X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת הניה מתמודדת לכאורה בצורה תקינה עם חטיפת העיתונאי הבריטי - אך בהתבוננות מקרוב במדיניותה של הרש"פ ניתן להבחין במחזה סרקסטי, בו טרוריסטים השתלטו על הממשל הפלשתיני, מאפשרים חופש פעולה לכל ארגוני הטרור בשטחם ומציגים חזות של שיתוף פעולה ביטחוני עם בריטניה - התפיסה היא שהג'יהאד נגד ישראל והמערב "לגיטימי", אך דורש "ניהול נכון" בהתאם לנסיבות הנוכחיות
▪  ▪  ▪

פרשת העיתונאי הבריטי, אלן ג'ונסטון, שנחטף במרס 2007 ברצועת עזה, ממשיכה להסעיר את חוגי התקשורת הבריטיים והבינלאומיים. גורלו של העיתונאי אינו ידוע. בכרוז שהופץ השבוע ברצועת עזה נטען, כי ג'ונסון הוצא להורג בידי שוביו הנמנים עם ארגון איסלאמי קיצוני, ומנגד דיווחים אחרים מרגיעים וטוענים, כי הלה בין החיים ומצבו טוב. העיתון "א-שרק אל-אווסט", מוסר (17 באפריל 2007), מפי גורם פלשתיני כי העיתונאי הבריטי, מוחזק על-ידי משפחה מקומית שאף דורשת עבורו חמישה מיליון דולר.
הממשלה הפלשתינית מעורבת במגעים לשחרור של ג'ונסון. ראש הממשלה, איסמאעיל הניה, מבכירי תנועת החמאס סיפר השבוע, כי מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם גורמים בריטיים, אליהם מועבר מידע רלוונטי המתקבל אצל גורמי הביטחון הפלשתינים. לכאורה תמונת מצב של התנהלות תקינה של ממשלה, המתמודדת כהלכה עם משבר של חטיפת בני ערובה. בהתבוננות מקרוב במדיניותה של הרשות הפלשתינית, ובוודאי מאז עליית החמאס לשלטון, ניתן להבחין במחזה סרקסטי, בו טרוריסטים השתלטו על הממשל הפלשתיני, מאפשרים חופש פעולה לכל ארגוני הטרור בשטחם ומציגים חזות של שיתוף פעולה ביטחוני עם בריטניה.
לא ניתן לטעות בכוונות החמאס ובמדיניותה הלכה למעשה. סעיד סיאם, שר הפנים הפלשתיני לשעבר, סמוך לכניסתו לתפקיד במרס 2006, הודיע על ההנחיות שהעביר לכוחות הביטחון שלא לקיים כל שיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל (נגד הטרור) ושלא לעצור פעילים אשר ביצעו פעולות טרור. מסר זה חזר ונשנה מאז פעמים רבות בדבריהם של בכירי החמאס. סגן מנהיג החמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בראיון לעיתון "אל-ליווא" (10 באפריל 2007) את הדברים הבאים: "בראש מצע (הממשלה) ניצבת ההתנגדות. נכנסנו לממשלה על-מנת לבסס את ההתנגדות ולהעניק לגיטימציה להתנגדות. לכן נקבע, כי ההתנגדות היא זכות המוקנית לעם הפלשתיני. כבוד הוא לממשלה הזו שלא עצרה לוחם ג'יהאד ולא גינתה ולו פעולה אחת נגד האויב הציוני".
ממשלת החמאס פעלה על-פי הכלל "נאה דורש נאה מקיים". תחת חסותה משגשגים ארגוני הטרור הפלשתינים למיניהם. מחנות אימונים נפתחים לעשרות, הברחת אמצעי הלחימה אינה חדלה, שיגור רקטות הקסאם לעבר ישובים ישראלים הינו מעשה של יום ביומו וההסתה לג'יהאד נגד ה"כופרים" מופצת בכל הערוצים הרשמיים ובמערכת החינוך כחומר לימוד חובה. את האווירה החדשה מנצל גם ארגון אל-קאעידה אשר הקים לו "סניפים" ברצועת עזה ובגדה המערבית. חלקם נחשף על-ידי גורמי הביטחון הישראלים. נוסף על כך, הרשות הפלשתינית מבטאת מסר ברור של גיבוי וחסות לארגונים המטיפים לג'יהאד נגד ישראל והמערב באי נקיטת כל פעולה נגד אותם ארגונים איסלאמיים ואחרים שחטפו בשנה האחרונה עיתונאים ופעילי סיוע מערביים. היא הסתפקה בשחרורם מחשש לתגובה קשה של המערב ולא הביאה את האחראים לחטיפה למעצר, חקירה או העמדה לדין. במילים אחרות: הג'יהאד נגד ישראל והמערב "לגיטימי", אך דורש "ניהול נכון" בהתאם לנסיבות הנוכחיות.
אשר על כן, את האחריות על חטיפת העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון, יש להטיל במלואה על כתפי תנועת החמאס, המאפשרת חופש פעולה לטרוריסטים. אין לנקותה מאחריות זו ואל להתפתות ל"צעדים בוני אמון" של ממשלת החמאס העשויים להביא לשחרורו של ג'ונסטון. על המערב להציג דרישות חד-משמעיות לממשלה הפלשתינית בתחום הטרור ולא להתפשר עליהן. שיתוף פעולה עם "המשחק הכפול" ישחק לידי החמאס בדרך להשתלטות המלאה על הרשות הפלשתינית והפיכתה למדינה איסלאמית בה מדיניות החוץ מושתתת על הג'יהאד.

תאריך:  19/04/2007   |   עודכן:  19/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי אשם בחטיפת אלן ג'ונסטון?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איזו שאלה - אשם מי שחטף
ברגיא  |  19/04/07 11:09
 
- אצל הבריטים - אנחנו אשמים ולכן
ישראלי בבריטניה  |  19/04/07 13:10
2
תמיד היהודים אשמים
יהודי פשוט  |  19/04/07 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
המדינה חוגגת את יום ההולדת ה-59 שלה ומה אומרת על כך המפה האסטרולוגית שלה?
עו"ד חיים קליר
רופא קופת החולים התייאש מהטיפולים קונבנציונאליים והמליץ על דיקור סיני    האם המוסד לביטוח לאומי חייב לממן טיפול זה?    את התשובה נותנת השופטת מיכל פריימן, מבית הדין האזורי בחיפה
ענבל בר-און
השמאל טוען שישראל תוקפנית    הימין, תוך שימוש בהסבר ש'היהודי הפנים את הגלותיות ועל כן משחזר את הקורבניות כלפי הגויים', טוען שישראל רופסת ופאסיבית    האמנם ישראל קורבנית או תוקפנית?
אוריאל בן-עמי
הפעם יהיה זה יום הזיכרון של הלוחמים האלמוניים. של המג"דים, והמ"פים והממ"ים - ובעיקר של החיילים הפשוטים. אלה שדיברו אמת לפני המלחמה, אלה שמיהרו והתנדבו להיות בקו הראשון שלה - והצליחו לחזור בנס גדול, פצועים או שלמים בגופם. אלה שממשיכים לדבר אמת, גם אחרי המלחמה
עו"ד יוסף פנדריך
הדין האישי של יהודים בישראל הוא הדין העברי. לפי הדין העברי רק האב חייב במזונות ילדיו הקטינים. יוצא שמספר עצום של גברים בארץ מופלה לרעה בהשוואה לנשים. גם אם האישה מרוויחה יותר מהגבר, ויש מקרים כאלה, האב לבדו חייב במזונות הילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il