X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מוזס. עניין של הרגלים ונורמות.

העורך הראשון
הימים ימי קום המדינה ונערה צעירה עובדת במערכת עיתון עברי בשדרות רוטשילד בת"א, כשתפקידה לקבל ולרשום את המידע והידיעות ששודרו בזמנו במורס. יום אחד היא מגלה מתחת לשולחנה חוטי חשמל ומקרופון ומתברר כי מישהו מצוטט עם מי היא מדברת ועם מי היא נפגשת. זו לא הבולשת הבריטית וגם לא ההגנה או האצ"ל. זה הבוס שלה. העורך. הבחורה נכנסת לחדרו, והנ"ל מאשר בשלווה כי הוא מאזין לה ומסביר שזו זכותו, כיוון שהוא הבעלים של העיתון, הוא הבעלים של כל העובדים ולכן הוא רשאי להאזין לה ולעקוב אחריה. הצעירה הופכת את שולחנו, מתפטרת ומתגייסת לצבא הצעיר שמוקם.
השנה היא 1948, העיתון הוא ידיעות אחרונות והעורך הוא נוח מוזס, אביהן של תמי (בורוביץ) וג'ודי (ניר מוזס שלום) ושל ארנון (נוני) מוזס, המו"ל הנוכחי של העיתון. עכשיו האזנות הסתר שידיעות אחרונות ביצע במעריב מקבלות הסבר אחר: זה היה רק ענין של הרגלים ונורמות במשפחה. גם הסיפורים שדלפו לאחרונה מהסכסוכים במערכת ידיעות אחרונות מעידים שהתפיסה שהעיתונאים שייכים לבעל הבית עדין שוררת שם. לנערה, אגב, קראו חיה סוכליצקי ואילו כתבי ידיעות אחרונות היו עושים את שעורי הבית שלהם כראוי, הם היו מגלים שזו אותה חיה ולקר שהם עמדו איתה השנה בקשר וקיבלו ממנה מידע על התלונות שהיא הגישה בפרשת ההונאות בקרן ולקר, קרן שהוקמה בהסתדרות העובדים הלאומית מכספי תרומה של משפחתה. הגב' היא כיום בת 76, אבל אני יכול להעיד עליה שהיא עדין מסוגלת להפוך שולחנות.

מוצא הפרה

גנטיקאים נטלו דגימות ד.נ.א. מיטוכונדרי מקברים עתיקים, כדי לסייע בפתרון החידה מהיכן הגיעו לאיטליה האטרוסקים האגדיים, קודמיהם של בוני הרפובליקה הרומאית המופלאה (זו של קיסר וצי'צרו, כמובן, לא זו של ברלוסקוני וצי'צולינה). בקברים שנחפרו באזור אטרוריה הקדומה, היא טוסקנה של ימינו, נמצאו 11 שושלות מיטוכונדריות נדירות התואמות רק עמים שמוצאם במזרח התיכון. מידע זה מצטרף למה שכבר היה ידוע לחוקרים, שגם הד.נ.א. של הבקר הטוסקני המפורסם, כולל גזע הקיאנינה הענק, מעיד כי מוצאו הקדום במזרח התיכון וסבורים שהבקר הזה הובא לאיטליה ע"י האטרוסקים, ומחפשים מאיפה בדיוק. אני לא מבין הרבה בגנטיקה מיטוכונדרית, אבל כמי שאכל בחייו כמה וכמה סטיקים מבקר טוסקני משובח אני יכול לסייע לחוקרים: אם מוצאו הקדום של הבקר הזה במזרח התיכון, הוא בטח בא מסוריה או מטורקיה, אבל זה בטח לא בקר שמוצאו מהחלק שאנו מתגוררים בו, כי אחרת הייתם מגלים בו 20% תוספת מים מוזרקים.

כסף קטן

בבנק ישראל שוב נתגלתה כספת שעובדי הבנק שומרים בה את כספי ההימורים שלהם. כבר לפני שנתיים הבטיחה ההנהלה שהנושא יטופל ברצינות, רק לא הוסבר בזמנו אם הכוונה לבקש מעובדי הבנק להפסיק להמר או רק לבקש מהם שיקחו הביתה כל ערב את ריווחי ההימורים שלהם. והנה לא מזמן שוב הופקדו בכספת הזו כ-20,000 ליש"ט במזומן מרווחי ההימורים בלונדון. זה סכום נכבד, שמחייב דיווח לרשות להלבנת הון, מה שכמובן לא נעשה והנהלת הבנק גם לא דיווחה למשטרה. עובדי בנק ישראל בטח יטענו שמדובר בכמה גרושים שנשארו להם במקרה על השולחן והם שיחקו איתם בלונדון, כי זה סתם כסף קטן. בהתייחס למשכורות שלהם, הם צודקים לחלוטין.

חיפוש ושימור

אתר אינטרנט בשם "יאללה קדימה" ([קישור]) מתגאה בכך שהוא מוגדר במנועי החיפוש כאתר חדשותי והוגדר גם כאתר לשימור בארכיון הספרים הלאומי שליד האוניברסיטה העברית. כל הכבוד. והם יכולים להתגאות גם בזה שהם האתר של המפלגה שאת עיקר החיפוש בענייניה עושה משטרת ישראל ואת עיקר שימור מסמכיה עושה מבקר המדינה.

שברו את הכללים

בכל מדינה יש כללי התנהגות ברורים ויש צורה בה עושים דברים. רק הודות לזה יש יציבות ורק ככה אפשר לתפקד. החודש, למשל, השתבש משהו מאד בסיסי בישראל ומאז כל המערכת הציבורית במבוכה: מתנחלי חברון נכנסו לבית ערבי כחוק.

הנציג שלנו

נציג משרד התיירות לגרמניה ומערב אירופה שכר שיירת מכוניות טראבנד כדי למשוך תשומת לב לביתן הישראלי בבורסת התיירות בברלין. טראבנד היא גרוטאה מוטורית של מזרח גרמניה לשעבר שמעניינת את הגרמנים בערך כמו שסוסיתא מעניינת את הישראלים. גם לא ברור מה הטראבנד קשור לתיירות לישראל ואכן הביתן הישראלי היה ריק ושומם ממבקרים ומסוכני נסיעות, כפי שפרסמנו כאן לפני שבועיים. על הכשלון הקולוסאלי של משרד התיירות באירופה אומר יו"ר התאחדות המלונאים בישראל אלי גונן: "נראה שכולם מתנערים מאיתנו: הסיטונאי הגדול באירופה 'טואי' - ברח. 'אפולו' משוודיה - ברח. 'לוק' מהולנד הוציא את ישראל מהחוברות. עם 'תומסון' לא נסגר דבר ואני חושש. אם לא ינקטו צעדים מיידים ודרמטיים אני לא רואה איך אנו צולחים את עונת החורף 2007-2008". לא צריך צעדים דרמטיים, אלי גונן, אבל כן צריך להחזיר מייד לארץ את נציג משרד התיירות הזה ולשלוח במקומו לברלין מישהו אינטליגנטי יותר, חרוץ יותר ואחראי יותר. רק ביום שפקידי משרד התיירות יתחילו לשלם מחיר אישי על כשלונותיהם בעת השליחות היקרה והמרופדת שלהם בחו"ל (שלעיתים מרופדת גם בעסקים פרטיים שלהם מהצד), רק אז יהיה סיכוי לשיפור המצב.

המירוץ

שמעון פרס נפגש עם הרב עובדיה יוסף בניסיון לגייס תמיכה מועמדותו לנשיאות. נראה שאכן רובי ריבלין יהיה נשיא המדינה, כי כל מי שפרס התמודד נגדו - נבחר. אומנם לא רע להיות נשיא, אבל לא צריך להגזים. מי יזכור אותו בעוד 50 שנה? אתם זוכרים בכלל מי היה נשיא המדינה השלישי? מי היה הרביעי? לעומת זאת אם רובי יכול להפסיד לפרס, כדאי לו לנסות: על זה, על שבירת המיתוס של הפוליטיקה הישראלית יזכרו אותו לדורי דורות: האיש היחיד שהצליח להפסיד לשמעון פרס.

תאריך:  13/04/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
חחח אחלה טור ל"ת
נה  |  13/04/07 17:20
2
ומה תגידו על מועצת העיתונות ?
אהרון שמעון  |  13/04/07 18:27
 
- ב"רומא" - העתונות היא רומאית ל"ת
הניה  |  14/04/07 00:20
 
- מעשה מחפיר של בואשי המדיה ל"ת
א מ רול  |  14/04/07 01:15
3
מה רע בזה שפקידי בנק ישראל
קורא מזדמן  |  13/04/07 20:13
 
- בנק פרטי מפטר כל פקיד מהמר ל"ת
הבנק למסחר- זכור  |  14/04/07 09:53
 
- לא מדובר באיזשהו פקיד מהמר
קורא מזדמן  |  14/04/07 23:47
4
לגבי האטרוסקים
מתעניינת  |  13/04/07 22:07
5
הבקר המוזרק במים לא ממקומותינו
michael123  |  14/04/07 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יוחאי סלע
האוטיזם הפוליטי של עזמי בשארה התעלה לדרגת אמנות בביקורו בסוריה. ההומניסט הדגול שם על עיניו רטייה ועל אוזניו אטמים, אך פיו הפיק מרגליות שנעמו לבשאר אל-אסד - בשעה שבבתי הכלא בסוריה נמקים מאות אסירים פוליטיים בשל עניינים של זוטות
נסים ישעיהו
הסדר בטבע הוא "ברישא חשוכא והדר נהורא"    תמיד החושך קודם לאור, כי כך ברא ה' את העולם: קודם וַיְהִי-עֶרֶב אח"כ וַיְהִי-בֹקֶר    לכן הימים שלנו מתחילים בערב ונמשכים עד הערב הבא, שבת למשל
מתי טוכפלד
פרשת בשארה הבהירה ששופטי העליון שכחו לשפוט, אולי מרוב אקטיביזם    טעותם של השופטים, טעות מרה ואומללה    המועמדים לראשות העבודה יצאו לטעום מופלטות אחרי מנוחת הפסח    האם פרשת הבית בחברון נועדה לשרת את פרץ בהתמודדות?    וגם, מתי התקיים הראיון האחרון שהעניק אהוד ברק לכלי תקשורת    [אגם הברבורים]
גילי דרוב-היישטיין
ההתקפות האחרונות של בתי המשפט על העיתונות מזמינות דיון על המתח שבין חופש הביטוי לזכות הנאשם למשפט הוגן    העיתונאים והשופטים אינם תמימי דעים בסוגיה זו    מדינת ישראל נגד התקשורת
רמי הוד
השיח הסטודנטיאלי תואם את השקפות הקונסנזוס: משלים עם מגמות ההפרטה ולא יוצא נגדן, רואה את הפערים החברתיים כ"גזרה משמיים", ובעיקר - לא מאתגר את התפיסות הרווחות כמצופה מהדור הצעיר והמשכיל אלא שותף להן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il