X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורה של דליה איציק בירדן היה מרשים, ומאמציהם של הירדנים ניכרו לעין כל כעת נותר להם רק לשכנע את העם בישראל בנחיצותה של יוזמת השלום של הליגה הערבית
▪  ▪  ▪
איציק. החיוך אומר הכל

כך ייעשה לאישה אשר המלך חפץ ביקרה. זהו המשפט אשר יכול לסכם באופן הטוב ביותר את ביקורה של יושב-ראש הכנסת, ח"כ דליה איציק, בירדן. כבוד מלכים ניחת מכל עבר על הפמליה הישראלית החל מהרגע בו חצה אוטובוס העיתונאים את גשר אלנבי וכלה בסיור המרשים בסלע האדום שבפטרה.
באחת בצהריים נכנסה איציק לפגישה יחד המלך עבדאללה ורעייתו, המלכה ראניה. המלכה בדרך כלל אינה מצטרפת לפגישותיו של המלך וזהו מעשה השמור לאורחים מיוחדים רמי-מעלה, כך חזרו שוב ושוב במשלחת הישראלית.
לאחר ארוחת הצהריים נסעה הפמליה המכובדת, שכללה שבעה חברים בוועדת חוץ וביטחון ואת ח"כ רובי ריבלין, למשרד ראש הממשלה הירדני. בחריקת צמיגים וברעש סירנות התקדמה שיירתה של האורחת המכובדת תוך שהיא מותירה אחריה פקקי תנועה בעיר העמוסה מכוניות, עד שנעצרה בפאתי הכניסה. משרד ראש הממשלה הירדני מוקף גנים וממורק עד מאוד. מעל מתנופף בגאווה דגל הממלכה ואנשי הביטחון הרבים במקום, מקפידים על אדיבותם.
הישיבה עם ראש הממשלה ושר החוץ הירדנים לא ארכה זמן רב מדי, כחצי השעה. במהלכה, נכנסו העיתונאים על-מנת לצלם במצלמות סטילס את הדיון, אך ראש הממשלה הירדני, מערוף אל-בחית', התרעם. אני לא יכול להמשיך כך, אמר לדליה איציק, ומייד ניגש נציג ירדני מחצרו של המלך וביקש בנועם (אך בתקיפות) מהעיתונאים הישראלים לעזוב את החדר לאלתר. בכלל, הירדנים ביקשו לשמור על הביקור של המשלחת הישראלית בפרופיל נמוך. כלי התקשורת הירדנים כמעט שלא התייחסו לאירוע, ושלחו רק נציג אחד מטעמם ללשכת משרד ראש הממשלה הירדני.
מיעוט התקשורת הירדנית לא הפריע לאיציק להזמין את מלך ירדן לנאום מעל בימת הכנסת על-מנת לשכנע את הציבור הישראלי בנחיצותה של היוזמה המדינית לשלום של הליגה הערבית. המלך שלא השיב בשלילה אך גם לא השיב בחיוב, עדיין, שמע גם את דרישתה של ישראל להחזרתו של החייל החטוף גלעד שליט. איציק הבהירה למלך את הצורך בשחרורו המהיר כחלק מהתנאים לקיום משא-ומתן עם הפלשתינים. בניגוד לכך, דחתה איציק מכל וכל את הסעיף של שיבת הפליטים הפלשתינים ביוזמה.
אך את כל אלה, שבע כבר המלך מראש הממשלה אהוד אולמרט ערב קודם לכן בשיחת טלפון שנערכה ביניהם. אולם, המלך לא שמע באותה שיחה ברכה כפי שברך אותו ח"כ הרב אברהם רביץ: "ברוך אשר חלק מכבודו לבשר ודם", ברכה ייחודית השמורה רק למפגשים נדירים עם אנשים הנושאים בתואר מלך.
בכלל, המלך עבדאללה הרשים את חברי כנסת. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), אמר כי המלך הוא אדם מרשים וכך גם הגיבה ח"כ עמירה דותן (קדימה). ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל), שהיה הסמן הימני בחבורה, אמר כי "התרשמתי שהמלך עושה מאמצים עילאיים ליצור מהלך שיקדם תהליך של שלום".
המלך לא רק עושה מאמצים עילאיים בנושא השלום, אלא גם עשה מאמצים להקנות לביקורה של איציק אופי ממלכתי ומרשים. שיירת הג'יפים היוקרתיים הארוכה, שהובילה את שיירתה של יושב-ראש הכנסת ממנחת המסוקים המאולתר שבקרבת העיר פטרה לסלע האדום ובחזרה, יחד עם האירוח המרשים לא השאירה מקום לספק באשר לרצינות הכוונות. הירדנים החלו במסע השכנוע של העם בישראל לגבי עומק השלום בין שתי המדינות והצורך בקבלתה של יוזמת הליגה הערבית.

תאריך:  20/04/2007   |   עודכן:  20/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כבוד מלכים בירדן
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איך הפשפש עלה למעלה ל"ת
ירדנה  |  20/04/07 14:38
 
- אבל פשפש נשאר פשפש!
בולדוג  |  21/04/07 08:20
2
את איציק הוא קנה בנזיד עדשים
חץ  |  20/04/07 16:01
3
לאבנרי חשבון עים דליה,אז איפה  ל"ת
תגובותיו עיםמסכה?  |  20/04/07 17:16
4
מה לנו כבוד מלכים-לקחו 68%
מיכל מירושלים  |  20/04/07 17:18
5
יושב על הגלעד שלנו, ונותן עצות ל"ת
הניה  |  20/04/07 18:14
6
לאבנרי/אומ"ץ,שנאה לאיציק,אז  ל"ת
רונן סוגר חשבון  |  20/04/07 20:14
7
עם נבל ולא חכם
משה, עורך-דין  |  20/04/07 21:42
8
גדה פלסט' היא הצלתו של המלך ל"ת
א מ רול  |  21/04/07 00:38
9
האם דליה איציק נשואה ל"ת
הרבי מלובביץ  |  21/04/07 02:00
 
- נשואה ואם לשלושה ילדים ל"ת
מאוכזב  |  21/04/07 09:15
10
איציק אישה טובה- אבל נשיאה??
עצוב לי לראות  |  21/04/07 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
דווקא השמאלנים היו אלה שהניפו את השלטים עם הסיסמא: "הם שם ואנחנו כאן"    ואם ליוסי ביילין מותר לאמץ את סיסמת הימין "אל תתנו להם רובים", מותר לימין לאמץ את סיסמת השמאל "הם שם ואנחנו כאן"
איילת פישביין
מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, מכהן זה כשנה כדירקטור חיצוני בתשלום בחברת איירפורט סיטי, בלא שיידע על כך את עמיתיו
יוסי אחימאיר
הכחשת השואה והכחשת זכותו של עם ישראל למדינתו הריבונית בעולם הערבי הן שתי פנים של אותו מטבע    דרוש מטה לריכוז ולתיאום המאבק באנטישמיות ובהכחשת השואה, מטה שיאסוף את המידע ויציע דרכי פעולה
נסים ישעיהו
בדיוק כאמור בפרשה, קודם יש לידה של יצור חדש (שקוראים לה מדינה ובאופן טבעי, כולם שמחים בה שמחה גדולה)    מיד אחר כך מתגלים נגעים. לנגעים יש שמות פרטיים, אבל שמם הכולל הוא 'צרעת'
מתי טוכפלד
בליכוד החליטו שנמאס מהקו הממלכתי וצריך להתחיל לתקוף    הירשזון העדיף לשמור על מפעל חייו כשלא הגיע למצעד החיים    מי שלא מאמין בשילוב של דמוקרטיה ודת, שיראה איך זה בפולין    וגם: למה כדאי שראש הממשלה יפסיק להילחם על עמדותיו (רמז: זה יוצא בסוף נגדו)    אגם הברבורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il