X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האווילות שבדברי דיכטר, כי בחירתו בדוד כהן לתפקיד מפכ"ל המשטרה לא היתה הבחירה המועדפת עליו, הצטרפה לדברים דומים שאמר קצין בכיר בצה"ל, במקרה דומה
▪  ▪  ▪

בימים אלה שמענו כי השר אבי דיכטר גילה, שמינויו של ניצב דוד כהן לתפקיד מפכ"ל המשטרה, לא היה המינוי המועדף עליו, וכי היה מעדיף איש אחר באותו תפקיד. רק לאחר שאמר את דבריו הבין דיכטר, חכם שכמותו, כי אמר דבר שטות וניסה לתקן את הרושם העגום שעורר. לא יועיל לו לדיכטר, שכן בתודעה הציבורית כבר נצרבו שני רשמים: רושם חוכמתו המוגבלת של השר דיכטר; ורושם מינויו של כהן כמי שמלכתחילה לא היה רצוי לממנהו.
כיצד יחוש כהן בתפקידו, כיצד יביט בעיני קציניו ושוטריו, וכיצד יחושו הללו כל אימת שיביטו במפכ"ל – אין קושי לשער.
אך דיכטר אינו יחיד בגילויי טפשות, גסות-רוח ושחצנות שאינה יודעת גבולות. היו מקרים דומים, ואתאר אחד מהם.
לא-מכבר השתחרר אלוף מצה"ל. האיש שימש, שנים אחדות לפני-כן, כמפקד אחת האוגדות החשובות. יחידת המודיעין הקרבי של האוגדה נחשבה תמיד יחידה מובחרת, ומפקדה באותה עת היה קצין מנוסה ובעל יכולת רבה. ואולם, יודעי דבר ידעו זה-מכבר, כי עול הפיקוד על היחידה הכביד עליו מאוד בעבודתו האזרחית וכי הוא ביקש להשתחרר מתפקידו.
סגן מפקד היחידה היה קצין בשירות קבע, שזה היה תפקיד החירום שלו ואשר בשיגרה שירת בתפקיד אחר. שלא כמפקד המוחצן והמתבלט, שידע לקשור קשרים ענפים והביא להצגת היחידה ואנשיה בכתבת טלוויזיה אוהדת מאוד, היה סגן המפקד איש שקט ומופנם, שהתנהל ללא התלהמות ורעש. כל חייל ותיק מכיר זן זה של מפקדים, ויודע כי לעיתים קרובות הישגיהם אינם נופלים מאלה של בעלי הצלצולים.
בתחילתו של אימון היחידה התאספו כל קציניה וחייליה באולם, לשיחת הפתיחה, והצטרפו אליהם מפקדים מהיחידה המאמנת. גם סגן המפקד היה שם. אל האולם הגיע מפקד האוגדה, שהתכבד בדברי הפתיחה ואמר את הדברים הבאים על מינוי המפקד החדש:
"כידוע לכם, מפקד היחידה ביקש להשתחרר מתפקידו. ניסינו למצוא מפקדים אחרים במקומו, אך לא הצלחנו למצוא מישהו מתאים. זה אינו יכול וזה אינו רוצה. בלית ברירה מיניתי את סגן המפקד לשמש כמפקד היחידה".
רבים מאנשי היחידה יצאו המומים מאותו מפגש, בשל גסות הרוח והאטימות שהפגין מפקד האוגדה בדבריו. צר היה על המפקד החדש, שנועד לפקד על היחידה באותו אימון ולאחריו, לאחר שזה-עתה הושפל עד עפר ע"י מפקד האוגדה, בנוכחות כל חייליו ובנוכחות נציגי היחידה המאמנת. חייליו, שבפניהם הוצג כמי שהתמנה בלית-ברירה ורק משום שלא נמצא טוב ממנו, נועדו לצאת לקרב על-פי פקודותיו ולסמוך על פיקודו. ראוי לציין, כי העתיד הוכיח שמינויו כמפקד היחידה היה רחוק מלהיות מינוי לא-מוצלח.
כל הדברים שנכתבו כאן הם אמת לאמיתה.
אותו מפקד אוגדה הצליח לטפס הלאה והוכתר בדרגת אלוף, כראיה לכך שלא תמיד החוכמה היא המדד לכך. כיום הוא חולק עם השר אברהם דיכטר את התואר "אלוף הטפשות והגסות במינוי מפקדים", אם כי הציבור אינו מכיר את הסיפור. לא אופתע אם יתמודד על תפקיד של שר. ובעצם, על-פי כישוריו המוכחים, מדוע לא?.

תאריך:  14/04/2007   |   עודכן:  14/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אווילות במינוי מפקדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כך זה, כששתן עולה לראש... ל"ת
הניה  |  14/04/07 19:45
 
- הפעם טעית. זה לא ענין של שתן
אורולוג מדופלם  |  14/04/07 22:43
2
תרבות של טיפשות וגסות רוח
אזרח שיודע  |  14/04/07 23:11
3
גן עדן לשוטים
ניקולאי  |  15/04/07 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
ימים ספורים לאחר ניתוח השתלת שיער, התפרצה אצל המטופל מחלת הסכיזופרניה    המטופל סבל בעבר מקשיים נפשיים שלא הגיעו לכדי מחלת נפש, הניתוח הווה טריגר להתפרצות מחלת הנפש    האם הרופא התרשל בכך שלא שאל את המטופל, טרם הניתוח, אם הוא סובל מבעיות נפשיות?
נרי אבנרי
יש דבר כזה "כבוד ערבי", והוא שונה "מהכבוד היהודי"    אם אצל היהודים "בשביל כבוד צריך לעבוד", הרי שאצל שכנינו, בשביל כבוד מותר, ולפעמים צריך, לרצוח או להתאבד    זהו חיץ מנטאלי, בלתי ניתן לגישור
אברהם (פריצי) פריד
ד"ר יוחאי סלע
האוטיזם הפוליטי של עזמי בשארה התעלה לדרגת אמנות בביקורו בסוריה. ההומניסט הדגול שם על עיניו רטייה ועל אוזניו אטמים, אך פיו הפיק מרגליות שנעמו לבשאר אל-אסד - בשעה שבבתי הכלא בסוריה נמקים מאות אסירים פוליטיים בשל עניינים של זוטות
נסים ישעיהו
הסדר בטבע הוא "ברישא חשוכא והדר נהורא"    תמיד החושך קודם לאור, כי כך ברא ה' את העולם: קודם וַיְהִי-עֶרֶב אח"כ וַיְהִי-בֹקֶר    לכן הימים שלנו מתחילים בערב ונמשכים עד הערב הבא, שבת למשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il