת החיים שלה, את חוסנה, על אף כמה מגבלות גופניות, אני צוחק בלב על כל אלה הקושרים בין הגיל, לכישורים אינטלקטואליים וכושר שיפוט, זה טוב בשביל בדיחות של יום שישי, אך חסר כל משמעות ממשית.
על מה שאני רוצה לדבר אתך, אלה לא מסקנות אישיות, ולא מה לעשות ואיך לעשות, אני פשוט רוצה לספר לך מה מדאיג אותי בהיבט של הביטחון הלאומי שלנו, באשר אני חושב שלמסקנות הוועדה שאתה עומד בראשה יש השלכות רבות על הביטחון הזה.
ייתכן שעבודתך תהיה לשווא, ייתכן שתזיק, ייתכן שתועיל, ייתכן שמי שיקטוף את פירותיה הם הנכדים והנינים, ולכן כובד הראש הוא חיוני מעין כמוהו.
לא, אינני עומד לדבר על אירן, זה רחוק, אינני דובר פרסית, בוא נשים לרגע את האיום האירני בצד. בוא נדבר על אסד, כן הילד הזה, בנו של... אשר ככל הנראה, לא נפל, לא נפל רחוק מן העץ.
אחת מהמסקנות העיקריות של רבים, עקב מלחמת יום הכיפורים, הייתה כי ההערכה הלאומית צריכה לשים דגש רב יותר על יכולות האויב, מאשר על כוונותיו, באשר היכולות נצפות בעין, נקלטות בשידורים, ואילו הכוונות נמצאות בראשו של הקברניט, ונכשלנו לא פעם ב"קריאת" כוונות אלה.
אנא ייכנס אדוני ל GOOGLE, יקיש SCUD SYRIA. אני רוצה להביא תקציר מתורגם (ביד חופשית) של הערך הראשון שמצאתי, על מה שהם מכנים WMD - נשק להשמדה המונית, מאתר האינטרנט של האוניברסיטה של ליברפול:
"מאז 2003 הרכיבה סוריה כמה מאות של טילי סקאד ו-21-SS, אשר מאמינים שיש ראשי נפץ כימיים לחלק מהטילים... הטילים ניידים, ויכולים להגיע למרבית שטחה של ישראל.. לסוריה יש טילי סקאד B, וברחבי העולם מאמינים כי יש להם 150 טילי סקאד C – עם ראשי נפץ כימיים מסוגים שונים וראשי נפץ קונבנציונאליים... משך ההתארגנות לירי טילים הוא שעה וחצי אך לטיל השני של אותו משגר די ב 5 דקות התארגנות... סוריה פיתחה גם בהצלחה טילי סקאד D, בסיוע קוריאה (הצפונית א.ה.)... תוכנית הטילים הסורית מתבססת על דלק מוצק ודלק נוזלי ונעזרת בגורמי חוץ בנושא זה..." [המקור [קישור]. קיצרתי וסיננתי גם על-מנת שלא ליצור פאניקה, וגם בשל העובדה שלא צריך יותר].
אציין רק (מידע אישי) שלדלק הנוזלי לעומת הדלק המוצק יש משמעות רבה בהיבט של מוכנות הטילים לירי כמעט מיידי (עקב רעילות הגאזים של הדלק, המביאה למגבלות ביכולת ל"חמש" את הטילים בדלק כל עוד הם מתחת לקרקע).
מר וינוגרד, כבודו, זה הנושא.
נכון, אתם חוקרים את העבר, יש לכם כתב מינוי ואתם חייבים להגיע למסקנות לגבי העבר, ואנחנו בכלל לא מחפשים קורבנות נוספים על אלה שהקרבנו, אנחנו רוצים להיות בטוחים שהנבחרת שעומדת בראש המדינה ובראש הצבא, כשירה, האם דרכיה ושיטות הפעולה שלה במהלך המלחמה היו טעויות של טירונים שבגרו במהלך המלחמה, או שמא מדובר בבעיה שורשית ועמוקה, של חוסר כישורים בסיסי לקבל החלטות הקשורות בביטחון הלאומי, חוסר כישורים המחייב החלפה מיידית של אלה היושבים ליד ההגה.
את דעתי אתה יודע, אני לא האמנתי בנבחרת הזו טרם הבחירות, אני חושב וחשבתי בזמן אמת שהם עשו במלחמה הזו את כל השגיאות שניתן היה לעשות, ואף יותר מכך (ואינני מדבר כלל על שיקולי צדק, אלא על שיקולי כדאיות), אני מאמין שהם חסרי כל יכולת לנהל משברים ביטחוניים קשים, הם חיו כל ימיהם בביצה של יחסי עבודה, ושם הם גם חיים היום – החברה האלה חיו, חיים וימשיכו לחיות בסרט.
אך מי אני, סתם עוד אספסופניק, שמביע דעתו, אבל כבודו לא.
כבודו והוועדה הם אלה שיקבעו אם הנהגת ישראל הנוכחית, מתאימה לאתגרים המורכבים שעומדים בפניה, והאם התנהגותם, דרכי חשיבתם, השיטה בה קיבלו החלטות, השיטה בה בחנו את השיקולים, ונתנו לכל אחד מהם משקל ראוי האם כל אלה מעידים על מעידה חד פעמית או שחלילה הם מעידים כשל מתמשך וחשוך מרפא.
ואני מקווה ומתפלל שתגיעו למסקנות הנכונות, ויזכור נא אדוני שאי החלטה, כמוה כהחלטה. האלטרנטיבה לשתוק, בפועל, ולדעתי, איננה קיימת, כי ככל שתשתקו, כך תדברו בקול רם יותר.

תאריך:  12/04/2007   |   עודכן:  12/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שחר בן חורין
לאחר שנים של מריחות וניצול קשה, הנהגים השכירים של תאגיד האוטובוסים "דן" יוצאים למאבק על תנאי עבודתם
ד"ר יובל ברנדשטטר
סגן שר הביטחון הבין אל נכון את כוונות הזדון של המתנחלים: לשנות את הדמוגרפיה של חברון
אורי פז
עזמי בשארה מתיימר לפתור את השאלה "מהי נאורות?" ונופל באבחנת "הגייס החמישי"
גל סער
שורש הרע פה הוא בשיטת הבחירות והממשל המאפשרות לעשבים שוטים כגון זה לשגשג ללא הפרעה תוך רמיסת נורמות שלטוניות ומוסריות בסיסיות
יואב לוין
עובדים בשכר נמוך הם ביזיון כלכלי, חברתי ומוסרי. אבל לך תסביר את עובדות החיים של עובד המשתכר כ-3,600 ש"ח לאלי יונס - בכיר האוצר בעבר ומנכ"ל טפחות בהווה. כן, המנכ"ל יונס משתכר גם הוא שכר מינימום, אבל מדי שעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il